Mr.M Skrevet tirsdag kl 14:25 Skrevet tirsdag kl 14:25 Trump skal visstnok ha vurdert utplassere amerikanske soldater som del av sikkerhetsgarantien, hvordan vil Russland reagere på det mon tro? De har jo totalt avvist EU- soldater i et slikt oppdrag, men er det noe "bedre" for de med amerikanere? Kan bli interessant hvis Trump fortsetter på det sporet, for da vil Putin evt. slite med å holde god tone 5
Villfaren Skrevet tirsdag kl 14:31 Skrevet tirsdag kl 14:31 Simen1 skrev (6 minutter siden): Jeg synes spørsmålet er helt absurd. Hvis jeg stjeler 5 kvadratmeter av leiligheten din, også forklarer jeg at du kan få 2 tilbake, mot at jeg får beholde de 3 resterende. Høres det ut som en grei avtale? Russland har ikke tilbudt noe som helst! De kan ikke tilby ting de ikke eier. Jeg kan ikke forestille meg at en sånn deal skal være ok for de på noen som helst måte. Selv om Trump skulle være med på et så mafiøst opplegg som å "dele" noe av tyvegodset tilbake. Et slikt "fredsforslag" håper jeg inderlig blir avslått og at krigen fortsetter til det kommer en levelig løsning for Ukraina. Alle forstår jo det. Men du hadde gitt meg halve huset du også om eg truet med å brenne det ned, og det var lite du kunne gjort for å stoppe det 2
Mr.M Skrevet tirsdag kl 14:33 Skrevet tirsdag kl 14:33 Simen1 skrev (7 minutter siden): Jeg synes spørsmålet er helt absurd. Hvis jeg stjeler 5 kvadratmeter av leiligheten din, også forklarer jeg at du kan få 2 tilbake, mot at jeg får beholde de 3 resterende. Høres det ut som en grei avtale? kommer an på om det omtalte forslaget handler om hvorvidt Ukraina rent formelt skal anerkjenne Luhansk og Donetsk som russisk territorium, eller bare gjør det "uforpliktende" nå, for å få en fredsavtale. Da kan områdene rent praktisk komme tilbake på Ukrainske hender en gang i fremtiden. 1
Simen1 Skrevet tirsdag kl 14:41 Skrevet tirsdag kl 14:41 Nobelkomiteen selv hemmeligholder alle nominasjoner og hvem som har nominert i 50 år. Med unntak av vinnerne. Alle påstander om at Trump er nominert er altså enten spekulasjoner eller informasjon fra den eller de som har nominert. Det sies at både Netanyahu og Pakistan skal ha nominert han i år (noe som forblir ubekreftede påstander i 50 år). Påsto ikke Ketil Solvik-Olsen at han hadde nominert Trump for noen år siden? For all del, det kan godt hende det stemmer - men det forblir nok også "trust me bro" i 50 år. Håper jeg lever så lenge og får Nobelkomiteens bekreftelse eller avkreftelse på hvem som nominerte han. 1 2
torbjornen Skrevet tirsdag kl 14:48 Skrevet tirsdag kl 14:48 Sitat Ein av tre i førstegongstenesta er kvinner Publisert klokken16:26 iDet norske Forsvaret Talet på kvinner i førstegongstenesta har auka gradvis sidan den allmenne verneplikta blei innført for ti år sidan. I 2014 var litt over 13 prosent av dei som var inne til førstegongsteneste kvinner. I fjor var dette auka til 32 prosent. – Innføringa av allmenn verneplikt har vore ein suksess. Det at mange av dei vernepliktige er kvinner, styrker både Forsvaret og samfunnet, seier forsvarsminister Tore O. Sandvik (Ap) i ei pressemelding. 2 2
torbjornen Skrevet tirsdag kl 14:50 Skrevet tirsdag kl 14:50 Mr.M skrev (23 minutter siden): Trump skal visstnok ha vurdert utplassere amerikanske soldater som del av sikkerhetsgarantien, hvordan vil Russland reagere på det mon tro? De har jo totalt avvist EU- soldater i et slikt oppdrag, men er det noe "bedre" for de med amerikanere? Kan bli interessant hvis Trump fortsetter på det sporet, for da vil Putin evt. slite med å holde god tone Sitat Trump: Mogeleg Putin ikkje ønsker avtale med Ukraina Publisert klokken14:54 iKrigen i Ukraina President Donald Trump seier han ikkje veit om Russlands president Vladimir Putin ønsker ein fredsavtale. – Vi kjem til å finne ut om president Putin ønsker er ein avtale i løpet av dei neste vekene, sa han eit intervju med Fox News tysdag. Han sa også at det ikkje var aktuelt å sende amerikanske soldatar til Ukraina som ein del av ein fredsavtale. Og dermed er ein like langt som før - bortsett frå at Putin har fått vist at han er teken inn att i "varmen" etter toppmøtet i Alaska.
