Gå til innhold

Russisk invasjon kan bidra til kraftig vekst i strømprisen i Sør-Norge neste uke


Anbefalte innlegg

ism_InnleggNO skrev (14 minutter siden):

Steng Russland og Putin ut av internasjonal handel. Fjern Russland fra Swift. Stopp all visum til Putin sin Dumas og oligarkene. Kast dem ut av Europa og konfisker deres eiendom.

Blir strømmen dyr, sier du? Da får den bli dyr! Det er en veldig liten pris for å ramme Putin og co der det svir mest.

Tror du virkelig Putin sover dårlig om natta om norsk strøm blir dyr? Det eneste vi gjør er at norske minstepensjonister må velge mellom å fryse eller sulte, mens Putin ler av hvor idiotiske vi er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, FrihetensRegn said:

Tror du virkelig Putin sover dårlig om natta om norsk strøm blir dyr? Det eneste vi gjør er at norske minstepensjonister må velge mellom å fryse eller sulte, mens Putin ler av hvor idiotiske vi er.

Når du ikke skjønner hvordan internasjonal økonomi og handle fungerer er jeg ikke sikker jeg kan hjelpe deg…

  • Liker 4
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (59 minutter siden):

Kan du, og dine likesinnede, slutte å spre disse løgnene. Når prisen på gass og strøm går opp, så strømmer pengene INN til Norge. Det er ingen penger som sendes UT av landet pga. høye priser på energi. Norge er en MASSIV eksportør av energi, og tjener ENORME penger på høye energipriser. Vi betaler for tiden høyere priser for energi TIL OSS SELV. 
 

Jeg tenkte å holde meg til strømprisene, og hvor inntektene kommer fra. Det eksporteres kanskje 10% av produksjonen, og da betyr vel det at norske bedrifter, næringer og husholdninger står for nær 90% av de økte inntektene? Eller mer, hvis eksporten er langsiktige kontrakter til "normalpris". Statkraft har en 10-årsavtale om leveranse til Polens største stålverk, men mengde og pris er naturligvis hemmelig.

Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (38 minutter siden):

Tror du virkelig Putin sover dårlig om natta om norsk strøm blir dyr? Det eneste vi gjør er at norske minstepensjonister må velge mellom å fryse eller sulte, mens Putin ler av hvor idiotiske vi er.

Putin ler ikke om en fryser oligarkene sine midler og sier at dere får dem ikke tilbake før Putin er borte og russiske soldater er ute av Ukraina. Når mane nok oligarker ser det har tapt pengene sine frem til Putin er borte vil det fort skje ting i kulissene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (20 minutter siden):

Steng tilgangen på gass fra russland og ødelegg rørledningene. Åpne kullkraftverkene og gasskraftverkene og behold så mang atomkraftverk som mulig.

 

Her må en ramme det russiske folk og oligarkene sånn at de velger å ta ut Putin.

Første gang jeg har vært i nærheten av å være enig med deg. Siden en krig er verre for menneskeheten enn utslipp i en overgangsfase til fornybart. Alle diktatorer, Kina, og andre vil merke seg handlingsrommet de har om Putins handlinger ikke slås ned på med en gang men uten bruk av militær makt. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (47 minutter siden):

Når du ikke skjønner hvordan internasjonal økonomi og handle fungerer er jeg ikke sikker jeg kan hjelpe deg…

Jeg skjønner godt hvordan det fungerer og hvordan Putin ønsker at vi blir et mer splittet samfunn ved å øke prisene på livsnødvendige råvarer. Han godter seg når nyttige idioter i Norge lager problemer for sine egne innbyggere og ødelegger vår egen økonomi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (1 time siden):

Vi sikrer oss best ved å ha et stabilt forhold til Russland. Det har vi heldigvis hatt alle de årene vi har grenset dem. Vi er også medlemmer i NATO. Heldigvis rakk ikke Ukraina å bli medlem slik at vi unngikk en atomkrig.

Uheldigvis meiner du. På samme måte som Putin ikkje angriper Latvia, (nato medlem), hadde heller ikkje Putin angrepet Ukraina, om dei hadde vært Nato medlem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner godt hvordan det fungerer og hvordan Putin ønsker at vi blir et mer splittet samfunn ved å øke prisene på livsnødvendige råvarer. Han godter seg når nyttige idioter i Norge lager problemer for sine egne innbyggere og ødelegger vår egen økonomi.

