Hansien Skrevet 6. august Skrevet 6. august Sjørøver skrev (På 1.8.2025 den 16.59): Jeg er så sær at jeg mener mc er lite egnet for turkjøring. Bruker det bare i nærområdet. Da har du feil MC. *Insert smilefjes som passer til en ironisk beskjed her for dere som trenger slikt* Sa han som har kjørt Norge rundt på 690 duke og MT10.. Får jeg med meg tannbørste, lommbok, hengekøye og et par truser er mye gjort.
Sjørøver Skrevet 6. august Skrevet 6. august Hansien skrev (38 minutter siden): Da har du feil MC. *Insert smilefjes som passer til en ironisk beskjed her for dere som trenger slikt* Sa han som har kjørt Norge rundt på 690 duke og MT10.. Får jeg med meg tannbørste, lommbok, hengekøye og et par truser er mye gjort. Jeg har prøvd mye forskjellig. Hatt 690 også. Synes ikke den var god til noe som helst. Kjøpte den egentlig for bykjøring, men dne manglet en sylinder. Den sykkelen jeg har vært mest fornøyd med er bmw boxer 1200, men den blir så fryktelig bred i kø. Nå har jeg en sv1000 og en k1100rs. Har vært på jakt etter en vrod og en ktm 950/990 en stund, kommer aldri noe jeg føler er verdt pengene. Kjørte fra Stavanger til Bergen i fjor. Er nok den lengste turen jeg har gjort, og det var ikke noe særlig. Foretrekker bil når jeg bikker en time. 1
Hansien Skrevet 6. august Skrevet 6. august Sjørøver skrev (5 timer siden): Jeg har prøvd mye forskjellig. Hatt 690 også. Synes ikke den var god til noe som helst. Kjøpte den egentlig for bykjøring, men dne manglet en sylinder. Den sykkelen jeg har vært mest fornøyd med er bmw boxer 1200, men den blir så fryktelig bred i kø. Nå har jeg en sv1000 og en k1100rs. Har vært på jakt etter en vrod og en ktm 950/990 en stund, kommer aldri noe jeg føler er verdt pengene. Kjørte fra Stavanger til Bergen i fjor. Er nok den lengste turen jeg har gjort, og det var ikke noe særlig. Foretrekker bil når jeg bikker en time. 690 var grei til det meste utenom bykjøring. Så da var det nok helt feil sykkel til deg. Om man ettermonterte O2controller så ble den ok-ish til dette og. 690 var best til å brukes på skarpe svinger og ellers som en litt større motard. Folk er forskjellige. Jeg bytter ut bilen med motorsykkel så fort sessongen er i gang. 1
Sjørøver Skrevet 6. august Skrevet 6. august Hansien skrev (25 minutter siden): 690 var grei til det meste utenom bykjøring. Så da var det nok helt feil sykkel til deg. Om man ettermonterte O2controller så ble den ok-ish til dette og. 690 var best til å brukes på skarpe svinger og ellers som en litt større motard. I teorien skulle den være så god. Godt bunndrag, lett og god svingradius. Men det funket bare ikke. Jeg synes det var litt for lite fres i den til min bruk utenom. Er ca dobbelt så mye hester i min sv1000, og det synes jeg er fint. Føler aldri for å tømme den helt. Ganske bra innsugslyd på de syklene og. Jeg skal prøve meg på en duke 950/990 for bykjøring. Tror det blir perfekt.
Hansien Skrevet 6. august Skrevet 6. august Jeg opplevde ikke som at den manglet futt, en derigjen så jaktet jeg skarpe svinger opp fjellsider mer enn strekkene. Det var ikke ofte folk på 1000cc sportssykler hang på i de partiene trass dobbelt antall hester. Men utenom dette og lek på gokart bane så var sykkelen middelmådig til det meste. 1
mfb Skrevet 7. august Skrevet 7. august Har en Honda CB650F. Ser at bremsevæskenivået er lavt. Er det bare å kjøpe mer bremsevæske, skru av lokket og fylle på, eller kan det være et problem at det kommer luft inn i systemet da?
Travellingman Skrevet 7. august Skrevet 7. august Det er ikke så lavt at det er noe problem, væskenivået synker jo gradvis som bremseklosser blir slitt. Har du sjekket klossene i det siste? 1
Gavekort Skrevet 7. august Skrevet 7. august Som nevnt over så er det ikke skrekkelig lavt så lenge du fortsatt kan se væsken gjennom vinduet. Men svaret på spørsmålet ditt er at det går helt fint å åpne opp og etterfylle. Bare pass på at du fyller med riktig bremsevæske (les manual), og husk å ta av den membranen som ligger over. Jeg ville sjekket bremseklossene dine først. Men om de må byttes så ville jeg gjerne byttet bremsevæsken også.
mfb Skrevet 7. august Skrevet 7. august Jeg sjekket skivene bak og foran. Bak virker de fine. Og der er bremsevæskenivået på medium. Men utifra bildene er kanskje skivene foran på tide å bytte ut? 2
Travellingman Skrevet 7. august Skrevet 7. august Ser ut som du burde bestille nye klosser fremme ja 😎
mfb Skrevet 7. august Skrevet 7. august ikke tilfeldigvis noen i Oslo-området som har lyst til å hjelpe meg? send pm isåfall:)
Leo_ Skrevet fredag kl 23:44 Skrevet fredag kl 23:44 Sjørøver skrev (På 6.8.2025 den 16.32): Jeg har prøvd mye forskjellig. Hatt 690 også. Synes ikke den var god til noe som helst. Kjøpte den egentlig for bykjøring, men dne manglet en sylinder. Den sykkelen jeg har vært mest fornøyd med er bmw boxer 1200, men den blir så fryktelig bred i kø. Nå har jeg en sv1000 og en k1100rs. Har vært på jakt etter en vrod og en ktm 950/990 en stund, kommer aldri noe jeg føler er verdt pengene. Kjørte fra Stavanger til Bergen i fjor. Er nok den lengste turen jeg har gjort, og det var ikke noe særlig. Foretrekker bil når jeg bikker en time. Er det en SV1000 eller en SV1000S? SV1000(N) er vel omentrent så skjelden som hønsetenner 😁 Jeg har forøvrig en SV1000 K3 😁
Bjerknez Skrevet lørdag kl 00:45 Forfatter Skrevet lørdag kl 00:45 Hvilken MC som er best og hva som er langt etc. blir jo en smakssak, men en skikkelig MC tur so jeg kaller en god dagstur er sjelden under 40-50 mil. når det kommer til motor har jeg testet det meste. Men har man eid en Triumph Rocket 3 GT med 2.500 kubikk og 170ish hester så blir det meste annet ganske kjipt. På langtur vil jeg ha mye uanstrengte krefter som er til stede uansett gir. Jeg har hatt to BMW S1000R med omtrent like mange hester men som veide 100kg. Mindre. Ikke noe gakt med kreftene, men motorlyden er slitsom på langtur og man sitter konstant i hockey stilling. Det går, men ikke det JEG vil annse som en god langtursykkel. Den perfekte langtursykkel hvis man tenker komfort er nok (gud forby) en BMW GSA1250. Men dem er så grusomme og lite engasjerende å kjøre at da lar jeg heller være. Føler liksom man kjlrer en sykkel levert av hjelpemiddelsentralen.
Konkulf Skrevet mandag kl 06:40 Skrevet mandag kl 06:40 Har i dag en Suzuki GSX-8S som jeg har kjørt mye mer enn jeg trodde jeg kom til på gjøre, da også på langturer. Kjørte blant annet Kristiansand-Førde-Oslo-Kristiansand over en helg, og merker det at det er ganske tungt på en mellomklasse nakensykkel, selv om gliset jeg har mens jeg kjører overgår smerten i baken 😛 Har derfor bestemt meg at jeg skal bytte ut sykkelen til fordel for det som mest sannsynligvis blir en 2020-2023 Honda Africa Twin. En sykkel som det virker som er ganske god på det meste, men samtidig også kan kjøre litt utenfor allfarvei. Tenker det blir noen turer nedover Europa (kanskje også Asia?) de neste årene, og vil da også prøve å være innom litt forskjellig type veier, så da tenker jeg det blir en veldig fin sykkel for akkurat det! Også vurdert BMW GS, men boxer motoren er bare ikke helt min greie og synes det florerer av dem på veien (selvfølgelig av god grunn). 1
b-real Skrevet mandag kl 09:45 Skrevet mandag kl 09:45 Da har jeg gjort noe ordentlig dumt...kjøpt sykkel, 1992 Honda CB750 Nighthawk. Påbegynte lappen for et par år siden men det ble Volvo og enebolig i mellomtiden så MC ble lagt på hylla dessverre.Så...nå har jeg kjøpt meg sykkel, uten å ha lappen..FML. Par rifter i setet som må fikses, kjede må byttes (fulgte med nytt kjede og haynes manual). Har ikke fått kjørt den selv men har en pålitelig kamerat som har kjørt den hjem og sørget for at jeg ikke har kjøpt katta i sekken. Får håpe at jeg klarer å få lurt kompisen min til å kjøpe seg sykkel igjen så jeg har noen å øvelseskjøre med... 3
Gavekort Skrevet mandag kl 10:14 Skrevet mandag kl 10:14 b-real skrev (28 minutter siden): Påbegynte lappen for et par år siden men det ble Volvo og enebolig i mellomtiden så MC ble lagt på hylla dessverre.Så...nå har jeg kjøpt meg sykkel, uten å ha lappen..FML. Nå har du motivasjonen på plass i hvert fall. Bra valg. Digger CB750! Har også sykkel uten lappen. Har oppkjøring i Oktober, så kanskje jeg får med meg et snev av kjørevær før sesongen er over.
Hanhijnn Skrevet tirsdag kl 11:25 Skrevet tirsdag kl 11:25 bzzlink skrev (På 6.8.2025 den 8.21): Kjøpte denne her for et par måneder siden og er kjempefornøyd. Koster mindre en quadlock holder, og alt bare slår seg på, og starter i kartet / appen der jeg var når jeg stoppet. Funker bra med hansker, i regn osv. Og jeg kan bare ha mobilen i lomma. Betalte 630,- inkl. frakt og mva, kom etter 7 dager sånn ca. Takk for tipset! Bestilte den nå. Mulig det blir litt mas fra meg i tida framover... 🏍️ 1
Megaoctane Skrevet tirsdag kl 11:37 Skrevet tirsdag kl 11:37 Konkulf skrev (På 11.8.2025 den 8.40): Har derfor bestemt meg at jeg skal bytte ut sykkelen til fordel for det som mest sannsynligvis blir en 2020-2023 Honda Africa Twin. Hva med Triumph Tiger? Hentet denne for en uke isden... 1
Konkulf Skrevet tirsdag kl 14:59 Skrevet tirsdag kl 14:59 3 hours ago, Megaoctane said: Hva med Triumph Tiger? Hentet denne for en uke isden... Tiger er fine sykler! Er bare noe med AT'en jeg ikke klarer å slå fra meg, er kanskje noe med at den ser litt ut som en forvokst dirtbike 😅 Så er jeg også veldig glad i lyden av en P-twin! Har faktisk funnet en AT jeg mest sannsynligvis skal kjøpe nå til Torsdag (HER), og fattern blir da med i samme slengen og skal se på Triumph Tiger, så får se litt om det skulle friste litt da! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå