Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som alle ATX 3.0 PSUs bare blir utsatt og utsatt og utsatt :(

Føles så dumt å kjøpe annen PSU nå. Men med RTX 4090 Suprim Liquid X og 13700k liggende på hylla vet jeg ikke om jeg klaret å vente på ny PSU standard. Noen tips?

Edit: kanskje like greit å bare bestille en Corsair HX1200 med ekspresslevering og kjøpe en 12vhpwr kabel fra Corsair i ettertid? Og drite i ATX3.0 standarden.

Endret av Voro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (15 minutter siden):

Har inne en bestilling på en ASUS ROG Loki 1000 watter som fortsatt står forventet 21. Desember, så kanskje jeg får den i romjulen. 850 watt Corsair PSUen for holde frem til det.

Har bestilling på den både hos Komplett og Proshop.

Proshop skulle få den på lager 16. desember, sto så at den var på fjernlager i starten av forrige uke, men står nå som bestillingsvare. I bestillingsdetaljene mine hos Proshop står det at "alle varer er på lager", men hun jeg pratet med på kundeservice mente at det ikke stemte og at jeg trolig ikke vil få den levert før et stykke ut i 2023.

På bestillingen min hos Komplett står det "forventet på lager 21. desember (usikker dato)". Kundeservice hos Komplett tvilte sterkt på at de ville få noen levert i 2022. Så tipper det blir samme som med TUF 1000W som jeg også har bestilling liggende inne på, den har gått fra 20. november til 1. desember til 15. desember til 22. januar 2023.

Problemet mitt er at jeg ikke har noen PSU å bruke utenom den jeg har i min nåværende PC. Noe som betyr at jeg isåfall må ta den ut av PC1, montere i PC2, vente på ny PSU, ta gammel PSU ut av PC2, montere gammel PSU i PC1 igjen, og så montere ny PSU i PC2. Uten å få brukt eller solgt gamle PCen mens jeg venter.

Endret av Voro
Lenke til kommentar
Voro skrev (9 minutter siden):

Har bestilling på den både hos Komplett og Proshop.

Proshop skulle få den på lager 16. desember, sto så at den var på fjernlager i starten av forrige uke, men står nå som bestillingsvare. I bestillingsdetaljene mine hos Proshop står det at "alle varer er på lager", men hun jeg pratet med på kundeservice mente at det ikke stemte og at jeg trolig ikke vil få den levert før et stykke ut i 2023.

På bestillingen min hos Komplett står det "forventet på lager 21. desember (usikker dato)". Kundeservice hos Komplett tvilte sterkt på at de ville få noen levert i 2022. Så tipper det blir samme som med TUF 1000W som jeg også har bestilling liggende inne på, den har gått fra 20. november til 1. desember til 15. desember til 22. januar 2023.

Problemet mitt er at jeg ikke har noen PSU å bruke utenom den jeg har i min nåværende PC. Noe som betyr at jeg isåfall må ta den ut av PC1, montere i PC2, vente på ny PSU, ta gammel PSU ut av PC2, montere gammel PSU i PC1 igjen, og så montere ny PSU i PC2. Uten å få brukt eller solgt gamle PCen mens jeg venter.

Takker for informasjon, så til min store forskrekkelse når jeg åpna PCen nå at jeg ikke har 850 watt, men 750 watt, så da fikk jeg og plutselig dårlig tid. Tror jeg legger inn en bestilling på en 1000HXi med en 12vhpwr kabel som begge er på lager hos komplett så får jeg i det minste PCen opp å gå for fult i julen. 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (3 minutter siden):

Takker for informasjon, så til min store forskrekkelse når jeg åpna PCen nå at jeg ikke har 850 watt, men 750 watt, så da fikk jeg og plutselig dårlig tid. Tror jeg legger inn en bestilling på en 1000HXi med en 12vhpwr kabel som begge er på lager hos komplett så får jeg i det minste PCen opp å gå for fult i julen. 

