Gå til innhold

Anmeldelse: Tiny Tina's Wonderlands


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mikael- skrev:

Hvordan endte man på karakter 6/10 her?

Anmeldelsen i tekst tilsvarer mer enn 3/10. Mangler voldsomt mye informasjon for å kunne gi det en 6/10 føler jeg?

Enig, ut fra den mer eller mindre regelrette slakten her hadde jeg trudd karakteren var lavere enn 6 av 10 som jo innebærer hakket bedre enn gjennomsnittlig?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet er proppet med satire og er en hyllest til popkultur!

Ettersom at dette nettopp er et borderlands spill så følger det den kjente formelen. Ikke forvent noe annet. Sidehistoriene er noe av det beste med spillet, anbefaler sterkt å ta seg god tid og gjøre samtlige, mange godbiter!

Endgame følger også samme formel, men økende nivåer på vanskelighetsgrad og stadig bedre loot. Chaos mode, er et rogue likt innspill som gir gjenspilleverdi.

Synd ikke anmelders forventinger ikke ble oppfylt, men jeg forventet et borderlands spill og det var akkurat det jeg fikk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Fahlar said:
5 hours ago, Mikael- said:

Hvordan endte man på karakter 6/10 her?

Anmeldelsen i tekst tilsvarer mer enn 3/10. Mangler voldsomt mye informasjon for å kunne gi det en 6/10 føler jeg?

Enig, ut fra den mer eller mindre regelrette slakten her hadde jeg trudd karakteren var lavere enn 6 av 10 som jo innebærer hakket bedre enn gjennomsnittlig?

Det er fordi karakterskalaen for AAA-spill begynner på 6. Sånn her er skalaen oversatt til de som er interessert i bra spill:

6: ELENDIG
7: Dårlig
8: Litt dårlig
9. Midt på treet
10: Ganske bra eller bra, men det kan også være en fanboyanmeldelse, og spillet egentlig er midt på treet.
 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Litt av greia med anmeldelser av spill som annen underholdning er at det er kan være subjektiv, og dermed kan det godt være at flere av de som leser artikkelen ikke er enig med anmelderen men slik er det faktisk noen ganger..

Personlig kan jeg ikke fordra Borderlands spillene da jeg synes de er utrolig kjedelige og repetitive. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Deschain skrev (3 timer siden):

Det var dette som var gratis på PS Plus nettopp? Tror jeg la det til i bibliotek. Er dette spillet uavhengig av Borderlands-serien? Har ikke spilt BL tidligere, så lurer på om det funker for en førstegangsspiller :) 

Det er nok Tiny Tina's Assault on Dragon Keep du har lagt til, da det var gratis i PS+ i februar. Wonderlands er helt nytt som hadde lansering nå nylig 25. mars.

Har ikke lest anmeldelsen, så skriver av egen personlig erfaring. Har ikke spilt Borderlands før men sett gameplay videoer, særlig B3 og syntes Tina var aldeles morsom karakter. Var overrasket over å se hun få eget spill og så på gameplay av det fra en viss YT-gamer og syntes virket ganske bra og morsomt spill. Kjøpte det på lanseringsdagen og spilt en del nå, og stemmer at det er bygd på satire og parodi. Ble også overrasket at det var Ashly Burch som er stemmen til Tina (siden jeg kjenner henne bare som Aloy) og hun gjør fantastisk jobb med stemmespillet. Spillet tar seg selv ikke så seriøst heller der hovedfokus er å loote masse kister, drepe zombier og skjeletter og kjøpe utstyr og våpen. Hittil har det vært fornøyelig og blir spennende å se hva for et eventyr Tina forteller videre. For min del er spillet 8/10, det som trekker ned er at fiendene gjør god skade selv om spiller på letteste nivå og var ikke lett å finne ut av enkelte detaljer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Myst said:

Det er nok Tiny Tina's Assault on Dragon Keep du har lagt til, da det var gratis i PS+ i februar. Wonderlands er helt nytt som hadde lansering nå nylig 25. mars.

Har ikke lest anmeldelsen, så skriver av egen personlig erfaring. Har ikke spilt Borderlands før men sett gameplay videoer, særlig B3 og syntes Tina var aldeles morsom karakter. Var overrasket over å se hun få eget spill og så på gameplay av det fra en viss YT-gamer og syntes virket ganske bra og morsomt spill. Kjøpte det på lanseringsdagen og spilt en del nå, og stemmer at det er bygd på satire og parodi. Ble også overrasket at det var Ashly Burch som er stemmen til Tina (siden jeg kjenner henne bare som Aloy) og hun gjør fantastisk jobb med stemmespillet. Spillet tar seg selv ikke så seriøst heller der hovedfokus er å loote masse kister, drepe zombier og skjeletter og kjøpe utstyr og våpen. Hittil har det vært fornøyelig og blir spennende å se hva for et eventyr Tina forteller videre. For min del er spillet 8/10, det som trekker ned er at fiendene gjør god skade selv om spiller på letteste nivå og var ikke lett å finne ut av enkelte detaljer.

Takk for flott svar! :D

Lenke til kommentar
Øystein.F. skrev:
Baldini skrev:

"Eg er lei. Sorry altså, det er ikkje meir å seie"

Hva med å bruke en annen anmelder som ikke er lei borderlands?

Du mista biten der eg sa eg hadde sett fram til spelet? Tiny Tina er spelet som drap entusiasmen min.
Med tanke på de tingene du skriver i anmeldelsen, hvorfor så du frem til dette spillet? Du liker ikke hovedkarakterene, utviklerene, gameplay, etc, samtidig som du skriver at det ikke er store endringer mellom spillene i serien. Da virker det litt rart at du så frem til dette.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):
Øystein.F. skrev (13 timer siden):

 

Med tanke på de tingene du skriver i anmeldelsen, hvorfor så du frem til dette spillet? Du liker ikke hovedkarakterene, utviklerene, gameplay, etc, samtidig som du skriver at det ikke er store endringer mellom spillene i serien. Da virker det litt rart at du så frem til dette.

Og hvorfor i alle dager skulle han lyve om dette?

Jeg synes det er en tåpelig trend med spillere som klager over anmeldelser de er uenige i. Muligens er vi nordmenn mer avhenige av at alle skal være enige om alt enn andre folkeslag, noe som har sine fordeler i enkelte kontekster, men nedrakking på andre perspektiver enn sitt eget er ikke et av dem. Nyt nå endelig spillet 300% om du liker det og godta at smak er forskjellig.

Generelt ser jeg gjerne langt mer av et kritisk blikk på spill også fra gamer.no, selv om de er mye bedre enn de fleste større engelske aktører, hvor det hersker en ja-til-alt-kultur, i det minste ovenfor større utviklere, som det har blitt avslørt før har med sponsing å gjøre, samt at kritiske journalister mister jobben. De eneste som er tjent med dette er AAA-selskapene, som setter profitt over kvalitet.

 

Jeg ser også argumentet om at "spillanmeldere som liker spillserier bør anmelde dem". Men skal spillanmeldelser kun være for dem som liker serien fra før? Jeg forstår at fanboys digger enda mere hype om det de like, jeg gjør også det, men det fører jo nødvendigvis til mindre objektivitet. Det er irriterende for folk som aldri har hørt om en serie før å kjøpe den bare fordi anmelderen er fanboy og ikke like spillet. Nå sier jeg ikke at gamer.no er skyldige her, tvert imot, men det synes å være et krav fra enkelte allikevel, noe som er urimelig.

Det er helt innafor å være uenig i spillanmeldelser og begrunne hvorfor i diskusjonstråden, noe enkelte gjør her. Andre synes å mene at det finnes en objektiv sannhet om kvaliteten på et spill som anmelderen bommer på, noe som selvsagt er en illusjon.

Endret av Aiven
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Iki skrev:
Aiven skrev (6 timer siden):
 

Og hvorfor i alle dager skulle han lyve om dette?
 

Jeg sier ikke han lyver, jeg lurer bare på hvorfor han gledet seg til et spill han ikke kom til å like.

 

For du har aldri blitt skuffet over noe du ventet på? Gud forby at man kommer med sin egen mening, alle burde jo bare gi samme score som metacritic, kanskje da dere latterlige fanboys tier stille for en gangs skyld.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Alpred93 skrev (1 time siden):

For du har aldri blitt skuffet over noe du ventet på? 

Igjen. Jeg bryr meg ikke noe om dette spillet. Har aldri spilt ferdig et eneste spill i serien.

Det som skrives i artikkelen er derimot:

"Tiny Tina, ein av seriens, og kanskje spelhistorias mest irriterande karakterar"

Altså vet vi allerede at han ikke liker hovedkarakteren i spillet.

 

"Som i bordelands-spela byr wonderlands på ei heilt banal mengde våpen - lite nytt for borderlands-veteranar"

For så å komme med et avsnitt om at dette ikke er en god ting.

Altså man liker ikke looter shooter konseptet.

 

"Eg er så metta på Gearbox sine mange patetiske forsøk på humor at eg vurderer å styre unna dette selskapet på permanent basis"

Dette er jo ikke noe nytt og spesifikt rundt dette ene spillet, dette er jo et utsagn som gjelder hele gearbox.

 

Jeg går ikke selv å gleder meg til noe jeg vet jeg ikke vil like.

Det synes jeg høres rart ut.

Lenke til kommentar
Iki skrev:
Alpred93 skrev (1 time siden):

For du har aldri blitt skuffet over noe du ventet på? 

Igjen. Jeg bryr meg ikke noe om dette spillet. Har aldri spilt ferdig et eneste spill i serien.

Det som skrives i artikkelen er derimot:

"Tiny Tina, ein av seriens, og kanskje spelhistorias mest irriterande karakterar"

Altså vet vi allerede at han ikke liker hovedkarakteren i spillet.

 

"Som i bordelands-spela byr wonderlands på ei heilt banal mengde våpen - lite nytt for borderlands-veteranar"

For så å komme med et avsnitt om at dette ikke er en god ting.

Altså man liker ikke looter shooter konseptet.

 

"Eg er så metta på Gearbox sine mange patetiske forsøk på humor at eg vurderer å styre unna dette selskapet på permanent basis"

Dette er jo ikke noe nytt og spesifikt rundt dette ene spillet, dette er jo et utsagn som gjelder hele gearbox.

 

Jeg går ikke selv å gleder meg til noe jeg vet jeg ikke vil like.

Det synes jeg høres rart ut.

Anmelder likte jo borderlands 1 og 2 og håpte vel da på at dette skulle være som de. Han skriver jo det i anmeldelsen. Men det sitatet tok du ikke med i den lille oppramsingen din. Passet vel ikke til narrativet dit.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...