Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Wow, MSI Gaming Trio 4090-kortene som skulle ha dukket opp på Proshop 3.11, dukket opp i dag i stedet, men var øyeblikkelig borte. Begynner å skjønne hvorfor butikken blir kalt Botshop. Begynner å tenke at å få et rimelig bra 4090 kort før juleferien er temmelig usannsynlig nå. 

Er også litt skremt over den vanvittig prisen til 4080-kortet. Håper ikke dette fører til at prisen på 4090-kortene blir enda høyere fremover, ettersom alt som blir lagt ut for salg blir kjapt solgt. I tillegg skal prisen på spill økes kraftig nå. Huff, dette blir dyrt fremover...

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Geir T said:

Er også litt skremt over den vanvittig prisen til 4080-kortet. Håper ikke dette fører til at prisen på 4090-kortene blir enda høyere fremover, ettersom alt som blir lagt ut for salg blir kjapt solgt. I tillegg skal prisen på spill økes kraftig nå. Huff, dette blir dyrt fremover...

Jeg er mer bekymret over at det kun er 2-3 modeller som holder mål og at tilgangen på disse er heller dårlig. Jeg ser ikke problemet med å betale 20k for 4080 så lenge de ikke har spart inn på kretskortet og dets komponenter.

Jeg kommer til å løse dette med å følge industriell standard, chille 6 måneder før nye løsninger tidligst tas i bruk. Hvis man er heldig har da også 4090 Ti blitt sluppet og kanskje ASUS har somlet seg til å få ut en white edition.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
53 minutes ago, BadCat said:

24 faser veier opp for dette. Det er mange her inne som ikke har skrupler mot å kjøpe 14-16 faser med 50A. 24x55 går fint.

Riktig, men jeg er av typen som vil gjerne at kortet varer godt utover garantiperioden, blir vanskeligere jo høyere strømsluk de får og jo flere som skimper på komponenter. Derfor jeg holder meg til toppmodeller fra asus/msi til eget bruk, og fra denne generasjonen ser det ut til at nvidia fe også er verdt å se på hvis de kommer for salg her til lands igjen. 

Endret av ticx
Lenke til kommentar

Det er kun MSI og ASUS som leverer på 4090 men med tanke på hvor dårlige kort de andre slipper ut er Airo-kortet langt over middels. Det forandrer ikke at de fleste kortene er veldig skuffende denne runden, men alt i alt er ikke Airo det verste man kan kjøpe. For folk som er utålmodige er det bedre med en fugl i hånden enn ti på taket.

ASUS er kjipe med TUF, de burde hatt 20 faser og litt bedre komponenter for å forsvare prisen på 24-25k. Kjøleren er grei nok, men kretskort/komponenter er ikke i mål for prisen.

20k burde være maks pris for TUF, premium pris er det ikke verdt, i alle fall ikke når tilgangen på kort blir bedre.

Jeg ser for meg at "buyers remorse" kan slå inn for folk som har betalt >=23k for kort av tvilsom utførelse.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gigabyte gaming oc og aorus er bra, ikke bare msi/asus. Men det er de eneste 3 produsentene som treffer på vrm/kjøler/looks nok en gang. Hadde msi spytta inn vapor chamber i gaming trio så kunne det vært en TUF contender.

Zotac treffer kun på vrm (bare airo, trinity bommer på alt), palit & co treffer kun på kjølern.

Hvis man tenker kun i vannkjølings øyemed og blåser i looks og kjøler, noe som visse gjør, så er det selfølgelig kun en ting å ta hensyn til og det er pcb/vrm. Men jeg antar at folk flest har flere bokser å tikke enn vrm og er fornøyd med 50 grader i spill på luft.

Lenke til kommentar

Man kan forstå "budsjettkort" på lavere modeller, men på 4090 gir det ikke mening å spare inn på VRM og annet tull når det er en så liten andel av den totale kostnaden og målgruppen ikke er folk med slanke lommebøker. Det er bare å riste på hodet over 4090-kort med 14x50A. Det burde aldri ha vært godkjent av NVIDIA. Founders har 20x70A og det laveste godkjente burde være 18x70.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Dragonlove said:

Blir vel gitt ut gratis til overklokkere, og sikkert umulig å kjøpe. Les: Kommer sikkert ikkje til salgs i Europa eller Amerika.
3090 Hof OC LaB edition ble kun tilgjengelig i Asia. 3090 HOF standard ble solgt et par dager i Europa.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Voro said:

Begynner å tvile på at det blir mulig å skaffe noe annet enn Zotac og Gainward fra Komplett før jul 😕

Medio januar er realistisk dato for det som er noe å ha. Det gir de tid til å dumpe ut eksisterende lager av 30-serie til Black Friday, julehandel og romjuls- og januarsalg.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
24 minutes ago, BadCat said:

Medio januar er realistisk dato for det som er noe å ha. Det gir de tid til å dumpe ut eksisterende lager av 30-serie til Black Friday, julehandel og romjuls- og januarsalg.

Man kan jo lure på hvorfor restkortene ikke bare flyr ut av hyllene med slike prise

image.png.d43abe60827437388bf28ffbd89884d7.png

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...