Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
shinsengumi skrev (43 minutter siden):

Hvilken psu er dette som er beregnet på 40 serien? jeg har rog thor 1200 som er seasonic, er det problematisk til vanlig bruk?

Jeg tror nok din ROG Thor 1200W fungerer godt med RTX 40 serien. Mener å ha sett din PSU i aksjon på flere youtube videoer som omhandler testing av både 3090 og 4090. Så det tror jeg du kan ta med ro.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Robotix said:

Jeg tror nok din ROG Thor 1200W fungerer godt med RTX 40 serien. Mener å ha sett din PSU i aksjon på flere youtube videoer som omhandler testing av både 3090 og 4090. Så det tror jeg du kan ta med ro.

Joa, men var interessert i færre kabler, istede for å måtte stappe 4 stk 8 pin i bakrommet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, OlaHaldor said:

Klassisk argument det der. :) Men, kanskje budsjettet er brukt opp ved å anskaffe skjermkortet? 

har man ikke råd så..

 

Men nå er det norske kronen som troller oss mest. 4090 har ikke en skremmende høyere pris enn 3090ti i USA men samtidig så er dette to forskjellige kort. Tviler ikke på at 4090 med dyrere node og kjøling har en høyere kost enn hva 3090 i sin tid hadde.

Samtidig ser vi at resten av industrien øker sine marginer de også når de ser på nvidia sine 60%. 

Lenke til kommentar

Seasonic Prime er bare ræva i alle fall, selv om det er A-tier.
 

Quote

Units experiencing tripping issues with high transient power draw GPUs like AMD Vega, 6900 XT and Nvidia RTX3080/3090. Generally fixed in newer batches.

Seasonic PRIME based units experience shutdowns with RTX3080/3090 (and possibly RX6900 XT) GPUs. The cause is not the OCP tripping but a PSU design flaw as evident by the PSU not latching off on shutdown and 1000W+ models being affected too. Doesn’t manifest in 100% cases as it’s also dependent on motherboard model and GPU OC. Seasonic provides a new 24-pin cable to fix this via support.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...