Tussi Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden jjkoggan skrev (5 minutter siden): Det er ingen skam hvis vedkommende har rett- hvis det samme kritikkverdig oppførselen forskjellsbehandles. Du vet- Muhammed kritiseres oftere enn Knut for det samme oppførselen Det har ingenting med den selverklærte øgla å gjøre 6
Reg2000 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden De to der burde beskyttes mot seg selv. Synes litt synd på Martha som tydeligvis sliter med livet hun har og må rømme inn i en alternativ virkelighet. Men dette betyr vel at de har brent alle broer til Norge, og de har jo null troverdighet. 2
nebrewfoz Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 6 hours ago, Vokteren said: Martha og Durek fortsetter å grave sin egen grav i Norge når de legger seg ut med både folk, media og kongefamilien. Hvis du lar deg provosere av Durek så er det DU som har et problem. Slutt å lese det som skrives om ham, ikke klikk på lenker (så kanskje media også tar hintet etter hvert). Kongen klarer fint å takle denne situasjonen selv - han gir bare F og lar humlene suse. 1
Tussi Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden nebrewfoz skrev (7 minutter siden): Hvis du lar deg provosere av Durek så er det DU som har et problem. Slutt å lese det som skrives om ham, ikke klikk på lenker (så kanskje media også tar hintet etter hvert). Kongen klarer fint å takle denne situasjonen selv - han gir bare F og lar humlene suse. Tja, rasisme er en ganske heavy beskyldning. Om kongen offentlig er taus, tror jeg nok han tar det tungt at hans egen datter bidrar til dette på de gamle dagene hans. 1 1
nebrewfoz Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 3 minutes ago, Tussi said: Tja, rasisme er en ganske heavy beskyldning. Om kongen offentlig er taus, tror jeg nok han tar det tungt at hans egen datter bidrar til dette på de gamle dagene hans. Jeg tror Kongen for lengst har forstått hva slags menneske denne Durek er, og at han ofrer ham minimalt med tanker. De som tar det tyngst er folk som på et eller annet vis har tatt på seg rollen som Kongehusets Beskytter og som går i krigen på sosiale medier mot ting de selv ikke liker. 1
fredrik2 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 4 minutes ago, nebrewfoz said: Jeg tror Kongen for lengst har forstått hva slags menneske denne Durek er, og at han ofrer ham minimalt med tanker. De som tar det tyngst er folk som på et eller annet vis har tatt på seg rollen som Kongehusets Beskytter og som går i krigen på sosiale medier mot ting de selv ikke liker. Av det jag sett i media så verkar vel inte kongehuset speciellt glada? Möjligt att kongen ikke bryr sig (tvivlar) men de har ju redan ingått kontrakt om vad de får göra etc (som de ignorerade).
nebrewfoz Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Just now, fredrik2 said: Av det jag sett i media så verkar vel inte kongehuset speciellt glada? 'Av det jag sett i media ...' . Nemlig. Media har all interesse av å skape kontroverser og lage linker som folk trykker på. Jo mindre media vet, jo mer spekulerer de. 1
Simen1 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Reg2000 skrev (1 time siden): De to der burde beskyttes mot seg selv. Synes litt synd på Martha som tydeligvis sliter med livet hun har og må rømme inn i en alternativ virkelighet. Men dette betyr vel at de har brent alle broer til Norge, og de har jo null troverdighet. Det er fort gjort å tenke høyt at det burde finnes en diagnose, psykoanalyse og årsaksammenheng. Men helt ærlig tror jeg vi gjør best i å bare la det ligge, for det er ingenting vi får gjort med en sånn analyse hverken juridisk, i mediebildet eller få hovedpersonene med på noe "behandling" mot hva de er. Det er sånn sett en tapt sak så det beste vi gjør er kanskje bare å la saken ligge og ikke gi de mer oppmerksomhet. Oppmerksomhet er bare bensin på bålet og akkurat det Durek ønsker. 1
Tussi Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Simen1 skrev (1 minutt siden): Det er fort gjort å tenke høyt at det burde finnes en diagnose, psykoanalyse og årsaksammenheng. Men helt ærlig tror jeg vi gjør best i å bare la det ligge, for det er ingenting vi får gjort med en sånn analyse hverken juridisk, i mediebildet eller få hovedpersonene med på noe "behandling" mot hva de er. Det er sånn sett en tapt sak så det beste vi gjør er kanskje bare å la saken ligge og ikke gi de mer oppmerksomhet. Oppmerksomhet er bare bensin på bålet og akkurat det Durek ønsker. Tror fort du kan bli saksøkt av å ytre noe i retning av behov for helsehjelp 1
fredrik2 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 1 hour ago, nebrewfoz said: 'Av det jag sett i media ...' . Nemlig. Är ju inte vänner med noen i kongehuset så har desverre inget annat. Vad baserar du dina inlägg på? Bästa kompisen kongen, media eller bara dina egna tankar? 1 hour ago, nebrewfoz said: Media har all interesse av å skape kontroverser og lage linker som folk trykker på. Jo mindre media vet, jo mer spekulerer de. Nu har jag vel inte läst all media om saken men är rätt sikker på att jag har läst att kongehuset har sagt och gjort en hel del angående saken.