Mr.M Skrevet tirsdag kl 15:06 Skrevet tirsdag kl 15:06 (endret) torbjornen skrev (16 minutter siden): Og dermed er ein like langt som før de er inne på noe Trump skrøt av Russlands innrømmelser. Putins svar var krystallklart: Njet! https://www.aftenposten.no/verden/nyhetsanalyse/i/RzWM22/har-trump-misforstaatt-putin-igjen det er vel på tide at det utarbeides skriftlige notater over hva Ukraina og Russland faktisk går med på og hva de ikke går med på, og så forhandles det videre ut i fra det. Å kjøre prosessen etter hva Trump tror eller fantaserer om til enhver tid, blir jo bare rot. Endret tirsdag kl 15:08 av Mr.M 4 3
Dragavon Skrevet tirsdag kl 15:09 Skrevet tirsdag kl 15:09 Trump og Witkoff blir jo avslørt som idioter gang på gang 🤮 5 1
Dragavon Skrevet tirsdag kl 16:05 Skrevet tirsdag kl 16:05 https://x.com/Gerashchenko_en/status/1957815986125443345 2 2 1
torbjornen Skrevet tirsdag kl 17:33 Skrevet tirsdag kl 17:33 Putin halar ut tida. Den tida bør Europa bruke til å ruste opp og sende massiv støtte til Ukraina. 7 2
jallajall Skrevet tirsdag kl 21:33 Skrevet tirsdag kl 21:33 Fred og valg er fortsatt et stykke unna, men valgkampen begynner tydeligvis så smått allerede å ta form.
Dragavon Skrevet tirsdag kl 21:33 Skrevet tirsdag kl 21:33 Sitat NATO’s top brass from the Alliance’s 32 member countries will hold a video meeting on Wednesday to discuss developments concerning Ukraine, the head of the alliance’s military committee said. The head of NATO’s military committee, Italian Admiral Giuseppe Cavo Dragone, announced on Tuesday that the Supreme Allied Commander in Europe, General Alexus Grynkewich (USAF), would give the officers an update “on the current security environment” as “diplomatic efforts to secure peace in Ukraine progress”. https://www.kyivpost.com/post/58591 1
jallajall Skrevet tirsdag kl 21:39 Skrevet tirsdag kl 21:39 After Putin Call, Trump Rang Orban Over Ukraine EU Membership US President Donald Trump called Viktor Orban on Monday following talks with Ukrainian President Volodymyr Zelenskiy and European leaders to discuss why the Hungarian prime minister was blocking Ukraine’s accession talks with the European Union, according to people familiar with the matter. The call grew out of discussions among Trump and a contingent of European leaders gathered at the White House to discuss ways to end Russia’s war on Ukraine. At a certain point they asked Trump to use his influence on Orban to pressure the right-wing populist to drop his opposition to Ukraine’s EU membership bid, the people said. On the call with Trump, Hungary also expressed interest in hosting a next round of talks between Russian President Vladimir Putin and Zelenskiy. 2
Regenburg Skrevet tirsdag kl 21:40 Skrevet tirsdag kl 21:40 Noen som vil synse litt om fredsprossessen nå? Er det bare Putin som vil kjøpe tid, eller kan man tenke seg at det er våpenhvile før jul.
xRun Skrevet tirsdag kl 21:57 Skrevet tirsdag kl 21:57 (endret) Regenburg skrev (20 minutter siden): Noen som vil synse litt om fredsprossessen nå? Er det bare Putin som vil kjøpe tid, eller kan man tenke seg at det er våpenhvile før jul. Putin mener sovjetunionens fall var den største katastrofen i historien, og ønsker å gjenopprette det stor-russiske imperiet, basically sovjetunionen. Lavrov ankom toppmøtet i Anchorage iført genser med CCCP på brystet. Målet er tydelig, ingen vei tilbake. Hvis Putin klarer det før jul så blir det nok våpenhvile ja. Bak jernteppet under Kremls kalde hæl, velkjent for de som fortsatt husker den kalde krigen. Han vil nok bare kjøpe tid. Endret tirsdag kl 22:01 av xRun 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå