Gå til innhold

Er det fare for atomkrig i Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
iblazeqt skrev (37 minutter siden):

Hvor tenker vi det er sannsynlig at han fyrer av atombomber? Så mange han klarer på så kort tid som mulig? Bør jeg kjøre hjemmekontor på hytta i lang tid fremover? 

Oslo og nordområdene. 100 TNT atombombe dreper alle innen en radius av 3 km. De fleste blir drept innen en radius av 5 km. Mange døde og skadde innen en radius av 10 km. Stråling og senskader innen en radius av 80-100 km.

Atombomber kommer i ulike størrelser, som du sikkert vet. 

Lenke til kommentar
iblazeqt skrev (43 minutter siden):

Hvor tenker vi det er sannsynlig at han fyrer av atombomber? Så mange han klarer på så kort tid som mulig? Bør jeg kjøre hjemmekontor på hytta i lang tid fremover? 

Tror ikke det er noen grunn til å løpe til fjells riktig enda. Skulle Norge være et mål må vel storbyer som gjerne Oslo være i kikkerten. Gjerne der de fleste politikerne bor, eller de med makta over landet.

Personelig tviler jeg sterkt på en atomkrig.

Putin er ikke som Hitler som ønsket verdensherredømme, dessuten lever vi i en tid nå hvor hvis en stormakt bruker atomvåpen vil en annen stormakt sende tilsvarende mengde i retur. Tror Putin er mer interessert i å få igjennom sine mål først & fremst, og kan ikke huske at å utslette seg selv, landet og verden var hans mål #1 om han i det hele tatt har dette som mål. Han ønsker noe han ser på som positivt her, utslette det han vil ha er det motsatte av hva han ønsker. Så kan man spørre seg om nettopp atomkrig er hans siste utvei, men hvor ligger begrunnelsen for dette? Han hater vel ingen, han vil bare tilbake til en tid vi i verden er ferdig med.

Men, han er ikke redd for å vise muskler, og han er livredd for å ikke bli hørt/oversett og nedsett.

Håper jod-tablettene til folk har god holdbarhetsdato, tror ikke de trengs i dette kvartal av århundret.

Endret av thatguy83
  • Liker 3
Lenke til kommentar
thatguy83 skrev (1 minutt siden):

Tror ikke det er noen grunn til å løpe til fjells riktig enda. Skulle Norge være et mål må vel storbyer som gjerne Oslo være i kikkerten. Gjerne der de fleste politikerne bor, eller de med makta over landet.

Personelig tviler jeg sterkt på en atomkrig.

Putin er ikke som Hitler som ønsket verdensherredømme, dessuten lever vi i en tid nå hvor hvis en stormakt bruker atomvåpen vil en annen stormakt sende tilsvarende mengde i retur. Tror Putin er mer interessert i å få igjennom sine mål først & fremst, og kan ikke huske at å utslette seg selv, landet og verden var hans mål #1 om han i det hele tatt har dette som mål. Han ønsker noe han ser på som positivt her, utslette det han vil ha er det motsatte av hva han ønsker. Så kan man spørre seg om nettopp atomkrig er hans siste utvei, men hvor ligger begrunnelsen for dette? Han hater vel ingen, han vil bare ta land.

Men, han er ikke redd for å vise muskler, og han er livredd for å ikke bli hørt/oversett og nedsett.

Håper jod-tablettene til folk har god holdbarhetsdato, tror ikke de trengs i dette kvartal av århundret.

Takk - jeg trengte å høre noe sånt. Det er vel det at han virker å være «gal» og har bortimot hele verden mot seg. Er vel det som gjør at jeg frykter det værste, selv om når jeg prøver å rasjonalisere så skjønner jeg jo det er for å skremme. Og denne propagandaen som de bruker «a world without russia is a world worth not having» eller noe i den duren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
iblazeqt skrev (15 minutter siden):

Takk - jeg trengte å høre noe sånt. Det er vel det at han virker å være «gal» og har bortimot hele verden mot seg. Er vel det som gjør at jeg frykter det værste, selv om når jeg prøver å rasjonalisere så skjønner jeg jo det er for å skremme. Og denne propagandaen som de bruker «a world without russia is a world worth not having» eller noe i den duren. 

Tvil aldri på hva en gal mann kan finne på å gjøre, det virker som han har en slik holdning "At om ikke jeg kan få det så skal ingen andre få det heller" 

Du må huske på at han har nådd Point of no Return for lenge siden, sånn situasjonen er blitt nå så kommer aldri verden til å akseptere at Putin får sitte om han aldri så mye trekker seg tilbake og frivillig går han garantert ikke.

Lenke til kommentar

Jeg er 99% sikker på at det ikke blir noe atomkrig ut av dette. USA har ikke hevet trusselnivå. Pst har ikke hevet trusselnviå. Putin vet at det er selvmord, og ønsker ikke å drepe sitt eget folk. Flere folk rundt putin må gjennomføre en evt ordre og kan nekte. Russisk doktrine sier de ikke kan aktivere med mindre det er siste mulighet fordi landets eksistens er alvorlig truet. Russland har 4 nivå for beredskap. Det var på 1, nå er det opp på 2. Atomvåpen er stort sett ganske klar hele tiden. Dette er for show. Putin sliter allerede og vil prøve å skremme nato for  å blande seg mer. Som en tidligere CIA direktør sa; dette viser tegn på svakhet. 

Putin trenger heller ikke atomvåpen for å vinne i ukraina . Han kan bombe dem til helvete. Men han kan ikke bombe dem til helvete fordi skalkeskjulet for angrepet er at dette er et redningsoppdrag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (4 minutter siden):

Jeg er 99% sikker på at det ikke blir noe atomkrig ut av dette. USA har ikke hevet trusselnivå. Pst har ikke hevet trusselnviå. Putin vet at det er selvmord, og ønsker ikke å drepe sitt eget folk. Flere folk rundt putin må gjennomføre en evt ordre og kan nekte. Russisk doktrine sier de ikke kan aktivere med mindre det er siste mulighet fordi landets eksistens er alvorlig truet. Russland har 4 nivå for beredskap. Det var på 1, nå er det opp på 2. Atomvåpen er stort sett ganske klar hele tiden. Dette er for show. Putin sliter allerede og vil prøve å skremme nato for  å blande seg mer. Som en tidligere CIA direktør sa; dette viser tegn på svakhet. 

Putin trenger heller ikke atomvåpen for å vinne i ukraina . Han kan bombe dem til helvete. Men han kan ikke bombe dem til helvete fordi skalkeskjulet for angrepet er at dette er et redningsoppdrag. 

De fleste Ukrainere tenkte seg aldri til at Putin kom til å invadere landet, noe han gjorde likevel, det som kommer til å skje er at han får både Russere og Ukrainere mot seg, noe vi allerede ser at skjer.

Jeg håper jo ikke på Atom krig, men jeg er neimen ikke så sikker, tror den mannen der har hele hodet fullt i løse skruer.

Er ingen som vet hva som kommer til å skje om han finner ut at det ikke va så lett å Ta over Ukraina likevel.

Er heller ikke noen som vet om truslene hans er ekte eller ei.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Det er nok lav sannsynlighet for atomkrig, tenker jeg. Det måtte i tilfelle være hvis Russland taper en storkrig mot Vesten med konvensjonelle våpen. Fra et militært synspunkt kan man derimot like gjerne bruke en atombombe, som flere hydrogenbomber, så risikoen er jo helt klart der. Noe av det forferdelige med atomvåpen er strålingen, som sprer seg og ikke forsvinner på lenge. Det er ikke sikkert generaler under kampens hete bryr seg om det. For jordkloden er det ødeleggende. 

Norge er ikke første mål for Russland bortsett fra hvis det samler seg tropper i nordområdene eller det befinner seg allierte atomvåpen der. 

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (1 minutt siden):

De fleste Ukrainere tenkte seg aldri til at Putin kom til å invadere landet, noe han gjorde likevel, det som kommer til å skje er at han får både Russere og Ukrainere mot seg, noe vi allerede ser at skjer.

Jeg håper jo ikke på Atom krig, men jeg er neimen ikke så sikker, tror den mannen der har hele hodet fullt i løse skruer.

Putin har invadert Ukraina før. Hvorfor skulle han ikke kunne gjøre det igjen? Ikke så veldig relevant. Amerikansk etterretning advarte om dette lenge. Hva folket i ukraina trodde er ikke en god indikasjon på noe som helst. De tok utgangspunkt i deres personlige følelser til russere, ikke til putins agenda. Atomvåpen vil gå imot putins agenda.

Lenke til kommentar
Just now, Dragonlove said:

De fleste Ukrainere tenkte seg aldri til at Putin kom til å invadere landet, noe han gjorde likevel, det som kommer til å skje er at han får både Russere og Ukrainere mot seg, noe vi allerede ser at skjer.

Tja kom invasjonen så veldig overraskende da, jeg synes den har vært "varslet" lenge. Man vet de bakomliggende årsakene og man vet godt russernes standpunkt som de har gjentatt utallige ganger.

Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (2 minutter siden):

Ikke med mindre vesten begynner å bevege seg inn på russisk jord for å ta over russland. Putin må spare på atomvåpnene for å forhindre noen skulle våge å tenke den tanken. 

Ja, det var egentlig det jeg tenkte på. NATO-tropper inne i Russland vil naturligvis være en svært farlig situasjon. 

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (Akkurat nå):

Spare? Han har vel nok til å ødelegge hele verden noen ganger vil jeg tro.

Hvorfor skulle putin ødelegge hele verden? Hvorfor skulle folk hjelpe ham med det? Uansett, nei han har ikke nok til å ødelegge hele verden. Hvorfor han venter med å bruke det? Fordi andre land er så overlegen i styrke at om putin starter atomkrig er det ikke noe igjen til å skremme folk for å ta over russland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...