Gå til innhold

Kvinne spiller på sin sexappeal for å forføre eldre mann, men angrer senere og skylder på mannen


Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (3 minutter siden):

Ikke at dette er relevant for saken men jeg kjenner selv et par kvinner som åpenlyst forteller at de innimellom ser etter en partner som kan "løfte dem inn i" enten et miljø, en aktivitet eller lignende for å få raskere progresjon enten i livet eller miljøet.

Og denne muligheten finnes fordi mange menn er svake, og opptatt av seksuell gevinst. Dere som har sympati for Enoksen, har dere også sympati for de som blir svindlet av Nigera-svindel? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Baranladion said:

Og denne muligheten finnes fordi mange menn er svake, og opptatt av seksuell gevinst. Dere som har sympati for Enoksen,

Hadde vi nå vært på 1980-tallet kunne jeg tildels vært enig. Men siste 30 årene har det vokst seg frem en lik kultur blant kvinner med makt og penger. Ergo kan jeg ikke være enig i det.

Quote

har dere også sympati for de som blir svindlet av Nigera-svindel? 

Jeg foreslår at vi stryker den usaklige sammenligningen. Men jeg har avsluttet vennskap med kvinner som bevisst "importerte" menn fra land i Afrika for å motta en god slump penger. og så importerte ny mann så fort den andre hadde bodd her lenge nok til å få statsborgerskap. Politiet har selv hatt fokus på dette.

Hadde jeg sympati med kvinnen når hun ble avslørt og forsøkte å skylde på at hun ble utnyttet av disse mennene? Nei. Det fremsto heller litt rart når hun tidligere lo av at hun hadde funnet en flott måte å tjene litt mer penger på. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er også mer vanlig i de fleste (alle?) kulturer og gjennom historien at menn er statistisk eldre enn dama. Setter vi det inn i sammenligningen mellom Grande-saken og Enoksen-saken så burde det vært en mer skjerpende omstendighet for Grande-saken enn for Enoksen-saken. De henholdsvise statsministerne dømte det motsatt. Hvorfor skal det være mer greit at eldre damer klår på og utnytter yngre menn enn vice versa? Grande burde ikke fått en slibrig humrende peptalk med statsministeren, kun burde fått en verbal smekk, akkurat som Enoksen.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Dette var jo litt av en generalisering av kvinner og understreker godt poenget om generalisering i innlegget mitt over.

"Kvinner gjør alt de kan for å klatre oppover og grabbe en mann med mest mulig ressurser, status og makt".

Jeg tenker den setningen sier det meste om kvinnesynet du fremlegger her. Dette, i tillegg til at du kaller varsleren for hore synes jeg vitner om et nedsettende kvinnesyn. Kvinner er faktisk i stand til å ta helt egne valg og er ikke avhengig av å grabbe menn med mest mulig makt for å komme seg opp og frem. Men du tillegger likevel 18-åringen dette formålet i hennes relasjon til Enoksen, som om det er fakta, og som at du vet at hun hadde dette som målsetting. Fordi "kvinner gjør alt de kan for å klatre oppover og grabbe en mann", som du generaliserende sier.

Foreslår du prøver å stille dine egne anklager og påstander de kravene du stiller til mine før du kommer med noe mer her nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (2 minutter siden):

Men er ikke folk som meg, og andre her i tråden også en del av folket? Fortjener ikke vi og å bli representert? Tulleparti som rødt er flertallet ikke enig med, men likevel har de rikelig representasjon. Det er på tide menn står opp for menn og slutter å bende oss overende for hyklersk moralpoliti med en agenda. Andre undertrykte grupper måtte også kjempe for seg selv. Ingen kommer til å komme og redde oss om vi ønsker å få samme frigjøring som f.eks kvinner og homofile fikk.

Jo, absolutt, men jeg tror ikke vi er helt der enda, selvom mange tar Enoksens parti. Det er jo helt åpenbart konsensus blant partiene som samarbeidet med Enoksens sitt, at hans oppførsel ikke er grei. Det er ikke bare Enoksens omdømme som fikk en knekk av denne saken, men også SP og AP. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Har du litt dårlig hukommelse her kanskje? Det var ikke sånn at pressen ikke kastet seg over Grande-saken, det ble skrevet opp og ned og fordømt til høyre og venstre i ukesvis, bokstavelig talt tapetsering av saken i de store riksmediene.

Resett-saken på den tiden var jo fordi Helge Lurås tilbød den anonyme mannen 400.000 kroner for å stå frem, noe som er presseetisk og moralsk helt forkastelig - det er også brudd på Vær Varsom-plakaten.

Ukevis, ikke ukesvis. Du finner ordet også her: https://naob.no/ordbok/ukevis Ordet manglet til å begynne med i NAOB-ordboken, men etter at jeg gjorde de(m) oppmerksom på dette rettet de på dette. Så nu går det jo an å slå opp den rette skrivemåten....

Ellers så klarer jeg ikke å se en feil her...- ? Det at avsier betaler for avsløringer er vel helt alminnelig? Hvordan skulle de ellers fått den informasjonen fra? De burde kanskje ha betalt litt mer enn bare 40.000 Euro. Det er jo ikke de store penger mtp at også den unge mannen blir trukket inn....

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Simen1 said:

Det er også mer vanlig i de fleste (alle?) kulturer og gjennom historien at menn er statistisk eldre enn dama. Setter vi det inn i sammenligningen mellom Grande-saken og Enoksen-saken så burde det vært en mer skjerpende omstendighet for Grande-saken enn for Enoksen-saken. De henholdsvise statsministerne dømte det motsatt. Hvorfor skal det være mer greit at eldre damer klår på og utnytter yngre menn enn vice versa? Grande burde ikke fått en slibrig humrende peptalk med statsministeren, kun burde fått en verbal smekk, akkurat som Enoksen.

Helt enig. Siste 20 årene har jeg hørt stadig mer om menn som blir klådd på av kvinnelige sjefer men som ikke tør si fra fordi det er skambelagt og at man ikke tas på alvor. I det verste tilfellet mistet mannen jobben når han ikke ble med på kvinnens tilnærmelser og i andre tilfeller har de fått det ganske utrivelig på jobb.

EDIT:
Eller følt seg nødt til å bytte jobb.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Hadde vi nå vært på 1980-tallet kunne jeg tildels vært enig. Men siste 30 årene har det vokst seg frem en lik kultur blant kvinner med makt og penger. Ergo kan jeg ikke være enig i det.

Jeg foreslår at vi stryker den usaklige sammenligningen. Men jeg har avsluttet vennskap med kvinner som bevisst "importerte" menn fra land i afrika for penger og så importerte ny mann så fort den andre hadde bodd her lenge nok til å få statsborgerskap.

Er sammenlignen så fjern da? Det hevdes at pur-unge jenter vifter med bakenden mot eldre menn for egen inntjenings skyld. At det i disse tilfellene er like mye jentas skyld som mannen. 

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (3 minutter siden):

Og denne muligheten finnes fordi mange menn er svake, og opptatt av seksuell gevinst. Dere som har sympati for Enoksen, har dere også sympati for de som blir svindlet av Nigera-svindel? 

Jeg kan ikke se hvordan Enoksen ble svindlet? De var et gjensidig fordelaktig forhold hvor begge fikk noe av det de var ute etter. Hun endte opp med sommerjobben, og jeg tror ikke han er anklaget for å dele noen statshemmeligheter. Å se på seksuell gevinst som svakt er en løgn de med lite mulighet for seksuell gevinst forteller seg. Spørsmålet om det er svakt eller ikke er avhengig av hva som gjøres for å oppnå denne seksuelle gevinsten. Å la kvinner famle over deg mens det eneste du gir tilbake er å tillate at de bruker litt tid sammen med deg er hardly svakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Norolf skrev (3 minutter siden):

Ellers så klarer jeg ikke å se en feil her...- ? Det at avsier betaler for avsløringer er vel helt alminnelig? Hvordan skulle de ellers fått den informasjonen fra? De burde kanskje ha betalt litt mer enn bare 40.000 Euro. Det er jo ikke de store penger mtp at også den unge mannen blir trukket inn....

