oddeh Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Markiii skrev (3 minutter siden): De greiene som går ut til sidene er vel "flares" for å unngå å bli truffet selv? Tenkte mer på rakettsalvoen. Det er en meget upresis form for teppebombing. Men også narreblussene er helt bortkastet mtp at de flyr så lavt. 1
Populært innlegg Dragavon Skrevet 31. mai Populært innlegg Skrevet 31. mai Socketlicker skrev (3 timer siden): Det er de ikke. Russland har kommet med flere innrømmelser for å få til forhandlinger bla. fredsbeverande styrker og sikkerhetsgarantier som skal sikre freden og ukrainsk uavhengighet etter krigen. Dette er ikkje sant. putin står fast på at alle målene med den militære spesialoperasjonen skal oppnåes. russarane har aldri gått med på noe som helst. Du lyger her. 19
Svein M Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Det med hvit røyk er flares, de som går oppover mot kamera (grå/svart røyk) er vel missilene. 4
DrAlban3000 Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai oddeh skrev (1 time siden): Tenkte mer på rakettsalvoen. Det er en meget upresis form for teppebombing. Men også narreblussene er helt bortkastet mtp at de flyr så lavt. De er helt bortkastet? Spennende, hva legger du i det? Er du angrepspilot i et helikopter?
oddeh Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Svein M skrev (33 minutter siden): Det med hvit røyk er flares, de som går oppover mot kamera (grå/svart røyk) er vel missilene. Det stemmer. Poenget mitt er at dette er raketter, ikke missiler, og de lobbes med en rekkevidde på ca 10 km og er derfor svært unøyaktig.
oddeh Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai DrAlban3000 skrev (5 minutter siden): De er helt bortkastet? Spennende, hva legger du i det? Er du angrepspilot i et helikopter? I dette scenarioet er de høyst sannsynligvis det ja. De treffer bakken nærmest med en gang og har dermed ingen effekt lengre. Narrebluss er forsvar mot IR-missiler eller varmesøkende missiler om du vil. 2
Populært innlegg qualbeen Skrevet 31. mai Populært innlegg Skrevet 31. mai Socketlicker skrev (6 timer siden): Derfor bør partene sette seg ned og forhandle nå og få slutt på denne meningsløse krigen. Du har sikkert ikke fått med deg hvem som i siste liten allikevel ikke møter opp til forhandlingsbordet? Er man blottet for informasjon, så kan jeg forstå at forhandlinger høres fornuftig ut. Vi som vet det allerede har blitt forsøkt. Vi som ser hvem som ikke ønsker forhandlinger ... Vi har dessverre gitt opp troen på forhandlinger! Jeg håper jeg tar feil. Jeg håper forhandler kan fungere. Men frem til nå har Putin motarbeidet ethvert forsøk på forhandlinger.. 11 4
Mbappe09 Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Lindsey Graham er en slange, men dessverre ekstremt viktig for Ukraina. Håper virkelig de får sendt mer våpen til tross for at president Krasnov saboterer. 9
Socketlicker Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Markiii skrev (2 timer siden): Du bruker konsekvent prorussisk propaganda som argument. Du skriver aldri noe kritisk om Russland. Og her kommer du med enda mer prorussisk propaganda. "Inflasjonen er fallende" påstår du uten grunnlag. Du må ha fulgt dårlig med, for jeg har kritisert Russland for å ha startet krigen flere ganger. Det var ikke uten grunnlag, kilde har jeg postet med henvisning til internasjonale organisasjoner som har kommet frem til tallene. Gi deg med persondebatten din nå, det er så pinlig for slike som deg at du ikke evner å skrive et eneste innlegg uten å gå på person og aldri klarer å diskutere sak. Markiii skrev (2 timer siden): Nettopp. Krigen har stagnert. Russland kaster bort ekstreme ressurser på nærmest null fremgang. Og dette er med svekket støtte til Ukraina fra blant annet USA. Dette viser at det ikke skal mye til for å sette Ukraina i stand til å bekjempe Russland. Dermed argumenterer du mot deg selv, fordi ditt argument underbygger det at vi må gi mer støtte til Ukraina, da dette vil gi dem et overtak og redde mange ukrainske liv. Hundrevis av milliarder til Ukraina, som er rekordhøyt fra europeiske land har ikke