Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Det er bare halvgalt å ha det slik, men du vet ikke hvordan veskeforholdet er der oppe og det kan bli mindre veske over tid. Det beste er å eliminere potensielle feilkilder fra starten av. Hvis man ødeøegger en AiO til CPU er det maks 2-3k i kostnad, men litt verre når den henger fast på et kort til 26k. Jeg hadde ikke gjort det slik i alle fall hvis det var mulig å ha det andre veien.

Endret av BadCat
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (Akkurat nå):

Det er bare halvgalt å ha det slik, men du vet ikke hvordan veskeforholdet er der oppe og det kan bli mindre veske over tid. Det beste er å eliminere potensielle feilkilder fra starten av. Hvis man ødeøegger en AiO er det maks 2k i kostnad, men litt verre når den henger fast på et kort til 26k. Jeg hadde ikke gjort det slik i alle fall hvis det var mulig å ha det andre veien.

Ja skal høre på deg og montere andre veien. Takk for nyttig informasjon. Alltid greit å lære noe nytt☺️

Lenke til kommentar

Hvis slangene blir delvis over veska må pumpa jobbe hardere enn tenkt. Hvis slangene blir helt over veska må pumpa jobbe alt for hardt til ett eller annet svakt ledd gir etter.

Litt forenklet forklaring det over. Luft i et lukket system vil selvsagt flytte seg til den dagen man får for mye luft i forhold til veske og volum på slange, readiator og pumpe eller til den dagen pumpa gir etter. Hvis det var et åpent system og slangene var over veska hadde det ikke gått i det hele tatt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (17 minutter siden):

Hvis slangene blir delvis over veska må pumpa jobbe hardere enn tenkt. Hvis slangene blir helt over veska må pumpa jobbe alt for hardt til ett eller annet svakt ledd gir etter.

Litt forenklet forklaring det over. Luft i et lukket system vil selvsagt flytte seg til den dagen man får for mye luft i forhold til veske og volum på slange, readiator og pumpe eller til den dagen pumpa gir etter. Hvis det var et åpent system og slangene var over veska hadde det ikke gått i det hele tatt.

Da var det gjort. Ideelt sett burde jeg snudd radiatoren til cpu slik at slangene kom i bakkant, får se om jeg gjør det når jeg bytter psu en gang på nyåret. Satser på at det kommer et bredere utvalg av ATX 3.0 psu'er snart. 

Lenke til kommentar

Det skal komme nye 3.0 fra Seasonic om ei uke, men om Norge eller Norden er med på lista det vil jeg se før jeg tror på julenissen.

Jeg ser for meg karakteren til Trond Kirkvåg som hjelper en fyr med på å bygge PC. "Du sa du ikke skulle ha slangene i toppen og så gjorde du det likevel. Du jugde. Nå må jeg grine til du snur slangene."

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (13 minutter siden):

Det skal komme nye 3.0 fra Seasonic om ei uke, men om Norge eller Norden er med på lista det vil jeg se før jeg tror på julenissen.

Jeg ser for meg karakteren til Trond Kirkvåg som hjelper en fyr med på å bygge PC. "Du sa du ikke skulle ha slangene i toppen og så gjorde du det likevel. Du jugde. Nå må jeg grine til du snur slangene."

Haha, ikke mange som slår Trond Kirkvaag. Vet du forresten noe mer om de vinklede kontaktene til cablemods? Hadde vært perfekt å hatt nå. Er helt på grensen med plass for den nvidia adapteren i o11 dynamic. Kortet er ganske bredt også, og i tillegg bygger jo adapteren en del. 

Endret av Ze8ul0n
Lenke til kommentar

Hva mer Asus sine ATX 3.0 PSUs? Kommer vel TUF gold 80+ 1000W inn hos Komplett neste uke, og ROG Strix gold 80+ 1000W hos Proshop etter hvert. Noen som vet om disse er verdt å satse på?

Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal bestille Suprim Liquid X eller vente på at Komplett kanskje får inn MSI Gaming Trio eller Asus TUF...

Lenke til kommentar
Voro skrev (1 time siden):

Hva mer Asus sine ATX 3.0 PSUs? Kommer vel TUF gold 80+ 1000W inn hos Komplett neste uke, og ROG Strix gold 80+ 1000W hos Proshop etter hvert. Noen som vet om disse er verdt å satse på?

Asus skal vist ha tatt byggekvalitet ganske seriøst nå, og fått testet strømforsyningene sine litt mer nøye enn de fleste.

Hadde valgt dem selv om jeg skulle bytte nå.

Ellers har de også loki serien, som også ser greie ut, om du trenger noe litt mindre.

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 minutt siden):

Asus skal vist ha tatt byggekvalitet ganske seriøst nå, og fått testet strømforsyningene sine litt mer nøye enn de fleste.

Hadde valgt dem selv om jeg skulle bytte nå.

Ellers har de også loki serien, som også ser greie ut, om du trenger noe litt mindre.

Har et Lian Li O11 dynamic Evo alt skal inn i, så er ikke nødvendig med SFX PSU akkurat.

Lenke til kommentar

https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-4080-is-now-available-for-100-below-msrp-in-uk/

Når følger Norge etter? eller hva betyr dette?
De har sett at AMD er stor trussel etter 7xx serie annonsering? (benchmark's gjenstår tho)
Når vi allerede er klar over at 4080 selger _ass_. (rævva) 

4090 står trygt sånn sett men prisen er noe jævelsk verk uansett hvor fanboi man skulle vært.

For spesiell interesserte: 
https://videocardz.com/newz/galax-officially-launches-geforce-rtx-4090-hof-dual-16-pin-and-666w-power-limit

Endret av nagina
Lenke til kommentar
43 minutes ago, nagina said:

https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-4080-is-now-available-for-100-below-msrp-in-uk/

Når følger Norge etter? eller hva betyr dette?
De har sett at AMD er stor trussel etter 7xx serie annonsering? (benchmark's gjenstår tho)
Når vi allerede er klar over at 4080 selger _ass_. (rævva) 

4090 står trygt sånn sett men prisen er noe jævelsk verk uansett hvor fanboi man skulle vært.

For spesiell interesserte: 
https://videocardz.com/newz/galax-officially-launches-geforce-rtx-4090-hof-dual-16-pin-and-666w-power-limit

Kun for hof eiere, og de finnes det ingen av enda 

Lenke til kommentar

Hva slags resultater får dere i 3DMARK TIME SPY med null tuning/tweaking av maksinen ellers? Jeg kjører RAM på XMP og har ingen tweaking på 5950X. Synes egentlig ikke jeg får noe særlig bedre ytelse i spill jeg har prøvd (uten DLSS). GW Phantom 4090.

EDIT:
Gjorde clean install av nvidia drivere og fikset noen mangler. Men fortsatt lavt resultat. 

image.thumb.png.a62ae60295cd202bc22253e5be8e3658.png

image.png.6ba0d8575aeb1232d1cc8b5bae7d8723.png

Noen spesifike spill jeg kan teste for å sammenligne ytelse med andre eiere her?

Endret av Theo343 (takk for meg)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...