Gå til innhold

Russland vil legalisere piratkopiering for å kompensere for vestlige sanksjoner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bruk av piratprogram i Russland kan då få stor risiko for sabotasje. På den andre sida, bakdør for sabotasje kan og nyttast av Russland...

Endret av Samms
Skrevet (endret)

Piratkopiering har jo vært standarden der i alle år.. Verden kommer til å tape knapper, mynter og lommerusk på dette.

Edit: Hadde vært interessant å hørt Russiske artister og filmskaperes syn på dette sjakktrekket..

Endret av Simen1
  • Liker 1
Skrevet
15 minutes ago, Simen1 said:

Edit: Hadde vært interessant å hørt Russiske artister og filmskaperes syn på dette sjakktrekket..

De er neppe særlig investert i vestlig programvare, vil jeg tro. (Men hva vet jeg.)

Skrevet
nebrewfoz skrev (4 timer siden):

De er neppe særlig investert i vestlig programvare, vil jeg tro. (Men hva vet jeg.)

Vil tro det gjelder alt av filmer/serier osv. som de heller ikke får...

Skrevet

Erfaringen er at piratkopiert programvare ofte mangler sikkerhetsoppdateringer og dermed er det sannsynlig at dette vil medføre at Russiske IT-systemer og infrastruktur blir mer sårbar for både tilfeldige feil og for cyberangrep. Det høres ikke nevneverdig gjennomtenkt ut.

Skrevet

Trur ikke det gjør noe fra eller til med tanke på at vk.com, den russiske versjonen av Facebook nærmest har tilrettelagt for distribusjon av piratkopiert materiale og har vært det alle år uten at russiske myndigheter har brydd seg nevneverdig. 

Skrevet

I sovjet-tiden piratkopierte de et program for styring av gass i rørledninger. Da amerikanerne oppdaget det, ga de ut en "sikkerhetsfiks" som da russerne implementerte.
Resultatet ble en alle tiders saftig eksplosjon som kostet dem milliarder av dollar.

Det er å håpe at nye "sikkerhetsfikser" leggees ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...