Det er på ingen måte alminnelig at medier tilbyr store pengesummer for intervjuer. Ingen seriøse medier som følger normal presseetikk og Vær Varsom-plakaten gjør dette.

Norolf skrev (3 minutter siden):

Ukevis, ikke ukesvis. Du finner ordet også her: https://naob.no/ordbok/ukevis Ordet manglet til å begynne med i NAOB-ordboken, men etter at jeg gjorde de(m) oppmerksom på dette rettet de på dette. Så nu går det jo an å slå opp den rette skrivemåten....

https://www.diskusjon.no/guidelines/

  • Skrivefeil skal ikke påpekes i tråden. Send heller en vennlig pm til vedkommende.
Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Baranladion said:

Er sammenlignen så fjern da? Det hevdes at pur-unge jenter vifter med bakenden mot eldre menn for egen inntjenings skyld. At det i disse tilfellene er like mye jentas skyld som mannen. 

Jeg er ikke enig i hyperbole fremstillinger av hva som foregår for å gjøre den ene parten mer smakelig enn den andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (3 minutter siden):

Jo, absolutt, men jeg tror ikke vi er helt der enda, selvom mange tar Enoksens parti. Det er jo helt åpenbart konsensus blant partiene som samarbeidet med Enoksens sitt, at hans oppførsel ikke er grei. Det er ikke bare Enoksens omdømme som fikk en knekk av denne saken, men også SP og AP. 

De må si det ikke er greit fordi de vil ha med seg flertallet på neste måling og de vurderte det som ugunstig for resultatet til disse partiene å gå i en annen retning. Likevel har norsk demokrati den form at den skal støtte også minoriteter eller undertallet, og man det er vanskelig å si at det er feil å gjøre det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Det er på ingen måte alminnelig at medier tilbyr store pengesummer for intervjuer. Ingen seriøse medier som følger normal presseetikk og Vær Varsom-plakaten gjør dette.

Øhm... Ikke det i Norge? I alle andre vestlige land er dette helt alminnelig. I England betaler media obskøne penger bare for et nudist-bilde av en "royal". Og enda mere for fortrolige avsløringer fra Buckingham Palace....

Også i Tyskland er dette nokså alminnelig. Jeg ville også tatt betalt i et sånt tilfelle. Bare mye mer....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

23 minutes ago, Baranladion said:

Er sammenlignen så fjern da? Det hevdes at pur-unge jenter vifter med bakenden mot eldre menn for egen inntjenings skyld. At det i disse tilfellene er like mye jentas skyld som mannen. 

Men for å ta en sammenligning jeg faktisk har erfaring med.

Quote

Jeg har avsluttet vennskap med kvinner som bevisst "importerte" menn fra land i Afrika for å motta en god slump penger. og så importerte ny mann så fort den andre hadde bodd her lenge nok til å få statsborgerskap. Politiet har selv hatt fokus på dette. (proforma ekteskap)

Hadde jeg sympati med kvinnen når hun ble avslørt og forsøkte å skylde på at hun ble utnyttet av disse mennene? Nei. Det fremsto heller litt rart når hun tidligere lo av at hun hadde funnet en flott måte å tjene litt mer penger på. 

 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Norolf skrev (Akkurat nå):

Øhm... Ikke det i Norge? I alle andre vestlige land er dette helt alminnelig. I England betaler media obskøne penger bare for et nudist-bilde av en "royal". Og enda mere for fortrolige avsløringer fra Buckingham Palace....

Også i Tyskland er dette nokså alminnelig. Jeg ville også tatt betalt i et sånt tilfelle. Bare mye mer....

