Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

BadCat skrev (29 minutter siden):

Det er nok spesifikasjoner du mener. Kvalitetsrangering for PSU eksisterer ikke. Premium PSU er ikke av bedre kvalitet, enn PSU fra i hylle nr2. De kan yte mer eller ha høyere effektivitet, men det sier ikke noe om feilrate, avvik, DOA, RMA, osv.

Man har jo det.

 

https://www.tomshardware.com/news/what-80-plus-levels-mean,36721.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det måler effektivitet, ikke kvalitet.
https://www.tomshardware.com/reviews/80-plus-psu-efficiency,4848.html

Neon skjermkort har bedre spesifikasjoner på papiret, men kvlaliteten kan være lavere på Strix og Suprim selv om det yter marginalt bedre og ser penere ut. Eller man kan la seg imponere av effektbruk og støy på et kort, men det sier ikke noe om kvaliteten.

Hvis du tar TSMC som eksempel så forsøker de å holde jevn kvalitet hele veien uavhengig av spesifikasjonene til brikkene de produserer. Kvaliteten vil variere på alt som er serieprodusert. Avvik skjer mellom batcher og forhåpentligvis sørger QC for at produktene som forlater fabrikk holder seg innenfor kritereiene for avvik.

Ta Cortsair for eksemepl. De outsourcer produksjonen av nesten alt de produserer. Kvaliteten vil være den samme som de fleste andre som bruker samme produsent, med mindre de har gjort dårlige designvalg som kompromitterer kvaliteten.

Folk lar seg lure i dagligvaren også av markedsføring og innpakning selv om to produkter kan være produsert på akkurat samme fabrikk så tror kunden at kvaliteten er elendig på det generiske merket.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
shinsengumi skrev (46 minutter siden):

Phantomen minker jævlig fort synes jeg, hvis det har vært det tempoet her siden de kom inn må de ha hatt mange hundre for de har solgt 15 på bare noen timer. Nesten så jeg begynner å få FOMO her

Ja, lite tilgjengelig av f.eks. Asus Strix og andre "klassikere". Leser imidlertid at det er mye coil whine på MSI-kortene denne generasjonen, et merke jeg har kjøpt før. Ikke nødvendigvis at Gaming Trio X og Suprim er et like godt valg denne gangen.

Hvis man ser på power vs. clock rate kurven, så kjøres tom. grunnmodellene unødvendig aggressivt og ineffektivt, og man kan like godt kjøre power limit på 70-80% og få et veldig stillegående og mindre strømslukende kort - med nesten samme ytelse. Tror jeg kommer til å kjøpe Phantom selv. Kortet skal fungere bra det, og med denne svært strømtørste generasjonen er det heller power limit enn overklokking som gjelder. 

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
shinsengumi skrev (19 minutter siden):

Phantomen minker jævlig fort synes jeg, hvis det har vært det tempoet her siden de kom inn må de ha hatt mange hundre for de har solgt 15 på bare noen timer. Nesten så jeg begynner å få FOMO her

20700kr for Phantomen med 10% rabattkupong. Føles fortsatt veldig dyrt 😕

Lenke til kommentar
shinsengumi skrev (Akkurat nå):

Jeg får ikke kjøpt takket være Finn, solgte noe greier der med kjøp nå systemet, "vi bruker vipps", men neida det tar 2-5 dager før det ses på konto det gitt, er jo lureri, jævla vipps logo i reklamen og. Spørrs om Phantomen overlever til i morgen, much less 2-5 dager

unknown.png

Klarne 14 dager faktura koster vel ingenting?

Lenke til kommentar

@Dragonlove
Jeg kjøper skjermkort etter utseendet mest og litt etter spec. To av veggene i kabinettet er glass og skjermkortet dominerer hele bygget.

Som jeg sa stidligere. Kjøp det rimeligste man tåler utseendet til.

Hvis det ikke var for at kortene er låst til 450W hadde jeg kjøpt et slikt og klistet på ei LED-stripe langs hele siden.9800-front.jpg

Baksiden hadde jeg lakkert
 

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
shinsengumi skrev (1 minutt siden):

FLEX er vel noe jævla lureri, eller?

vilkårene står veldig klart ramset opp. Du kan enten ha kortet i 2 år og bytte i ett annet, eller betale på det i 3 år og få det til odel og eie

bilde.thumb.png.ddeb9847854a1ef8784618fd54761163.png

Om du finansierer det gjennom fleks og betaler ned over 3 år vil det være 2708 kroner dyrere enn å betale for det her og nå

Lenke til kommentar
shinsengumi skrev (5 minutter siden):

FLEX er vel noe jævla lureri, eller?

Flex er vel Kompletts forsøk på å slenge seg på telebransjens SWAP-ordninger etc. Man betaler et premium for å eventuelt bytte til nytt kort om 2 år, men vil koste 16k å totalt å leie kortet i to år dersom du bytter. Eller 24k over 3 år for å beholde kortet.

Personlig foretrekker jeg å betale alt med en gang og ikke ha nedbetaling på annet enn huslånet 😅

Edit: ser at Flex-prisene jeg regnet med er med 10% rabattkupong. Kan tydeligvis brukes sammen med Flex.

Endret av Voro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...