Gå til innhold

Stellantis gikk forbi Tesla i Europa


Anbefalte innlegg

DrAlban3000 skrev (12 minutter siden):

Blir som å bruke perioden etter 2008 som referanse da. Stramge times! Du har aldri tjent penger på å eie nybil i et år før, og vil mest samnsynlig ikke det når produksjonen tar igjen behovet.

Siden du skal rett inn i samme marked igjen er det ikke mulig å tjene veldig mye - men for all del, klin til.

Dette er ingen ny normal, men et kort vindu der noen kan tjene litt penger. Det har skjedd akkurat det samme med en hel del varer, bl.a skjermkort som er normalisert igjen.

Ja det er jeg helt klar over, har ikke tenkt å selge heller. Men det viser at det er ett behov for bilene. De er ettertraktet. Og siden det er få nye å få fatt på går bruktbil prisene opp.

Jeg solgte faktisk en S med 30 000 tap etter ett år engang. Det var litt samme tilstander, lang ventetid osv. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Ja det er jeg helt klar over, har ikke tenkt å selge heller. Men det viser at det er ett behov for bilene. De er ettertraktet. Og siden det er få nye å få fatt på går bruktbil prisene opp.

Jeg solgte faktisk en S med 30 000 tap etter ett år engang. Det var litt samme tilstander, lang ventetid osv. 

Se bare på BMW I4. Listepris er fra 610 000. På finn ligger de fra 799 000 og oppover 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (52 minutter siden):

Jeg gir deg bare artiklene der det jeg påstår er beskrevet. Du må skille mellom rykter og fakta. Alt dette er rykter så lang som jeg kjenner det. Men det virker ikke usannsynlig at de vil bytte maskiner som produserer vrak. Fant en annen artikkel som tolket tallene litt ulikt men vi får se. Fakta er at fabrikken ikke klarer å produsere i nærheten av det den skal. Dette kan være en av årsakene. 

Enkel logikk. Hvis Tesla var veldig fornøyd med pressene fra Idri så ville de mest sannsynlig fortsatt med dem ved en evt utvidelse.

Det at de nå går til ny leverandør tyder på at de har problemer. Og anemisk produksjon på fabrikken i grunheide bekrefter det inntrykket.

Hele det gigapress greiene virker som noe de ikke har tenkt så grundig gjennom. Tesla burde rådført seg med noen med kompetanse på bilproduksjon.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...