Nei, det er ikke vanlig om man vil bli oppfattet som seriøs (og ikke som Se & Hør).

Ekspert på presseetikk om dette: https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/resett-ville-betale-400-000-for-skei-grande-intervju-helt-forkastelig/s/12-95-3423407658

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Norolf said:

Øhm... Ikke det i Norge? I alle andre vestlige land er dette helt alminnelig. I England betaler media obskøne penger bare for et nudist-bilde av en "royal". Og enda mere for fortrolige avsløringer fra Buckingham Palace....

Også i Tyskland er dette nokså alminnelig. Jeg ville også tatt betalt i et sånt tilfelle. Bare mye mer....

Noen  B og C kjendiser ringer også magasiner, tidsskrifter ol. for å høre om de skal lage noe sammen så de kan tjene litt penger. Hvorvidt det også forekommer i avis sammenheng vet jeg ikke men skillet mellom tabloide aviser og magasiner som "Se & Hør" har blitt stadig mindre - med noen hederlige unntak.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Snikpellik Angående @Pettersenper sin bruk av ordet hore så er det selvsagt en usmakelig på spissen-formulering som vekker uhyggelige assosiasjoner, men skreller vi bort usmakeligheten og assosiasjonene, så er det ikke helt uvanlig at kvinner tiltrekkes menn med høyere inntekt, forbruk og formue. Det er noe grunnleggende dyrisk om å søke etter maktpersoner som evner å forsørge en familie. Det er attraktivt rett og slett. Og ja, økonomiske motiver for å inngå forhold kan i ytterste spissformulering bli kalt horeri. NB. Jeg vet ikke om det har vært et motiv i de nevnte sakene her i tråden, men ville bare forklare at uttrykket hore ikke kan avfeies totalt som et mulig motiv i denne saken. Ikke før mye mer detaljerte beskrivelser av forholdet og følelsene til dama blir offentliggjort. Det får vi kanskje aldri vite. Ellers så må jeg bare gjenta at jeg synes det er usmakelig å spissformulere seg sånn uten å vite noe mer konkret.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke vanlig om man vil bli oppfattet som seriøs (og ikke som Se & Hør).

Ekspert på presseetikk om dette: https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/resett-ville-betale-400-000-for-skei-grande-intervju-helt-forkastelig/s/12-95-3423407658

Dette var ikke jeg klar over. Men dette er altså norsk presse-etikk. Tror ikke det gjelder for alminnelig internasjonal presseetikk....

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (Akkurat nå):

@Snikpellik Angående @Pettersenper sin bruk av ordet hore så er det selvsagt en usmakelig på spissen-formulering som vekker uhyggelige assosiasjoner, men skreller vi bort usmakeligheten og assosiasjonene, så er det ikke helt uvanlig at kvinner tiltrekkes menn med høyere inntekt, forbruk og formue. Det er noe grunnleggende dyrisk om å søke etter maktpersoner som evner å forsørge en familie. Det er attraktivt rett og slett. Og ja, økonomiske motiver for å inngå forhold kan i ytterste spissformulering bli kalt horeri. NB. Jeg vet ikke om det har vært et motiv i de nevnte sakene her i tråden, men ville bare forklare at uttrykket hore ikke kan avfeies totalt som et mulig motiv i denne saken. Ikke før mye mer detaljerte beskrivelser av forholdet og følelsene til dama blir offentliggjort. Det får vi kanskje aldri vite. Ellers så må jeg bare gjenta at jeg synes det er usmakelig å spissformulere seg sånn uten å vite noe mer konkret.

Helt enig med deg her. Jeg reagerer på det samme som deg, og synes det er ekstremt usmakelig å konkludere med at varsleren er "hore" uten noe mer kjennskap til saken enn det som er kommet frem i media. Det er en svært stygg karakteristikk og beskyldning å komme med, spesielt uten noe som helst grunnlag for det. Jeg synes også at det å komme med slikt forteller mye om et kvinnesyn jeg mener er forkastelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...