Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Geir T skrev (41 minutter siden):

Fyrte akkurat opp Witcher 3 next gen, med alle grafikkinnstillingen på maks. Wow! Har ikke spilt W3 på et par år nå, men den magiske stemingen var der igjen med en gang. Gikk litt rundt i Toussaint, og ser stor forbedring på det visuelle. 

4090 kostet vel mye, men skikkelig fett å kunne bare fyre opp hvilket som helst spill, og kjøre alt på maks uten at kortet knapt svetter. Spilte også litt RDR2 med alle grafikkinnstillinger på maks, og merker enorm forskjell fra 3090.

 

Har testet spillet litt selv. 4090 gjør jobben og vel så det. Deilig å kunne skru alt på maks og bare spille. Jeg kom fra 3080 10 gb som etterhvert begynte å bli litt svak i 4k. Når det gjelder witcher 3 så er der allikevel ikke helt smooth gameplay. Mye hakking og framepacing hos meg iallefall, selv om fps med framegeneration på ligger på mellom 90-115 fps de fleste steder. De jobber visst med en hotfix for å forbedre ytelsen i dx12. Dx11 kjører greit, men da går man jo glipp av raytracing. 

Endret av Ze8ul0n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stutterfest er en pest og plage på PC som bare ser ut til å fortsette. Synd om The Witcher 3 oppussingen lider av mye tullball der også, in-house engine og alt. Har ille testet det selv enda.

Digital Foundry prøver å røre litt i dettte vepsebolet med sine videoer, nå er det ikke lenge siden The Callisto Protocol fikk smake kjeppen der. Unreal Engine 4 har jo nærmest vært en notorisk stutter synder også da.

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Mala skrev (2 minutter siden):

Stutterfest er en pest og plage på PC som bare ser ut til å fortsette. Synd om The Witcher 3 oppussingen lider av mye tullball der også, in-house engine og alt. Har ille testet det selv enda.

Digital Foundry prøver å røre litt i dettte vepsebolet med sine videoer, nå er det ikke lenge siden The Callisto Protocol fikk smake kjeppen der. Unreal Engine 4 har jo nærmest vært en notorisk stutter synder også da.

 

Ja det har spesielt vært mye av det i 2022 syns jeg. Det virker iallefall som om det har vært en dårlig implementering av dx12 i witcher 3. Mistenker også at raytracing ikke fungerer helt optimalt, og det er en del pop-ins og artifacts på diverse vegetasjon, spesielt med framegeneration på. Nok en utgivelse som nok trenger en patch eller to før det forhåpentligvis blir brukbart. Dx11 har forøvrig ingen av disse problemene og kjører mye bedre. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Ze8ul0n skrev (15 timer siden):

Har testet spillet litt selv. 4090 gjør jobben og vel så det. Deilig å kunne skru alt på maks og bare spille. Jeg kom fra 3080 10 gb som etterhvert begynte å bli litt svak i 4k. Når det gjelder witcher 3 så er der allikevel ikke helt smooth gameplay. Mye hakking og framepacing hos meg iallefall, selv om fps med framegeneration på ligger på mellom 90-115 fps de fleste steder. De jobber visst med en hotfix for å forbedre ytelsen i dx12. Dx11 kjører greit, men da går man jo glipp av raytracing. 

Jepp, merker også at spillet stadig henger/kræsjer. Foreløpig skjer dette mest i større byer som Oxenfurt og Novigrad. Ser andre også har problemer med manglende stabilitet. Det er nok best å vente med en ny gjennomspilling noen uker til, etter at CDPR har utgitt en ny patch eller to.

Har allerede sett flere mindre visuelle bugs også, så skulle ønsket at Next Gen funket bedre på dag 1. Håper CDPR fikser disse problemene kjapt.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

kanskje ikke så ille likevel dette GW 4090 Phantom kortet. Uten noen tweaking utenom 3200 RAM på XMP og GPU core på 3000Mhz. Tipper jeg kunne hentet mye på å tweake ram :D

Det var jo null svett for 4090 å gå på 3000Mhz i div. benchmarks.image.thumb.png.4e7210592df005b6ea78ad5dfd16bd1f.png

Samt her MW2 sin benchmark
image.thumb.png.e87fd50782c6355a782b2ecedb1de0ce.png

Jeg vil ikke si at 4090 Phantom vifta er støyende men 3090 ROG Strix hadde en mer behagelig susende signatur. Uansett ikke plagsomt da det er veldig lavt.

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 3
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Theo343 (takk for meg) said:

Det boosta også bruktsalget av 30-serien :D

Jeg tviler ikke på at det kanskje hadde en effekt, men:

Fps/kr med et nytt 7900xtx til 12.5k er ca likt i forhold til en brukt 308012gb til 8.5k. Da hadde jeg nok tatt en flunkende nytt kort, på tross av driverproblemer etc. Konklusjonen burde gjelde for 7900xt. Men ja, prisene for disse er noe høyere, så YMMV.

Faktisk gir de fleste kort i ytelsessjiktet 3080 10gb og oppover nesten lik fps/kr, uansett brukt eller ikke. Amd gir stort sett litt mer fps/kr, men har andre ting som trekker verdien ned. Det er vanskelig å gjøre et kupp for tiden 😕

Lenke til kommentar
Voro skrev (På 12.12.2022 den 12.29):

Noen her som har kjennskap til tekproffen.no? Ser de har mange RTX 4090 kort på lager til mye lavere pris enn Komplett etc.

Jeg bestilte fra Tekproffen på tirsdag 8.12., fikk en sendingsbekreftelse 12.12. uten sporingsnummer. Sendte en mail i dag (15.) for å spørre når den kommer. Må si jeg begynner å bekymre meg ørlite grann.

Lenke til kommentar
ps5 skrev (11 timer siden):

Det var visst for godt til å være sant. Komplett er evige optimister på forventet dato.


image.png.a8f003672921544dcbcb6bd510bcd5fe.png

På lager hos Corsair Europe nå!

Sleeved hvit: 

https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Accessories-|-Parts/PC-Components/Power-Supplies/Premium-Individually-Sleeved-Type-4-12VHPWR-Cable/p/CP-8920332

Sleeved rød/svart:

https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Accessories-|-Parts/PC-Components/Power-Supplies/Premium-Individually-Sleeved-Type-4-12VHPWR-Cable/p/CP-8920334

Sleeved hvit/svart:

https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Accessories-|-Parts/PC-Components/Power-Supplies/Premium-Individually-Sleeved-Type-4-12VHPWR-Cable/p/CP-8920333

Disse blir utsolgt raskt!

Gratis frakt og 3-4 dagers leveringstid med UPS :)

Halv pris i forhold til hva ComputerSalg skal ha for non-sleeved...

Endret av barry_zito
Lenke til kommentar
11 hours ago, thomassit0 said:

Vet ikke om de har den inne fortsatt, men jeg bestilte min fra computersalg, og fikk min levert på mandag. 

Takk for tips, men computersalg tar jo 3x prisen her. Komplett får visst inn sleeved sort (kanskje) til julaften, krysser fingre. (Corsair har kun rød inne, men samme pris som Komplett)

Endret av ps5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...