Gå til innhold

Fortsatt lov med påske i Norge eller bare med "vårfest"?


Anbefalte innlegg

Norolf skrev (6 minutter siden):

Skal det bli så ille først? Forresten så er jo dette bare toppen av isberget eller isfjellet. Mye verre er den dagligdagse trakasseringen, ydmykelsen og tortureringen av innfødte ungdommer begått av berikelsene. Det finnes et fagbegrep på dette som jeg lærte på Resett, men jeg kommer ikke på det nå....

Retorikken din høres ut som Breivik. Men det er vel kanskje en person du ser opp til?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
G skrev (7 minutter siden):

Huff du er en av de som logrer av det som skrives på Resett altså?

Det er mange som ville ikke lidd skade av å lese litt Resett fra tid til annen. Det ville motvirket den hjernevasken de blir utsatt for av NRK blant annet.... Men jeg leser ikke Resett lenger for det meste.

Det er mye jeg har lært om forholdene i Norge via å lese Resett. Mye jeg ikke var klar over før....

Endret av Norolf
Lenke til kommentar
2 hours ago, Norolf said:

Det sier bare de som aldri har opplevd "Zickenkrieg" kamphønser seg imellom ....hehehe....Jeg vet ikke hva dette heter på norsk i og med at jeg bare kan litt norsk. Men det finnes nok også et ord for det på norsk, en typisk kvinnelig oppførsel, tendens til høylydt, verbalt voldelig og uendelig krangling seg imellom om det siste ubetydelig tøvet.Meget idiomatisk tysk ord. "Sauekrig" - ?

Men sant nok er kvinner mindre fysiske pga fysisk svakhet. De bruker gift istedenfor kniv.

Hva mener du med "De" forresten i den første setningen? Sa du "De" til meg?

For å framheve gammeldags måte å ordlegge seg på. Som en parallel til slike begrep som muse-ett-eller-annet (muselmennene .....fader kommer aldri til å gli inn dette gammelmodige ordet) Og parallel til muhammedanere som også brukes sjeldnere og sjeldnere i våre dager.

Å skrive De er da en gammeldags måte å skrive du på med ekstra dose høflighet. Altså De og Dem er gått mer og mer av moten for å si det sånn.

Endret av G
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Norolf said:

Det er mange som ville ikke lidd skade av å lese litt Resett fra tid til annen. Det ville motvirket den hjernevasken de blir utsatt for av NRK blant annet.... Men jeg leser ikke Resett lenger for det meste.

Ytre-Høyrevinklet svada mye av det vel?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
G skrev (1 minutt siden):

For å framheve gammeldags måte å ordlegge seg på. Som en parallel til slike begrep som muse-ett-eller-annet (.....) Og parallel til muhammedanere som også brukes sjeldnere og sjeldnere i våre dager.

Å skrive De er da en gammeldags måte å skrive du på med ekstra dose høflighet. Altså De og Dem er gått mer og mer av moten for å si det sånn.

Demses kan gjerne si du til meg 🙂

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Norolf said:

Demses kan gjerne si du til meg 🙂

Akkurat ja. Har humoren i orden ser jeg. Har slektning som kan slik østlandsk dialekt så forstår altså betydningen Demses også jeg 😂

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
G skrev (4 minutter siden):

Ytre-Høyrevinklet svada mye av det vel?

Jeg synes ikke det. Bortsett fra all den dumme bashingen av "sosialismen" kanskje. De har enda ikke forstått hvem som egentlig står bak masseimporteringen fra Langtbortistan. 😃 De tror virkelig det er sosialister og kommunister....

Endret av Norolf
Lenke til kommentar
G skrev (2 minutter siden):

Akkurat ja. Har humoren i orden ser jeg. Har slektning som kan slik østlandsk dialekt så forstår altså betydningen Demses også jeg 😂

Men nå må eg altså gå og lalle meg. Det er sent og mørkt i Tyskland.

Ha en god natt hvor enn du måtte oppholde deg i fine Norge...!

Endret av Norolf
Lenke til kommentar
4 hours ago, Norolf said:

God natt alle sammen!

 

P.S.:

Gi oss vårt daglig brød ....og spar oss for svenske tilstander...

(For å være ærlig: Dere har allerede for lengst svenske tilstander i landet. Dere vet det bare ikke enda....)

The-mad-world-of-the-Roman-Emperors_8.jpg.28bf1419acc61f899c0d81c4645fcbf3.jpg

Titus

 

250px-Josephusbust.jpg.1ef8bf7b5e65e3ebb85dbe89dfe14c0d.jpg

Josefus 🤭i nederste videolenke helt ned i innlegget er plutselig Josefus en helt oppdiktet for perfekt fyr. Ser ut som det smøres på etterhvert. Eller at det gikk meg hus forbi i de andre tidligere videoene. Var rett og slett litt muffins dette her.

Svek jødene ved å arbeide for romerne. Edit: Josefus er nå muligens også helt oppdiktet.

Det er altså disse to sin jesus-skikkelse dere tilber. Hvor alt jesus foretar seg er morsomt for Flavius-familien da de kan godte seg over at via propagandaen så tilbes nå egentlig Titus av de kristne istedetfor tidligere hvor jøder tilbad Yahweh.

En lengre video med mer ekkel bakgrunnslyd

Denne har jeg ikke sett selv enda, den var ny for min del.

Tilkom ting jeg tror er nye synsvinkler der, tredje nederste videolenke. Sorry mye videomateriale det der.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, G said:

Arbeiderpartiet er svært kongehusfiendtlige blant partiene på Stortinget og er nok det partiet med tilstrekkelig antall seter som utgjør noe særlig fare for at kongen etterhvert kanskje må fjernes. Det er helt klart andre røster på Stortinget som vil stemme i om republikk.

Men sannheten er vel at vi i Norge fint klarer oss med en statsleder som statsminister og at Kongen er en varig stabil og god representant som virker å samtidig være partinøytral. Kongen gjøre nok mye bra representasjon for nasjonen, via alle sine statsbesøk. Som noen politiker ikke kan måle seg med.

En kan synes at det er så gammeldags eller corny en bare måtte ønske. Kongen er ikke lett å erstatte fullt ut. Tror alle andre løsninger blir mye dyrere også en gasje til monarken.

Republikker med president eller president pluss statsminister må jo også ut å representere. Men ihvertfall jeg tror at kongene vi har hatt til nå inkludert kronprinsen vår går politikerne en høy gang hva angår respekt og ydmykhet for sine borgere.

Kongen får fast gasje og kan ikke gå over i nye verv, ergo så vil det være lite motiver igjen for å krafse til seg flere goder via korrupsjon.

Hvis kongen ikke hersker alene er han ikke monark. Kongen hersker ikke i det hele tatt, så ordbruk og konge gir ikke mening.
image.thumb.png.04484514932aa005abe5861e6c5ffbfa.pngimage.thumb.png.370ede947db136d085e6b55b232931fc.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får flashback til når Amundsen delte informasjon om at IKEA hadde fjernet ordet Jul, fra sine produkter, for å ikke fornærme muslimer  

 

Det viste seg naturligvis til å være en løgn. 

 

Kan man ikke være skeptisk til muslimer uten å måtte ty til vissvass som dette? 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (8 timer siden):

Får flashback til når Amundsen delte informasjon om at IKEA hadde fjernet ordet Jul, fra sine produkter, for å ikke fornærme muslimer  

 

Det viste seg naturligvis til å være en løgn. 

 

Kan man ikke være skeptisk til muslimer uten å måtte ty til vissvass som dette? 

Dessverre så er det ingen løgn. Selvsagt sletter ikke IKEA med engang ordet jul fra alle steder i sitt imperium. Detter er en snikende prosess. Det første året blir det bare byttet ut noen få steder. Så blir "vinterfest" neste år enda mer populær, i det tredje året er det enda flere produkter i "vinterfest"-delen av katalogen, osv...

Det er sånn dette her foregår...snikende, men bestandig

Lenke til kommentar
Norolf skrev (6 minutter siden):

Dessverre så er det ingen løgn. Selvsagt sletter ikke IKEA med engang ordet jul fra alle steder i sitt imperium. Detter er en snikende prosess. Det første året blir det bare byttet ut noen få steder. Så blir "vinterfest" neste år enda mer populær, i det tredje året er det enda flere produkter i "vinterfest"-delen av katalogen, osv...

Det er sånn dette her foregår...snikende, men bestandig

Nå betyr nødvendigvis ikke dette at man ønsker å fjerne begrepet jul, men heller få solgt vinterpynt til hele befolkningen, altså, tjene mer penger. 

Så enkelt er det nok, de ønsker å lage produkter som alle kjøper, også de som har motforestillinger mot å feire jul. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (Akkurat nå):

Nå betyr nødvendigvis ikke dette at man ønsker å fjerne begrepet jul, men heller få solgt vinterpynt til hele befolkningen, altså, tjene mer penger. 

Så enkelt er det nok, de ønsker å lage produkter som alle kjøper, også de som har motforestillinger mot å feire jul. 

Det sier jeg meg ikke uenig i.

Men sånn skal ikke jeg ha det. De skal assimilere seg. Om ikke de vil så skal de tilbake igjen. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Norolf skrev (1 minutt siden):

Det sier jeg meg ikke uenig i.

Men sånn skal ikke jeg ha det. De skal assimilere seg. Om ikke de vil så skal de tilbake igjen. Så enkelt er det.

Jeg ser ikke helt poenget ditt? Skal det være et krav at butikker selger påske eller julepynt, og ikke ønske å selge det med andre navn? Hva er målet? Få folk som flytter til Norge til å feire jul og påske, etter våre tradisjoner? 

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (Akkurat nå):

Jeg ser ikke helt poenget ditt? Skal det være et krav at butikker selger påske eller julepynt, og ikke ønske å selge det med andre navn? Hva er målet? Få folk som flytter til Norge til å feire jul og påske, etter våre tradisjoner? 

Vi skal ikke tilpasse oss dem. Det er alt. Vi skal ikke ha noe "vinterfest" her oss. Det er Jul. Punktum. Og påske. Og ikke "vårfest".

Det er en stor feil at disse folkene er her hos oss allerede i utgangspunktet. Det er ekstremt ødeleggende for Ola N. Økonomisk,. sosialt.

Men at de i tillegg skal gjennomsette sine seder, riter - det går altfor langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...