Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Theo343 (takk for meg) skrev (17 timer siden):

Det boosta også bruktsalget av 30-serien :D

Hah. Same. Fikk solgt 3090 SuprimX til 12500. La det ut for salg på lørdag, ble solgt i går 😁

Du slår meg i TimeSpy, men er vel pga. CPU-testen (5950X vs. 5800X3D)

Fikk forøvrig montert inn 4090en i går og tatt clean up på hele vannkjølinga. Vannblokk til 4090 ble sendt fra EK i går 🥳

Skjermbilde_20221216_120532.png

Endret av MrMarbles
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Axefjord skrev (1 minutt siden):

Svinbillig i forhold til svindelkjøp ihvertfall :p De selger fortsatt 3090 demo-gpu'er til rundt 20k...

Joa, men er fornøyd med det. Er jo samme prisen som nye 7900XTX og ytelsen på 3090 er dårligere for det aller aller meste. Er ikke mange lappene opp til 4080 heller, som gir en markant økning i ytelse, pluss mulighet for DLSS3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, MrMarbles said:

Mye spamming fra meg her nå, men fikk akkurat SMS fra Porterbuddy om at den Corsair PCIe 5 12V kabelen kommer på mandag 🥳176012663_Skjermbilde2022-12-16kl_13_25_33.thumb.png.7c0c96f0aa5d101bbe5ec7758c368b66.png

Haha, typisk, avbestilte denne for to timer siden (da forventet medio januar) og bestilte sleeved. Og nå kan jeg ikke gå tilbake til ribbon :)

Lenke til kommentar
fa2001 skrev (19 timer siden):

Jeg bestilte fra Tekproffen på tirsdag 8.12., fikk en sendingsbekreftelse 12.12. uten sporingsnummer. Sendte en mail i dag (15.) for å spørre når den kommer. Må si jeg begynner å bekymre meg ørlite grann.

Bestilte 6.12, fikk en verdiløs "Sporingsnummer: Fjernlager--->Posten/PostNord" melding som ikke peker noe sted fire dager senere, og aldri noe fra postnord. Ingen respons på epost eller chat'n dems. Har meldt fra at jeg kansellerer ordren og om jeg ikke hører noe fra dem så blir det å gå den tunge veien gjennom banken for å få igjen pengene.
Edit: Fikk svar på kanselleringa fort nok da. Pengene tilbake om 5-12 dager, er vel ganske normalt. Så får vi se. Meldinga uten sporingsnummer var vist fordi pakken var på vei fra fjernlager til postnord, men for å bruke 6+ dager er det nok et rimelig fjernt lager.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
20 hours ago, Flippo said:

Bestilte 6.12, fikk en verdiløs "Sporingsnummer: Fjernlager--->Posten/PostNord" melding som ikke peker noe sted fire dager senere, og aldri noe fra postnord. Ingen respons på epost eller chat'n dems. Har meldt fra at jeg kansellerer ordren og om jeg ikke hører noe fra dem så blir det å gå den tunge veien gjennom banken for å få igjen pengene.
Edit: Fikk svar på kanselleringa fort nok da. Pengene tilbake om 5-12 dager, er vel ganske normalt. Så får vi se. Meldinga uten sporingsnummer var vist fordi pakken var på vei fra fjernlager til postnord, men for å bruke 6+ dager er det nok et rimelig fjernt lager.

Hei, har bestilt en tuf 4090 fra Tek proffen jeg også. Skechy nettside, med veldig lite informasjon rundt dem, og lite informasjon om selve leverandøren. Jeg søkte dem opp og fant ut at adressen de har markert er et delt kontor-areal, og at hvis de jobber der må de jobbe under et annet firmanavn. 

