Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes nesten det er vanskelig å beskrive hvor skammelig jeg synes Tucker Carlson er i sin jakt på hodenikkende respons fra sitt publikum. Og hans publikum er stort, programmet hans er blant de største i USA i sin kategori, og speiler ofte republikanernes talepunkter. Russlands invasjon er Hillary Clinton og Joe Bidens feil osv, tilfeldigvis det samme russerne formidler i sin propaganda. Dette kommer 100% sikkert til å dukke opp i russisk statlig tv og vil brukes for hva det er verdt av det russiske propagandamaskineriet. Sånn har det blitt.

Jeg er oppriktig bekymret for hvor man har USA dersom republikanerne vinner midterms i år, og neste presidentvalg. Krigen i Ukraina kan fremdeles være pågående når den tid kommer.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
53 minutes ago, Snikpellik said:

Synes nesten det er vanskelig å beskrive hvor skammelig jeg synes Tucker Carlson er i sin jakt på hodenikkende respons fra sitt publikum. Og hans publikum er stort, programmet hans er blant de største i USA i sin kategori, og speiler ofte republikanernes talepunkter. Russlands invasjon er Hillary Clinton og Joe Bidens feil osv, tilfeldigvis det samme russerne formidler i sin propaganda. Dette kommer 100% sikkert til å dukke opp i russisk statlig tv og vil brukes for hva det er verdt av det russiske propagandamaskineriet. Sånn har det blitt.

Jeg er oppriktig bekymret for hvor man har USA dersom republikanerne vinner midterms i år, og neste presidentvalg. Krigen i Ukraina kan fremdeles være pågående når den tid kommer.

 

Han er en skam og jeg har sett kommentarfeltet på youtube, virker det er mange russiske botter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Synes nesten det er vanskelig å beskrive hvor skammelig jeg synes Tucker Carlson er i sin jakt på hodenikkende respons fra sitt publikum. Og hans publikum er stort, programmet hans er blant de største i USA i sin kategori, og speiler ofte republikanernes talepunkter. Russlands invasjon er Hillary Clinton og Joe Bidens feil osv, tilfeldigvis det samme russerne formidler i sin propaganda. Dette kommer 100% sikkert til å dukke opp i russisk statlig tv og vil brukes for hva det er verdt av det russiske propagandamaskineriet. Sånn har det blitt.

Jeg er oppriktig bekymret for hvor man har USA dersom republikanerne vinner midterms i år, og neste presidentvalg. Krigen i Ukraina kan fremdeles være pågående når den tid kommer.

 

Det er nokså skremmende å se hvordan det mest konservative partiet ift. motstand, ja endatil aversjon mot "the russkies" nå har sterke interne krefter som lefler med de selvsamme, totalitære russiske politikerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kort mellom absurditetene for tiden.

Ny rysk kampanj – pekar ut Sverige som nazistiskt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nW6R7B/kampanj-i-ryssland-astrid-lindgren-pekas-ut-som-nazist

Sitat

På ryska busshållplatser pekas Astrid Lindgren ut som nazist. ”Vi är mot nazism, de är det inte” står det på affischen. UD uppger att de känner till kampanjen i Ryssland.

I sociala medier sprids nu bilder på ryska busshållplatser. Vid hållplatserna har reklamblad som satts upp med buskapet att kända svenskar är nazister.

”Vi är emot nazism, de är det inte” står det högst upp på reklambladet.


Propagandaplakaten som henger på russiske busstopp:

Spoiler

FRx89hVXEAINNT5?format=jpg&name=medium

FRz_xRSVkAMfSef?format=jpg&name=medium

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

Hva er motivasjonen bak svertekampanjen mot sverige? Er det kun sverige de kjører kampanje mot? Er det en forberedelse? Etablere sverige som et legitimt mål? En trussel? For å skremme sverige vekk fra nato-tankene?

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (15 minutter siden):

Kort mellom absurditetene for tiden.

Ny rysk kampanj – pekar ut Sverige som nazistiskt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nW6R7B/kampanj-i-ryssland-astrid-lindgren-pekas-ut-som-nazist


Propagandaplakaten som henger på russiske busstopp:

  Skjul innhold

FRx89hVXEAINNT5?format=jpg&name=medium

FRz_xRSVkAMfSef?format=jpg&name=medium

 

 

Nesten så man lurer på om de har et veddemål om hvem som kan komme opp med de drøyeste påstandene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
>generisk navn> skrev (13 minutter siden):

Motivasjonen er vel at Sverige forventes å søke om NATO-medlemskap sammen med Finland nå i løpet av mai måned.

Ja, det er vel slik at nazister søker nazister - alle er jo nazister for Putin og Kreml, alle som ikke vil gjøre som de dikterer. Blir jo bare dummere og dummere

  • Liker 3
Lenke til kommentar
>generisk navn> skrev (30 minutter siden):

Motivasjonen er vel at Sverige forventes å søke om NATO-medlemskap sammen med Finland nå i løpet av mai måned.

De har nå sagt klar ifra at hvis de ikke søker NATO, så kommer vi og avnazifiserer dere, slik som Ukraina. Hvor mange ganger skal de skyte seg selv i foten liksom - de er jo helt håpløs dumme. 

Edit: Samtidig kanskje noen av de i Russland som tror det er utfordring med nazister i Ukraina våkner opp når de ser at Putin/Kreml bare påstår at folk er nazister bare sånn uten videre. Kanskje de skjønner at det også var løgn om Ukraina

Endret av D0vendyret
  • Liker 1
Lenke til kommentar
D0vendyret skrev (Akkurat nå):

De har nå sagt klar ifra at hvis de ikke søker NATO, så kommer vi og avnazifiserer dere, slik som Ukraina. Hvor mange ganger skal de skyte seg selv i foten liksom - de er jo helt håpløs dumme. 

Akkurat nå tror jeg Valdemar & Co ville slite med å få til noe som helst mot selv et relativt lite land som Sverige med mindre de mobiliserer fullt og bygger seg opp over en periode på minst 12 måneder. Bare tapene i Ukraina alene har jo langt på vei desimert luftbårne styrker så mye at de neppe har kapasitet til noe som kan minne om et stort nok sjokk-angrep mot sentrale institusjoner i Sverige.
Og den himmelropende hjelpeløst naive frekkheten de viser med propagandaen sin nærmer seg nord-koreanske proporsjoner. Selv om de kulturelt er svært så forskjellige fra oss er dette langt bortenfor det jeg forventet, og jeg tror selveste Ilja Ehrenburg vrir seg som en propell i tre-pennalet der han gremmes over nå-tidens hjelpeløse retorikk og narrativ.

Lenke til kommentar
According to the American edition of The New York Times, Slovakia has decided to put its MiG-29 fighters into service with the Ukrainian Air Force. The transfer of these combat aircraft may take place as early as next week, however, given the fact that Russian air defense systems control the airspace of Ukraine, and most military airfields have been disabled, so far there are no details regarding the transfer of these fighters to Ukraine.
 
 
 
 
 
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Russland har tatt skritt for å kompensere for «betydelige tap av utstyr» i Ukrainas krig, melder den britiske kringkasteren  BBC  , som siterer ukrainsk militær etterretning.

Den ukrainske hæren sier at russiske hærdepot har sendt ut 27. april. og 2.05. mellom 17 stridsvogner og 60 angrepsstridsvogner mot styrkene som okkuperer Ukrainas territorier.

Den ukrainske hæren sier den har slått tilbake 12 russiske angrep i Donetsk- og Luhansk-regionene. Ukraina sier de har ødelagt stridsvogner, artillerisystemer og militære kjøretøy i kampene.

Endret av Jarmo
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...