gjort noe for å endre situasjonen, krigen har fortsatt stagnert og mer penger vil bare forlenge krigen uten noe igjen for det. Fantasien om at Ukraina skal "vinne krigen" er usannsynlig som at Russland skal klare det og de tror ikke på det selv engang Markiii skrev (3 timer siden): Argumentet ditt om "døde for ingenting" er forresten latterlig. Ukrainere dør for frihet og demokrati. Du bryr det kanskje ikke om dette, men ukrainerne ønsker åpenbart ikke å leve under brutal russisk okkupasjon. For vi vet hvor jævlig det er under russisk okkupasjon. Og du mener at det er helt greit at russerne får torturere og drepe ukrainere i fred, eventuelt tvangsmobilisere dem i neste krig. De får ikke mer demokrati eller frihet av at flere dør. Okkupasjonen stanser i det en fredsavtale undertegnes og evnetuell territorium overføres. Jeg ønsker ikke flere drepte, det er det krigshisserne som ønsker at krigen skal fortsette som ønsker. Markiii skrev (3 timer siden): Forresten så driver du enda en gang og flytter på målstengene og endrer argumentasjonen din. Før var det "vi vil ikke ha WW3", og nå er det "vi vil ikke at flere skal dø i denne krigen". Det er to forskjellige standpunkter som du bytter mellom, nesten som at du egentlig ikke tror på noe av det du skriver men bare skriver det du mener passer best der og da. Begge deler innebærer det samme, at man ikke ønsker flere døde i krigen, enten det er med de to partene idag eller om den utvides. Jeg støtter kun at krigen avsluttes og at det blir fred. Markiii skrev (3 timer siden): Og en siste ting: Det er Russland som nekter å forhandle. Zelensky har sagt ja til alle forslag til forhandlinger og våpenhvile siden Trump begynte å kreve ting. Zelensky har ikke støttet alle forslag til forhandlinger, hadde det stemt hadde det vært våpenhvile og forhandlinger. Begge parter må gi noe og komme med innrømmelser for at det skal bli en realitet, men det er vanskelig fordi konflikten er såpass fastlåst og det er politiske og historiske grunner til at det ble krig i utgangspunktet.
Socketlicker Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Dragavon skrev (2 timer siden): Dette er ikkje sant. putin står fast på at alle målene med den militære spesialoperasjonen skal oppnåes. russarane har aldri gått med på noe som helst. Du lyger her. Det er det han ønsker, samtidig har han kommet med innrømmelser for å få til fredsforhandlinger. Og det skyldes at han ser at det i realiteten ikke er realistisk med de målene Russland oppga i starten av krigen.
Populært innlegg qualbeen Skrevet 31. mai Populært innlegg Skrevet 31. mai Socketlicker skrev (45 minutter siden): Det er det han ønsker, samtidig har han kommet med innrømmelser for å få til fredsforhandlinger. Og det skyldes at han ser at det i realiteten ikke er realistisk med de målene Russland oppga i starten av krigen. Jeg tror Putin trenger bedre medie-rådgivere, for jeg har ikke fått med meg en eneste innrømmelse fra den kanten. Dersom Putin er villig til å imøtekomme Zelensky, og dersom han virkelig vil ha fred, så må han få formidlet dette på en god måte. Disse påstandene er nemlig helt fremmed for meg. Min opplevelse er helt motsatt. Jeg har sett en Putin som ikke gadd å dra til Tyrkia, allikevel. Hva så du? https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2025/05/16/zelenskyj-putin-turte-ikke-komme/ 11 2
Socketlicker Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai qualbeen skrev (46 minutter siden): Jeg tror Putin trenger bedre medie-rådgivere, for jeg har ikke fått med meg en eneste innrømmelse fra den kanten. Da har du nok bare fulgt dårlig med, for Russland har akseptert ukrainsk eu-medlemskap, sikkerhetsgarantier og fredsbaverande styrker i Ukraina etter krigen som en del av innrømmelsene for å få til en fredsavtale. 1
<generisk_navn> Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Socketlicker skrev (5 minutter siden): Da har du nok bare fulgt dårlig med, for Russland har akseptert ukrainsk eu-medlemskap, sikkerhetsgarantier og fredsbaverande styrker i Ukraina etter krigen som en del av innrømmelsene for å få til en fredsavtale. Det er jo i så fall bra, og jeg har ikke fått det med meg. Har du en lenke til artikkel eller annen kilde? Vil gjerne lese 2
Socketlicker Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai <generisk_navn> skrev (6 minutter siden): Det er jo i så fall bra, og jeg har ikke fått det med meg. Har du en lenke til artikkel eller annen kilde? Vil gjerne lese Ettersom du ikke evner/gidder å finne et av de mange innleggene hvor jeg har postet det kan jeg godt poste det en gang til: https://www.politico.eu/article/ukraine-war-donald-trump-vladimir-putin-european-troops-peacekeeping/ https://www.newsweek.com/trump-putin-would-permit-eu-peacekeepers-ukraine-part-peace-deal-2035498
qualbeen Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Socketlicker skrev (11 minutter siden): Da har du nok bare fulgt dårlig med, for Russland har akseptert ukrainsk eu-medlemskap, sikkerhetsgarantier og fredsbaverande styrker i Ukraina etter krigen som en del av innrømmelsene for å få til en fredsavtale. Ja. Jeg har tydeligvis fulgt dårlig med. Derfor spurte jeg «min venn» ChatGPT, som har tilgang til de fleste nyhetssaker og ethvert skrevet ord om krigen. Svaret er rykende ferskt, basert på info kjent til dags dato. Spoiler alert: Russland krever: EU-medlemskap er helt uaktuelt for Russland Hverken NATO eller EU får ikke lov til å bidra med fredsbevarende styrker Og selvfølgelig får de aldri lov til å bli med i NATO. 2 1
Populært innlegg Dragavon Skrevet 31. mai Populært innlegg Skrevet 31. mai Socketlicker skrev (3 minutter siden): Ettersom du ikke evner/gidder å finne et av de mange innleggene hvor jeg har postet det kan jeg godt poste det en gang til: https://www.politico.eu/article/ukraine-war-donald-trump-vladimir-putin-european-troops-peacekeeping/ https://www.newsweek.com/trump-putin-would-permit-eu-peacekeepers-ukraine-part-peace-deal-2035498 De linkene der er bare til Trump sin vanlige hjernedøde babling. Ingen med vett og forstand tar det Trump seier alvorlig. 13 2
Populært innlegg qualbeen Skrevet 31. mai Populært innlegg Skrevet 31. mai Socketlicker skrev (4 minutter siden): Ettersom du ikke evner/gidder å finne et av de mange innleggene hvor jeg har postet det kan jeg godt poste det en gang til: https://www.politico.eu/article/ukraine-war-donald-trump-vladimir-putin-european-troops-peacekeeping/ https://www.newsweek.com/trump-putin-would-permit-eu-peacekeepers-ukraine-part-peace-deal-2035498 Dette er to artikler som begge handler om Trump. Ser du ikke svakheten i å bruke en notorisk løgner som kilde? Hvis Putin hadde ment noen av disse tingene som nevnes, så ville informasjonen ha kommet fra Putin himself! Putin er ikke så svak at trenger løpegutter til å bringe viktige beskjeder. Tvert imot. Har han noe viktig å si, vær trygg på at han sier det! 10 4
Socketlicker Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Dragavon skrev (18 minutter siden): De linkene der er bare til Trump sin vanlige hjernedøde babling. Ingen med vett og forstand tar det Trump seier alvorlig. Dette er det Russland har lovet Trump under diskusjonene deres om fredsforhandlinger. qualbeen skrev (16 minutter siden): Dette er to artikler som begge handler om Trump. Ser du ikke svakheten i å bruke en notorisk løgner som kilde? Hvis Putin hadde ment noen av disse tingene som nevnes, så ville informasjonen ha kommet fra Putin himself! Putin er ikke så svak at trenger løpegutter til å bringe viktige beskjeder. Tvert imot. Har han noe viktig å si, vær trygg på at han sier det! Se svaret over. Det var dette han lovet Trump da de diskuterte fred i Ukraina.
Populært innlegg Dragavon Skrevet 31. mai Populært innlegg Skrevet 31. mai Socketlicker skrev (1 minutt siden): Dette er det Russland har lovet Trump under diskusjonene deres om fredsforhandlinger. Se svaret over. Det var dette han lovet Trump da de diskuterte fred i Ukraina. Russland har ikkje lovet Trump noe som helst. Trump finner på ting. 12
Dragavon Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai https://www.dagbladet.no/video/peker-ut-russlands-neste-europeiske-mal/RDDYuWf3 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå