Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så Trump sitt geniale forslag er at Ukraina skal gi frå seg land og ikkje ha forsvar mot neste invasjon.

Sitat

Financial Times´ Ukraina-korrespondent Christoffer Miller skriver på X om det samme forslaget:

– Jeg kan bekreftet at forslaget fra USA og Russland blir sent til ukrainerne, skriver han og legger til at forslaget underbygger Kremls krav.

Ifølge han innebærer dette at Ukrainas forsvar blir halvert, at Ukraina gir fra seg noen typer våpen og at landet gir fra seg Donbas-regionen.

https://www.vg.no/nyheter/i/K8BpzX/reuters-usa-foreslaar-at-ukraina-gir-fra-seg-land

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ingenting, absolutt ingenting. Først innfører man tydeligvis noen sanksjoner mot Russland, så pisser man rett og slett på Ukraina ved å si at dem må gi fra seg land og halvere militære. Hvorfor i h... skal Trump si at Ukraina må gjøre dette. Håper virkelig vestlige politikere går hardt ut og forteller at dette er tullete. 

Skrevet

Å få overlevert land Putin har ofret opptil flere tusen russiske liv pr. uke i snart 200 uker og fortsatt ikke har klart å ta... det høres ut som suksess ved forhandlingsbordet for Putin. En suksess han kan gjenta i Moldova, Polen, Romania, Litauen, Finland, listen kan bli lang.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

"Ifølge han innebærer dette at Ukrainas forsvar blir halvert, at Ukraina gir fra seg noen typer våpen og at landet gir fra seg Donbas-regionen."

Dette må aldri aksepteres. Hvor er de balleløse politikerne våre? Fyfaen som jeg skammer meg. 

Skrevet
Mbappe09 skrev (19 minutter siden):

"Ifølge han innebærer dette at Ukrainas forsvar blir halvert, at Ukraina gir fra seg noen typer våpen og at landet gir fra seg Donbas-regionen."

Dette må aldri aksepteres. Hvor er de balleløse politikerne våre? Fyfaen som jeg skammer meg. 

Ja men det er jo bare starten... 

I tillegg så må Ukraina kvitte seg med visse våpen, russisk bli et anerkjent språk, og den russisk-ortodokse kirken skal få offisiell status. 

Skrevet (endret)
Andre1980 skrev (13 minutter siden):

Ja men det er jo bare starten... 

I tillegg så må Ukraina kvitte seg med visse våpen, russisk bli et anerkjent språk, og den russisk-ortodokse kirken skal få offisiell status. 

Dette er høyforræderi av verste sort. Hvor er Frankrike og Storbritannia som liksom skal være atommakter og viktige land? Man er mer opptatt av å ta inn dritt fra den tredjeverden enn å hjelpe europeiske land som blir angrepet. Det er utrolig at dette er en realitet.

Endret av Mbappe09
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (8 timer siden):

er det sånn at Norge kan gi en teknologioverføring, alt vi kan å vet om missiler, som vel er en del etter hva jeg har forstått til Ukraina?

Er vi i Norge så langt fremme teknologisk som det hevdes da? Hører delte meninger og faktaopplysninger om dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...