Gå til innhold

Fortsatt lov med påske i Norge eller bare med "vårfest"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
12 hours ago, Norolf said:

..

Etter dette utsagnet kom det lite overraskende kraftige bu-rop (eller hva det nå heter) fra publikum. Noen ropte ting som "Forsvinn!"

Og noen andre likte dette enda mindre og da skjøt de ham i hodet (noen dager senere da han satt ute på terrassen til sin villa).

I og med at dette skal ha vært første høyrerelaterte politiske mord etter andre verdenskrig fikk dette stor medieoppmerksomhet etterpå.

Og nå mener politikerne å være berettiget til å forby "hatefulle utsagn" mot dem selv. Så spørs det jo hva dette er og når formentlig beskyttelse av politikere ender og (menings-)diktaturet begynner.

Og om en slik straffelov ikke er et velkomment skalkeskjul for enda mere å begrense ytringsfriheten. For egentlig er jo alt allerede straffbart som kunne være straffbart i denne sammenhengen.

 

Såpass.

Ja, du kan ha rett i at det er en overreaksjon med lovverket i etterkant. Likevel helt forståelig at slikt opprører mange. Kjenner overhode ikke tysk innenrikspolitikk jeg.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (3 timer siden):

Men at du slipper ein fis, er ikkje nødvendigvis starten på ein storm. Som eg pleie å sei.

Den som lukter fisen først den er fisens rette far... 

Hørt den før? 

Hva er det egentlig du ville si til meg?

At min påstand om at en ytterligere straffelov i straffeloven spesielt mot "Haßkommentare gegen Politiker" som det betegnes for på tysk heller i retning av politisk straffeforfølgelse, undertrykkelse av ytringsfriheten og meningsdiktatur er en overdrivelse? 

Ja, det må du jo så gjerne mene. Men også dette er bare en mening. 

Endret av Norolf
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (8 minutter siden):

*slett* dette blir bare noe jeg ikke gidder engasjere meg i  lenger.

Du meiner ein usynlig kamp om å få beholde ordene som "påske" og "jul" ikkje er verdt å kaste bort tid på? Skulle ønske samfunnet var slik der ingen kastet bort tid på slikt åpenbart oppkonstruert søppel.

Istedenfor har ein hysteriske folk, som lager storm i vannglass, der voksne mennesker må kaste bort tid, og roe disse hysteriske menneskene ned.

"Slapp av, jul og påske som ord er ikkje truet, så så, det går bra. Ta deg ein kvil så blir alt bedre"

Men ja, eg støtter deg heilt og holdent. Gidd heller ikkje engasjere meg i denne saken.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Just now, Pallehysa said:

Du meiner ein usynlig kamp om å få beholde ordene som "påske" og "jul" ikkje er verdt å kaste bort tid på? Skulle ønske samfunnet var slik der ingen kastet bort tid på slikt åpenbart oppkonstruert søppel.

Istedenfor har ein hysteriske folk, som lager storm i vannglass, der voksne mennesker må kaste bort tid, og roe disse hysteriske menneskene ned.

"Slapp av, jul og påske som ord er ikkje truet, så så, det går bra. Ta deg ein kvil så blir alt bedre"

Men ja, eg støtter deg heilt og holdent. Gidd heller ikkje engasjere meg i denne saken.

Nei jeg tenkte på politiet som jeg synes feilprioriterer når bydeler raseres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Norolf skrev (På 17.4.2022 den 20.55):

Bare med omvendte roller? I Palestina er jo muslimene ofrene i eget land....

Offer for egne styresmakter først og fremst. Og det blir ikke noe bedre nå som de har gått ut og valgt å støtte Russland i krigen. Det blir stadig mindre insentiver til å støtte de palestinske styresmaktene for vesten nå.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quote

...

Helse øverst på dagsorden
I 2018 var også valgkampen preget av integrasjon, lov og orden. Men da valgdagen kom viste det seg at dette ikke var viktigst for velgerne.

Øverst på svenskenes dagsorden sto helse. Deretter skole.

Flyktning- og innvandringspolitikk lå nede på 8. plass, mens spørsmål rundt lov og orden havnet på 5. plass.

Nå går Socialdemokraterna til valg under parolen «ta tilbake kontrollen over velferden».

Etter svenskenes håndtering av koronapandemien er det ikke ventet at helse blir noe mindre aktuelt i år.

Moderaterna har derimot lite å tjene på å sette helse i fokus.

Utover justispolitikken og innvandringspolitikken vil de «få orden på Sverige» gjennom en ny energipolitikk.

...

https://www.nrk.no/urix/rasmus-paludans-metoder-kan-fa-et-annet-utfall-for-sverige-enn-danmark-1.15935521

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her Norolf, værsågod 

Quote

..

Ble arrangert for tredje gang
Rima Iraki var programleder for direktesendingen av «Festen etter fasten» som gikk av stabelen for tredje året på rad, og hennes makker Amir Horori tok imot bildene som ble sendt inn.

I tillegg rapporterte Selma Ibrahim Karlsen og Noman Mubashir fra id-feiringer andre steder i landet, og korrespondent Yama Wolasmal inviterte seerne inn i sin tradisjonsrike familiefeiring.

Sendingen bydde også på god musikk, spennende gjester i studio og deilig mat fra den svenske kokkestjernen Zeina Mourtada. Statsminister Jonas Gahr Støre fikk også en opplæring i hvordan lage hjemmesnekret id-pynt!

Fikk du ikke med deg direktesendingen? Se «Festen etter fasten» på NRK TV.

https://www.nrk.no/kultur/se-bilder-fra-id-feiringen_-1.15949253

Skal dette hjelpe på noen som helst måte? :blink: wtf

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...