Har 860w PSU, så holder sikkert frem til jeg får ny PSU. Men orker ikke styret med å ta flytte den frem og tilbake fra gammel til ny til gammel PC :p

Så tror jeg bare går for en HX1200 eller HX1000 med Corsair kabel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Max883 skrev (43 minutter siden):

Hvilke spill anbefaler dere oss 4090 brukere ? :)

Witcher 3 Next Gen ser helt fantastisk ut. Jeg fant heldigvis ut hvorfor det kræsjet hos meg, og det var kombinasjonen av Frame Generation og Reshade. Slett Reshade-filene, og spillet flyter fint og jevnt - med framerate rundt 100 eller mer (så lenge man bruker Frame Generation og DLSS 3).

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
1 hour ago, Max883 said:

Hvilke spill anbefaler dere oss 4090 brukere ? :)

Flight Simulator (ikke originalen fra 1982) gir selv 4090 noe å bryne seg på gitt at du har tilstrekkelig med cpu / minnehastighet etc (overklokking av alt inkl 4090 anbefales). Frame generation fungererer rimelig ok (krever dx12), mens alle dlss oppskaleringene gir ekstreme artefakter i vann og bør unngås. 
Ellers er "High On Life" verdt å teste ihvertfall hvis man har et xbox abonnement (for tiden inkludert). 
Til slutt må vi ikke glemme Portal RTX.

Endret av ps5
Lenke til kommentar
9 minutes ago, ps5 said:

Flight Simulator (ikke originalen fra 1982) gir selv 4090 noe å bryne seg på gitt at du har tilstrekkelig med cpu / minnehastighet etc (overklokking av alt inkl 4090 anbefales). Frame generation fungererer rimelig ok (krever dx12), mens alle dss oppskaleringene gir ekstreme artefakter i vann og bør unngås. 
Ellers er "High On Life" verdt å teste ihvertfall hvis man har et xbox abonnement (for tiden inkludert). 
Til slutt må vi ikke glemme Portal RTX.

High on Life krever INGEN ting av 4090 da :p Kan kjøres på en potet med alt på max :D

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Nizzen said:

High on Life krever INGEN ting av 4090 da :p Kan kjøres på en potet med alt på max :D

Korrekt, derav verdt å teste om ikke annet for de feiende flotte fargene og humoren :D   (edit: klarer så vidt å passere 70% i gpu load med alt på max i 4k/hdr så her holder nok 4080 i massevis)

Endret av ps5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Qc Unknown skrev (På 17.12.2022 den 12.40):

Hei, har bestilt en tuf 4090 fra Tek proffen jeg også. Skechy nettside, med veldig lite informasjon rundt dem, og lite informasjon om selve leverandøren. Jeg søkte dem opp og fant ut at adressen de har markert er et delt kontor-areal, og at hvis de jobber der må de jobbe under et annet firmanavn. 

Flippo, kan du sende meg oppdatering når du har fått pengene på konto igjen?

For alle andre, noen tanker, tilbakemeldinger??

Hei,

Fikk pengene tilbake på konto i går kveld så det lover i det minste litt godt for seriøsiteten? 

-
F

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke så mye på svindel og useriøsitet, men at man kan spare seg for en hel del smerte og frustrasjon ved å styre unna. Hvis man er fersk i bransjen bør man etablere seg på produkter som er langt mer tilgjengelig enn grafikkort til 25k hvis tilgang på kort er varierende om ikke fraværende.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Voro skrev (21 timer siden):

Ser ut som alle ATX 3.0 PSUs bare blir utsatt og utsatt og utsatt :(

Føles så dumt å kjøpe annen PSU nå. Men med RTX 4090 Suprim Liquid X og 13700k liggende på hylla vet jeg ikke om jeg klaret å vente på ny PSU standard. Noen tips?

Edit: kanskje like greit å bare bestille en Corsair HX1200 med ekspresslevering og kjøpe en 12vhpwr kabel fra Corsair i ettertid? Og drite i ATX3.0 standarden.

Tja, jeg kjører min Corsair HX1200W PSU med den originale ledningen som følger med Suprim X 4090-kortet (1-4), og en overklokket 10600K. Tenker ikke et sekund på det, alt fungerer bra her.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...