Subara Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Jeg har begynt å se på Netflix-serien. Det er langt fra skurker kongeparet blir fremstilt som. Durek er nok bare helt ærlig om hva han opplever. Han snakker uten filter. Hvilke foreldre, og spesielt i generasjonen som nærmer seg 90 år, ville ikke vært skeptiske til at datteren var sammen med en svart, bifil amerikaner(utlending)som attpåtil er sjaman? Senere når Durek ber om Marthas hånd for å kunne gifte seg med henne, så svarer de ja, så helt forferdelig kan ikke forholdet mellom dem være. Kan være det dukker opp ting hvis jeg fortsetter å se serien som jeg reagerer på. Litt kjedelig å se på at overklassen leker og hygger seg, men interessant nok fordi ekteskapet er kontroversielt. Og yrket deres, det samme. Ellers er det skuespill for å tjene penger, akkurat som hva andre kjendiser driver med. Endret 1 time siden av Subara
Simen1 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Hørt her oppe i nord for noen år siden: "Jeg hørte Martha Louise hadde skaffet seg en sjømann og tenkte det må ha vært et varp - men så skjønte jeg at han ikke var sjømann men sjaman..." 1 2
Tussi Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden https://www.vg.no/rampelys/i/Gyp7v4/prinsesse-martha-louise-jeg-proevde-aa-advare-durek De fortsetter å hevde dette handler om rase og legning, etter at Kongen i en nyttårstale snakket om jenter som er glad i jenter, gutter som er glad i gutter, og jenter og gutter som er glad i hverandre. De burde skamme seg. Jeg liker Kongen, selv om jeg i utgangspunktet er imot monarkiet. Og jeg synes synd på kongeparet, for dette er simpelthen løgn Og jeg tror ikke engang at de tror selv på hva de sier, de vil bare ha mest mulig oppmerksomhet 2 1
Wheeljack Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Gjør jo også det norske kongehuset for narr for resten av verden. Utenlandsk presse driter i at sjarlatan Durex aldri blir en prins, eller at den narkomane serievoldtektsforbrytende sønnen til kronpinsessa heller aldri blir det, men at disse personene er familiært tilknytta kongehuset og at kongehuset tilsynelatende ikke gjør noenting med det. Veldig synd og det må være en enorm påkjenning for Harald og Sonja. Begge er fornuftige, oppegående mennesker og veit hva slags splittelse det her skaper. Som igjen er ekstra synd siden kongehuset skal være representativt for Norge. Så hvilken del skal dem representere? Et kongehus som støtter oppunder svindel, bedrag, dop, kriminalitet og voldtekt? Eller et kongehus som fordømmer den slags? Dem taper uansett. Dersom dem støtter svindel, bedrag, dop, kriminalitet og voldtekt så støtter dem samtidig familie. Dersom dem fordømmer svindel, bedrag, dop, kriminalitet og voldtekt så støtter dem moralske verdier, men lar da famile i stikken. Endret 5 timer siden av Wheeljack 2
fredrik2 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Såg att det var samma regissör som tiger king. Sier vel sitt om hur seriös filmen er.
Folkflesk Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) https://www.tv2.no/underholdning/dette-sier-folket-om-marthas-fremtid/18104463/ 85% mener Martha Louise bør fratas den kongelige tittelen. Ignorerer kongen dette så trekker han i realiteten kongefamilien ned i dass sammen med Martha og Durek. Og Høiby, for den saks skyld. Endret 2 timer siden av Folkflesk 1
ticx Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Durek er en sjarlatan og svindler, han hyler om rasisme når han er gift med en fra et land der ja hverdagsrasismen desverre florerer men kan ikke sammenlignes med den i hjemlandet hans, driter noen deg ut fordi du møter kongefamilien i cowboystøvler og Japansk kimono og selger amuletter på nett mot covid så er det ikke rasisme å si du er en dust. Kongen er oppegående nok til å ikke la dette ødelegge nattesøvnen tror jeg nok. Denne "dokumentaren" blir nok fort glemt, kona vil se den og det må hun bare gjøre men det blir jo uten meg, livet er for kort til å kaste bort en time på dette. Endret 2 timer siden av ticx 2
Simen1 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Martha og Durek tjener vel både direkte og indirekte på denne dokumentaren? Indirekte fordi det er god PR for svindelen og kaster de inn i oppmerksomhets-loopoen igjen. Direkte fordi jeg antar de får kompensasjon/betaling fra filmselskapet som igjen får popularitetsbasert betaling fra Netflix. Så jo flere som ser denne - desto flere penger klinker i kassa til øglen og englen. En ting er at den ikke er verdt en time av mitt liv, men det også ubehagelig å at de håver inn på seertallene.
Subara Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden De gjør det vel for pengenes skyld. Men nå kan ikke Martha leve anonymt i USA lenger, så det er ikke noe godt trekk. Men hvis Durek er populær i Los Angeles, overlever de nok. Kongehuset kan bare la være å svare media, så overlever nok det også. Sonja og Harald, Haakon Magnus og Mette Marit gjør som de skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå