Gå til innhold

Hvorfor tror vi blindt på det FN, Who og usa sier?


Anbefalte innlegg

Sosialist57 skrev (På 23.3.2022 den 13.38):

Nei, les innlegget engang til. Så kan du bare ha det så godt med dine friheter. Det er ingen frihet i å være lutfattig i vesten. Det er ingen fordel å ha stemmerett når du ikke har ly over hodet som noen i vesten har.

Og i  Norge og Danmark så er vilkårlig arrestasjoner noe ungdom med bil blir utsatt for men enda mer folk med mørk hudfarge blir utsatt for. Og de blir stanset titt og ofte . 

Er vinklingen din at hvis noe er galt i Norge så er det greit at Putin kverker sivile Ukrainere?

Hvilken gren av sosialismen er det man må abbonnere på for å heie på en fascist som Putin?

-k

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er farlig lek mediene bedriver. For de kan bli en fare for befolkningen om de fyrer opp historiene for mye . Det er nok slik at coroaen er en sak fra Wuhan ,fra et marked der. Det er den første historien og som trolig er sann . Den er god nok .  

Propaganda er farlig for den biter seg seg i halen og gjør at historier om de er sanne eller ei , kan bli forsterket og gjøre konflikter verre. Og i en krig er det bestandig 2 sider. Og det er ikke bestandig rett side som vinner. Vesten har stort sett vært versting i å la de rike og elitene få bekomme seg makta. Vesten har vært styrt av i beste fall av stenderforsamlinger men stort sett av noen få regjeringsmedlemmer nær kongen.  

Det å ta overordnede valg er de styrende sitt valg. Hvor fort fikk Stoltenberg regjeringen med til å bombe Libya. Det var en telefonavgjørelse.  Verre var det med 9 april. Men sett historisk på det så skal Norge være meget stolt av sin motstand og oppførsel under 2 verdenskrig.  

Men husk at krig må vinnes. Det er vinnerne som skriver historien.  Ukraina har skrevet om sin historie og russerne likte ikke fortellingen. Det ble juling av det. 

Danmark og Sverige hater hverandre fremdeles , egentlig .. men de er da dannet mot hverandre.  Har man mye felles så skal man ikke drite hverandre for mye ut. 

Norge er jo elsket av danskene som de gammel dansker som vi er og i Sverige så liker de nordmenn godt fordi de har blitt så nyrike. 

Øst Europa kan bli rike men da må ikke vestlige selskaper få for billig tilgang til land og de må skape ufred. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 3/20/2022 at 7:51 AM, Nokia1803 said:

Men vi i vesten tror altså blindt på USA, FN og WHO ??? Er det veldig lurt??

 

Hahaha. Nei. Det er fryktelig dumt, dersom man ikke vil bedras da. Mange vil det. Det er fordi de er det som kalles indoktrinert i det som kalles Tankekontroll. De er indoktrinert det som kalles triggerord. Triggerord kan være litt forskjellig. I prinsippet er det slik at man skal sanse ditt eller datt og føle slik. Feks, ehhh. Jeg kan si det sånn...

Jo MER forarga og irritert (hu)man blir når man feks hører triggerordet "konspirasjonsteoretiker" og jo høyere man er på seg selv i en slags etiskmoralsk, men akk så falsk, selvGodhet, man føler seg over de som kan mistenkes for å være uvaksinerte konspirasjonsteoretikere. Jo mer indoktrinert er man, hjernevaska

Dette kalles psykologisk krigføring

Subversion of the Free World Press
- Yuri Bezmenov

image.gif.a92ca9dea3deb8dbb36a64e0dcfe5485.gif

Endret av Syltapp
La ved et UFObilde :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sosialist57 skrev (25 minutter siden):

Det er farlig lek mediene bedriver. For de kan bli en fare for befolkningen om de fyrer opp historiene for mye . Det er nok slik at coroaen er en sak fra Wuhan ,fra et marked der. Det er den første historien og som trolig er sann . Den er god nok .  

Hva er relevansen her? Tenker du at mediene skal forskåne folket fra det de «ikke har godt av»?

Sitat

Propaganda er farlig for den biter seg seg i halen og gjør at historier om de er sanne eller ei , kan bli forsterket og gjøre konflikter verre. Og i en krig er det bestandig 2 sider. Og det er ikke bestandig rett side som vinner.

Det er helt rett at det var 2 sider under ww2. Tenker du at feil side vant? Tenker du at det var uheldig av Churchill å kritisere Chamberlain for å være ettergivende?

Eller kan det finnes noen konflikter hvor skylden primært ligger på en av partene, og den beste løsningen er at denne parten tvinges til å gi seg?

Sitat

Vesten har stort sett vært versting i å la de rike og elitene få bekomme seg makta.

Sammelignet med Russland etter tidlig 90-tall? Virkelig?

Sitat

Men husk at krig må vinnes. Det er vinnerne som skriver historien.  Ukraina har skrevet om sin historie og russerne likte ikke fortellingen. Det ble juling av det. 

Polen stod i veien for Hitler. Det ble juling av det. Hitler var en fæl jævel og hvis man hadde forstått ham bedre tidligere så kunne man kanskje ha buret ham inne permanent før han fikk drept så mange mennesker.

-k

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hitler var en mann av sin tid. Det var mye den harde straff som ble tyskerne til del som gjorde at Hitler fikk så lett spill. 

Mange roper opp om Nazisme . Den var fryktelig. Men det var også kommunismen overfor de som tenkte annerledes. 

Jeg liker deler av TV2 danmark og Nrk sin dekning for de har folk som tør å være litt objektiv i sine analyser. Gjerne militære skolefolk. 

Det står det respekt av. 

Den Ukrainske presidenten vil nok bli alt annet enn hylles etter denne krigen. Men det er  mye vestens feil. For det er vesten som har vært urimelig overfor Russland. 

Husk nå at dette er historiske betraktninger.  

Jeg er skremt over alle konspirasjoner som fortsatt lever som også var før og under 2.verdenskrig.

Lenke til kommentar
M98kF1 skrev (På 25.3.2022 den 9.48):

Tipper «Sosialist57» er født i 1957 og «valgte side» etter å ha hørt om hvor bra Kampuchea gjorde det på gymnaset i 1975, eventuelt en 19-åring som LARP’er tankie…

Jeg har vært på Nato kurs i min ungdom . Jeg har hatt F16 kurs. Hangar soper i førstetjeneste. Jeg gikk inn i militæret for å forsvare mitt familie og tok avstand fra Nato som jeg så på som er aggressor. Og Nato ville spre seg og legge flere og flere land under seg . Det viser historien om slik store organisasjoner , militære som Tsar riker , Osmanske riker , Romeriket. Det siste er jo skremmende lesning for der er vi nok nærmere enn lurt er. Det gikk fullstendig opp i limingen i løpet av 60 år . Da sluttet folk å gjøre helt basale ting. Skremmende hvor fort samfunn kan gå til grunne. 

Jeg kjenner Campuchea . Den regjeringen var den eneste regjering som vesten godkjente . Det var den som massakrerte sitt eget folk . For det var jo kommunistene i Nord Vietnam som frigjorde Kampuschea.  

Jeg er ikke stor tilhenger av Russland som har vært en del av rivaliseringen i Europa. Nordmenn er meget redde Russere og Kinesere. Mens det er Storbritannia , franskmenn , spanjoler og nederlendere og tyskere som har brydd oss mest. Du kan sikkert din historie. 

Russerne tok baltiske land og Fiinnland fra svenskene og da ville svenskene ha Norge i erstattning. Carl Johan du vet... 

Det var stort sett kriger de drev med disse statene i tidligere tider. Stygge kriger og omlandet skulle finansiere krigene. Og 2 verdenskrig var ikke noe annet . Store folke forflytninger som resultat.  Tyskerne tapte mest. De måtte finne seg i å bli flyttet til øst og vest tyskland. 

Jeg lest historie gjennom hele min levetid . Og mange verk. Mange ulike fortellinger. Nå den danske . jeg levde under noe som het TERRORBALANSEN. Trusselen om den totale utslettelse. Galskap satt i system. Og der står vi nå !! TERROR BALANSE !  TO NASJONER MED PISTOLEN MOT HODET MOT HVERANDRE. . KOMPLETT GALSKAP.  OVER TID GÅR IKKE DENNE GALSKAPEN.  LES MYRPHYS LOV . og tro nå ikke pent om ditt eget land. Norge er et versting land. 

men jeg har sett alle krigsfilmer . jeg fikk Vietnam krigen inn i Tv skjermen som barn. Bruken av napalm , My lai massakren. Krig er ufyselig.  Og krig er noe naturlig for menneske . Når folk ikke kan sin historie.  Churchill var flåte sjef under 1 verdenskrig mens Hitler var korporal . 

Så ikke ta parti men skjønn hva russerne bedriver. Jeg har arbeidet og snakket mye med russere . Og folk i øst Europa. Noen av de som arbeidet der jeg var lengtet hjem til Sibir. Og ei kvinne jeg møtte fortalte at det var så fint ved Svartehavet. 

Husk også at vi har 400 år med krig mellom Danmark /norge og Sverige. 400 år med Danmark som stort sett var oppsatt på å få tilbake vestkysten av Sverige.  

Sovjet var en enorm konstruksjon. Vil vi folk det vel så sørger vi for at folk kan leve fredelig sammen og ikke drive å lure folk. Mange russere blir mobbet  i øst. USA driver med vikarierende herjing med andre land . Tapt konkuranseevne er del av årsaken. 

Jeg sa i 1987  Gorbatjov møte med Reagen (reykjavik) at nå kom det en lang fredelig tid i Europa . Det stemte. Men holdt USA og vesten ord til Russerne. Nope.    I 1991 gikk sovjet i knas.  Nupi hadde fortalt at det ville komme en del kriger med  muslimske land. Og det stemte.  Det hadde vært en tid med et todelt verden.  Øst og vest.  

Svaret nå er atomkraftverk, felles innsats mot klimaendringer. La folk og land bruke sine komparative fordeler.  Sørg for minste sikkerhetsnett for alle folk. Respekter alle land og også ikke demokratiske. De har en annen tradisjon. VI er bare 5 millioner.. Enn det !!! Kranglefanter... USA er 300 millioner.. Russland 120 ... EU 300...slik kan vi krangle videre,,, men husk historien.. ikke alle nasjoner får være stater ... snakk med baskere og samer.. 

Lenke til kommentar
knutinh skrev (På 24.3.2022 den 20.10):

Er vinklingen din at hvis noe er galt i Norge så er det greit at Putin kverker sivile Ukrainere?

Hvilken gren av sosialismen er det man må abbonnere på for å heie på en fascist som Putin?

-k

Putin er ingen fascist. Han er demokratisk valgt. Jeg heier ikke på Putin . Men han har alt som skal til for å vinne i Ukraina. Han er ikke sosialist heller. Han er en ordinær nasjonal politiker som vil sitt lands beste. Han er ikke annerledes enn amerikanske ledere som må gå av etter 4 år. Men der var det  vist forsøk på statskutt , var det ikke ?  Herlig land ? 

Sosialismen vil komme når stater tar kontroll med produksjonsmidlene. Eller i allefall sørger for at folk har trygghet for arbeid og understøttelse ved uførhet , alderdom i alle land. Altså en forståelse av alles rett til å ha lykke i livet. 

Jeg har jo forstått hva vesten driver med . Bruker enkelt overgrep på enkelt individ til store sanksjoner mot folk. 

Opiumskrigen ble startet agitasjonsmessig slik.  

Kina har blitt brysom handelspartner og da måtte Uigurere komme frem , som om de ikke hadde vært der før. Dai lama  var jo der . Tibet problemet også. Men Kina var fin som lavkostland inntil de begynne å konkurrere USA og vesten ut. .. det er sannheten om vesten. 

Lenke til kommentar
Sosialist57 skrev (20 minutter siden):

Putin er ingen fascist. Han er demokratisk valgt.

Det er ingen motsetning mellom å være fascist og å være demokratisk valgt. Putin har kuppet staten med delvis demokratiske midler og leder nå et diktatur.

Uten å være direkte sammenlignbar så gjorde også nazisten Hitler det.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Sosialist57 skrev (1 time siden):

Men det er  mye vestens feil. For det er vesten som har vært urimelig overfor Russland. 

 

Hvor mange nasjoner synes du at det er rimelig at Putin skal få innlemme i emperiet sitt med makt og mot sin vilje? Hvor mange nasjoner bør Putin få bombe til underdanighet? Sånn i rimelighetens navn?

-k

  • Liker 4
Lenke til kommentar
15 hours ago, Sosialist57 said:

Den Ukrainske presidenten vil nok bli alt annet enn hylles etter denne krigen. Men det er  mye vestens feil. For det er vesten som har vært urimelig overfor Russland. 

Den Ukrainske presidenten har lyktes over all forventing og vil bli regnet som en helt i Ukraina lenge etter at han er død. Han var presidenten som ingen egentlig trodde noe på og som over natten ble den samlende personen som alle ser opp til og som har samlet og motivert den Ukrainske motstanden.

Uansett hvor urimelig du mener vesten har vært overfor Russland så rettferdiggjør dette ikke en angrepskrig. Det er en uhyrlig bagatellisering av Russlands forbrytelser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...