Gå til innhold

Casual/chill strategispill (PC)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er på utkikk etter et spill, gjerne noe midt imellom Warcraft 1/2, Age of Empires og Sim City. Bygging av samfunn, men gjerne med historie og det aspektet hvor man må sanke inn ressurser slik som i WarCraft og AoE. Ikke så ekstremt gira på kriginga men litt småknuffing med nabobyer er greit. Jeg vil bare ha et spill jeg kan kose meg med i timevis/dagevis i et rolig tempo. Gjerne med forskjellige tidsperioder. Trenger ei heller å være det nyeste :)

Har spilt MYE StarCraft, WarCraft, AoE/AoM og Command & Conquer-spilla, men sliter litt med å henge med nå som man fort har blitt litt eldre enn på midten/slutten av 90-tallet 😛 


Finnes det jeg spør etter? 

Endret av Legotardo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Vet ikke om du foretrekker spill av nyere tid eller kan prøve eldre også, men i sin tid brukte jeg mange timer på Caesar 3. Kan velge mellom om du vil ha fred eller krig, og må sanke inn ressurser, sette folk i arbeid og drive handel med andre bryer for å utvkle byen din. Veldig chillt spill der vanskelighetsgraden øker med oppnådde mål. Cheats var også tilgjengelig før i tiden hvis man satt helt fast, men vet ikke om de funker fortsatt. Finnes på Steam for en billig penge.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale å ta en titt på tre Paradox spill.

Stellaris. Det er riktignok en del krigføring, men det er veldig abstrakt, og du bestemmer i stor grad selv. Du kan også sette aggressiviteten til AI f.eks. Men dersom du bygger et godt forsvar så gidder ikke engang AI angripe deg. Jeg spiller som regel slik. Pris ca 40kr uten DLC på steam key sider.

Surviving the Aftermath er en apokalypsebygger hvor du også styrer i stor grad selv. Combat er ganske abstrakt og sjeldent. Pris også ca 40kr uten DLC.

Surviving Mars er utrolig chill, det eneste du trenger fokusere på er bygging og ressurser, da det ikke er noen krig. Pris ca 20kr uten DLC.


Alle spillene kan spilles uten DLC. Hvert fall nok til å se om du faktisk vil investere mer i dem. Jeg har ca 3000 timer i Stellaris og venter på prisfall på DLC på de andre før jeg går tilbake og spiller dem mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm

Endzone - A world Apart. Postapokalyptisk versjon av Settlers 👌

Synes det er et interessant strategi spill.

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
Bugle skrev (7 minutter siden):

Endzone - A world Apart. Postapokalyptisk versjon av Settlers 👌

Synes det er et interessant strategi spill.

Også er det ingen som anbefaler Settlers? Settlers 2 10th anniversary edition kan du få for 25kr hos GOG. Et av de bedre strategi spillene som finnes spør du meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Outlier616 skrev (47 minutter siden):


Ligner veldig på Surviving the Aftermath? Har du prøvd begge?

Har ikke prøvd Surviving the Aftermath. Men enig, spillene ser lik ut, ut fra bildene jeg har sett.

Takk for tips forresten, skal prøve det ut :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
TheKims skrev (46 minutter siden):

Også er det ingen som anbefaler Settlers? Settlers 2 10th anniversary edition kan du få for 25kr hos GOG. Et av de bedre strategi spillene som finnes spør du meg.

Hehe, enig! Spillte masse Settlers 2 gold edition i sin tid. Ja, en av de bedre! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...