Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Paccoo skrev (11 timer siden):

Ja, sto som 5 stk på lager, og status på order gikk rett i grønn status som "reservert på lager" etter bestilling.

Du må jo bare ha vært uheldig, en telefon eller chat til komplett så får du vel en grei forklaring. Eller unnskyldning 😆

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det var dryg differanse på hotspot på Asus 4070 dual, kunne ha 61 på kjerne og 83C hotspot, som regel minst 15C. Tok en repaste, deler av dien hadde nesten ikke pasta. Bytta til MX-6, kjernetemp droppa med 2C, hotspot med 6C på samme viftehastighet, aldri mer enn 17C differanse nå, som regel bare 10C. Ymse pastejob fra Asus side må jeg si.

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (På 11.3.2024 den 2:08 PM):

Ymse pastejob fra Asus side må jeg si.

Egentlig rart, kan vel ikke koste mere enn 1 kr ekstra å bruke god paste og gjøre god jobb? gjelder nok flere enn asus også.

 

Satt å så litt på founders kort. er det slik at det kommer nye på lager eller er det utsolgt når det er tomt? har lyst på 4070 super, virker som at founders er helt klart best av små kort.

https://www.nvidia.com/nb-no/geforce/buy/

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
21 minutes ago, leifeinar said:

Egentlig rart, kan vel ikke koste mere enn 1 kr ekstra å bruke god paste og gjøre god jobb? gjelder nok flere enn asus også.

 

Satt å så litt på founders kort. er det slik at det kommer nye på lager eller er det utsolgt når det er tomt? har lyst på 4070 super, virker som at founders er helt klart best av små kort.

https://www.nvidia.com/nb-no/geforce/buy/

Kommer på lager innimellom. 

Både 4070 super og 4090 var på lager forige uke, og uka før det som det jeg så :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg har EVGA SuperNOVA 750 G3, 750W PSU med følgende ledninger - 913540_3.jpg?view=gallery&orientation=ho

Trenger jeg nye ledninger for å bruke et 4070 super kort? Jeg har forstått at man ikke skal bruke "pigtails" ledninger, men er to 6pins pci-e ledninger nok? Eller mår jeg ha en av disse 12pins ledningene som kjøpes utenom?

 

Endret av Everket
Lenke til kommentar
Everket skrev (1 time siden):

Jeg har EVGA SuperNOVA 750 G3, 750W PSU med følgende ledninger - Trenger jeg nye ledninger for å bruke et 4070 super kort? Jeg har forstått at man ikke skal bruke "pigtails" ledninger, men er to 6pins pci-e ledninger nok? Eller mår jeg ha en av disse 12pins ledningene som kjøpes utenom?

 

Følger med adapter så du kan bruke to vanlige 8pins. Pigtail er greit å bruke visst GPU har 3x8pin, men jeg ville ha brukt separate kabler om det er mulig.

Lenke til kommentar
20 hours ago, Everket said:

Jeg har EVGA SuperNOVA 750 G3, 750W PSU med følgende ledninger - 913540_3.jpg?view=gallery&orientation=ho

Trenger jeg nye ledninger for å bruke et 4070 super kort? Jeg har forstått at man ikke skal bruke "pigtails" ledninger, men er to 6pins pci-e ledninger nok? Eller mår jeg ha en av disse 12pins ledningene som kjøpes utenom?

 

Brukte bare en kabel jeg til 4080 superen min.

Ingen problemer så langt

Lenke til kommentar
AnonAntonym skrev (23 timer siden):

Hvorfor er folk så fan av FE edition nå? Tidligere når jeg har kjøpt skjermkort, så var oppfatningen at man måtte unngå FE som pesten..?

Tida med bråkete og varme "blower style" referansekort er over.

Lenke til kommentar
AnonAntonym skrev (På 20.3.2024 den 9:57 PM):

Hvorfor er folk så fan av FE edition nå? Tidligere når jeg har kjøpt skjermkort, så var oppfatningen at man måtte unngå FE som pesten..?

Ser ut som at RTX 4070 Super FE har litt svak kjøler. Men det er vel greit nok, og prisen er kanskje lavere enn andre. Den ser også bra ut og er kompakt.

https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-4070-super-founders-edition/39.html

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som en som verdsetter lav støy og varme fra riggen, så er jeg sykt imponert over 4070 Super Founders Edition. Ja, kortet bikker 70C i Cyberpunk med Psycho RT (1440p-120fps), men hører ikke kortet over lyden av CPU vifta. I lettere spill som OW2, Sons of Forest, Doom Eternal, Witcher 3, etc så kjører kortet på svimlende 45-55C, null coilwhine og 200+ FPS. Hører heller ikke vifta her, så vanskelig å si hvor mye støy kortet lager. Alt i alt, sinnsykt imponert over FE kort. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
8 hours ago, Phantom Software said:

RTX 3090 ligger på ca 10-12000 på Finn nå. Men hva kostet de rundt launch av 4090, og hva var differansen til nypris?

Eller, det jeg egentlig lurer på: Hvor mye får jeg solgt en 5-7 måneder gammel high end 4090 (25.000kr) til i desember ved launch av 5090?

Kommer ann på ytelsen til "5080" det. Blir fort 10-12k bruktpris på 4090 da....

Lenke til kommentar
2 hours ago, hocanee said:

Selger nok 4080 superen min når 50 serie kortene kommer ja

Vurderer å selge 4090 når 5090 kommer. Men må lese noen reviews først. Ikke minst interessant at man har integrert AI aksellerasjonskretser "LPU". Ålreight når man skal leke med lokale LLM's. selv om man nok må over på en helt annen serie for å få god utelling der, men alle nonner drar.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...