Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Nizzen said:

Blir vel gitt ut gratis til overklokkere, og sikkert umulig å kjøpe. Les: Kommer sikkert ikkje til salgs i Europa eller Amerika.
3090 Hof OC LaB edition ble kun tilgjengelig i Asia. 3090 HOF standard ble solgt et par dager i Europa.

Er du ikke god nok til å være en av de utvalgte Nizzen? :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nizzen skrev (1 time siden):

Blir vel gitt ut gratis til overklokkere, og sikkert umulig å kjøpe. Les: Kommer sikkert ikkje til salgs i Europa eller Amerika.
3090 Hof OC LaB edition ble kun tilgjengelig i Asia. 3090 HOF standard ble solgt et par dager i Europa.

Satser på at netonnet komner til å selge kortet

Lenke til kommentar

Noen andre som greide å kjøpe MSI 4090 Gaming X Trio fra Netonnet når kortene kom ut? Fikk beskjed at de solgte for mange, men at ordren min enda gjelder, måtte bare vente på at de skulle få den inn igjen.

Siden det så får jeg bare emailer om at de enda ikke har hørt fra leverendøren om når de blir levert, noen andre som har lik/ulik erfaring?

Lenke til kommentar
1 minute ago, Necrotes said:

Noen andre som greide å kjøpe MSI 4090 Gaming X Trio fra Netonnet når kortene kom ut? Fikk beskjed at de solgte for mange, men at ordren min enda gjelder, måtte bare vente på at de skulle få den inn igjen.

Siden det så får jeg bare emailer om at de enda ikke har hørt fra leverendøren om når de blir levert, noen andre som har lik/ulik erfaring?

I akkurat samme situasjon med MSI Suprim hos Netonnet 

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske at disse kortene støttet PCIe 5.0x8 😕

Man skal ikke nødvendigvis tape mer enn 2% ytelse i 4.0x8 vs x16, men man kan i verste fall tape 30% ytelse. Typisk at de skal velge løsninger som fører til kompromiss på eksisterende hovedkort. 
Få kompromiss på ytelsen hvis du ikke venter en generasjon til de støtter 5.0.

HEDT må komme tilbake så man får det og det og det og det i stedet for enten det eller det.

Quote

svenge

Looking at Intel's block diagram of the Z790 platform, it seems that the native PCIe configuration for the CPU is 16x PCIe 5.0 lanes (in either a 16x/0x or 8x/8x setup) plus 4x PCIe 4.0 lanes. This means that any PCIe 5.0 lanes being used for SSDs would necessarily have to be split off of the x16 lanes typically reserved for a single GPU, leading to a x8/x8 configuration.

This stands in contrast to AMD's X670 chipset, whose block diagram shows 20x PCIe 5.0 lanes for the CPU (i.e. 16x/0x or 8x/8x plus another 4x for a M.2 NVME drive).



 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...