 

Jeg holder fortsatt bestillingen dems (kjøpt på kreditt med svindels-forsikring. De sier at varen er forsinket fra fjernlager i Kina, og at de ikke viste noe om når den ville komme til Norge, fordi den var bestilt gjennom en agent. Hele tingen virker ikke pålitelig, men jeg føler at det også er vanskelig å se hvorfor de ville tilbudt å refundere kjøpe i samme mail hvis de prøvde å svindle meg. I tillegg har de oppdatert framsiden til netsiden dems for å presisere at de sliter med forsinkelser og er villig til å refundere alle kjøp om ønsket. (Noen som vet hvorfor de ville gjort dette om de hadde hatt dårlige intensjoner?)

jeg er usikker på om jeg burde kansellere kjøpet, muligheten til det virker betryggende i seg selv. Jeg er ikke så bekymret over at varen ikke kommer frem før neste år, men vil heller ikke vente 3 måneder eller ikke få kortet i det hele tatt. Jeg er nødt til å betale kredittsummen innen en måned for å unngå renter, og da risikerer jeg mine egne penger. Likevel er firmaet påtvinger 14 dagers åpen kjøp etter jeg har fått kortet, så jeg kan også gå gjennom banken om det viser seg å være svindel.

jeg har ikke særlig lyst til å refundere kortet, fordi den har så kompedativ pris (4000 kroner over USA’s rps eller 20k for en 4090 er bra med tanke på importpriser i Norge, prisforskjellen mellom Europa og USA og med tanke på at gj.pris på 4090 i Norge er alt fra 23-26k). Jeg er ikke særlig rik, så det å påkoste meg 3-6k ekstra bare for å kjøpe kortet fra en mer etablert butikk føles for dyrt ut.

Flippo, kan du sende meg oppdatering når du har fått pengene på konto igjen?

For alle andre, noen tanker, tilbakemeldinger??

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Qc Unknown said:

Hei, har bestilt en tuf 4090 fra Tek proffen jeg også. Skechy nettside, med veldig lite informasjon rundt dem, og lite informasjon om selve leverandøren. Jeg søkte dem opp og fant ut at adressen de har markert er et delt kontor-areal, og at hvis de jobber der må de jobbe under et annet firmanavn. 

 

Jeg holder fortsatt bestillingen dems (kjøpt på kreditt med svindels-forsikring. De sier at varen er forsinket fra fjernlager i Kina, og at de ikke viste noe om når den ville komme til Norge, fordi den var bestilt gjennom en agent. Hele tingen virker ikke pålitelig, men jeg føler at det også er vanskelig å se hvorfor de ville tilbudt å refundere kjøpe i samme mail hvis de prøvde å svindle meg. I tillegg har de oppdatert framsiden til netsiden dems for å presisere at de sliter med forsinkelser og er villig til å refundere alle kjøp om ønsket. (Noen som vet hvorfor de ville gjort dette om de hadde hatt dårlige intensjoner?)

jeg er usikker på om jeg burde kansellere kjøpet, muligheten til det virker betryggende i seg selv. Jeg er ikke så bekymret over at varen ikke kommer frem før neste år, men vil heller ikke vente 3 måneder eller ikke få kortet i det hele tatt. Jeg er nødt til å betale kredittsummen innen en måned for å unngå renter, og da risikerer jeg mine egne penger. Likevel er firmaet påtvinger 14 dagers åpen kjøp etter jeg har fått kortet, så jeg kan også gå gjennom banken om det viser seg å være svindel.

jeg har ikke særlig lyst til å refundere kortet, fordi den har så kompedativ pris (4000 kroner over USA’s rps eller 20k for en 4090 er bra med tanke på importpriser i Norge, prisforskjellen mellom Europa og USA og med tanke på at gj.pris på 4090 i Norge er alt fra 23-26k). Jeg er ikke særlig rik, så det å påkoste meg 3-6k ekstra bare for å kjøpe kortet fra en mer etablert butikk føles for dyrt ut.

Flippo, kan du sende meg oppdatering når du har fått pengene på konto igjen?

For alle andre, noen tanker, tilbakemeldinger??

Å forhåndsbetale over 20K for et produkt som ikke engang finnes på lager fra en helt ny aktør uten noen form for trackrecord er rett ut galskap. Anta at de på mirakuløst vis klarer å levere til 20% lavere pris en etablerte aktører, hvordan tror du de vil håndtere en reklamasjon om 5 år?

Lenke til kommentar

Nå kan det se ut til at RTX4080 kommer til salgs med et snev av fornuft. 14995,- med custom kjøler er vel ikke altfor ille og burde være omtrent samme prosent under 4090 i pris som ytelsen ligger under? (Med utgangspunkt i ytelse 15-35% under 4090, f.eks med 3dmark firestrike og timespy.)

Så... passende julegave til en selv om jeg oppgraderer fra 2080 til 4080, til rett under 15 flak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...