Men det er jo akkurat det du vil også. Norge for Norge. USA for USA. England for England. Splittet samfunn.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (3 minutter siden):

Uheldigvis meiner du. På samme måte som Putin ikkje angriper Latvia, (nato medlem), hadde heller ikkje Putin angrepet Ukraina, om dei hadde vært Nato medlem.

Vil du at Norge skal gå til krig mot Russland? Et land med flere tusen aktive atomstridshoder?

Pallehysa skrev (3 minutter siden):

Men det er jo akkurat det du vil også. Norge for Norge. USA for USA. England for England. Splittet samfunn.

Nei, jeg vil at NATO styrkes i vestlige land, ikke utvides til å provosere Russland ytterligere. Og norske strømpriser er ikke det som vil stoppe Putin fra å invadere Ukraina.

Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (7 minutter siden):

Vil du at Norge skal gå til krig mot Russland? Et land med flere tusen aktive atomstridshoder?

Nei, jeg vil at NATO styrkes i vestlige land, ikke utvides til å provosere Russland ytterligere. Og norske strømpriser er ikke det som vil stoppe Putin fra å invadere Ukraina.

Er det ok at Finland blir med i Nato da? Herregud. Kan ikke la oss styre av Russlands ønske om militær dominans. Du er helt bortreist når du ikke forstår at det ikke er TILFELDIG at Russland ikke angriper et NATO land. Vi vil ikke gå til krig mot Russland. Elendig stråmannsargument mot Pallehysa her.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (8 minutter siden):

Vil du at Norge skal gå til krig mot Russland? Et land med flere tusen aktive atomstridshoder?

Nei eg vil at flest mulige Europeiske land blir med i ein forsvarspakt, der mafia stater som Russland, ikkje kan angripe 1 land og komme unna med det. Men der angrep på 1 av disse Nato landene, er eit angrep og ein krigserklæring mot samtlige medlemmer. 

Som igjen er grunnen for at det var Ukraina og ikkje Latvia. At det var Ukraina, og ikkje Polen. At det var Ukraina og ikkje Slovenia.

Capish?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Emil skrev (12 minutter siden):

Er det ok at Finland blir med i Nato da? Herregud. Kan ikke la oss styre av Russlands ønske om militær dominans. Du er helt bortreist når du ikke forstår at det ikke er TILFELDIG at Russland ikke angriper et NATO land. Vi vil ikke gå til krig mot Russland. Elendig stråmannsargument mot Pallehysa her.

Du forstår tydeligvis ikke historien til Russland, NATO og Europa. Om Tsjetsjenia ønsker å bli et selvstendig land og ønsker å bli med i NATO, vil du da at Norge skal bli et atombombemål fordi NATOs trang til å gi alle som vil medlemsskap er større enn å hindre atomkrig? Hvor krigshissig er du?

Pallehysa skrev (14 minutter siden):

Nei eg vil at flest mulige Europeiske land blir med i ein forsvarspakt, der mafia stater som Russland, ikkje kan angripe 1 land og komme unna med det. Men der angrep på 1 av disse Nato landene, er eit angrep og ein krigserklæring mot samtlige medlemmer. 

Som igjen er grunnen for at det var Ukraina og ikkje Latvia. At det var Ukraina, og ikkje Polen. At det var Ukraina og ikkje Slovenia.

Capish?

Det er mange land som kan bli angrepet av Russland, Kina og andre stormakter, betyr det da at NATO skal gi alle disse landene medlemsskap og blande oss inn i alle kriger samtidig som vi graver vår egen grav? Hvor mange land skal NATO komme til unnsetning til? Er du villig til å dø for at en land på andre siden av kloden skal få NATO medlemskap? 

Lenke til kommentar

Norge er jo når det gjelder energiforsyning fullstendig uavhengig av russisk gass eksport. Så det er ingen grunn til høyere priser på energi / strøm i Norge, Dette har jo sin årsak i de idiotiske avtalene (via EØS/Acer) og systemet (energiloven...) som våre politikere har klart å stelle i stand.

I praksis betyr jo dette at den norske stat blir rikere, og at norsk befolking og det store flertallet av norske bedrifter blir fattigere.

Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (15 minutter siden):

Det er mange land som kan bli angrepet av Russland, Kina og andre stormakter,

Nettopp. Derfor er det viktig at Nato, som forsvarsallianse, fremmer demokratiske prinsipper, og som avskrekker stormaktene i å plukke single stater en etter en. Angriper Russland Latvia, har dei heile Nato etter seg. Det vil ikkje Russland. Ergo er Latvia trygt. Og om Russland velger å atombombe Sverige, betyr det pøkk for Norge om Sverige er medlem av Nato eller ei. Det einaste forskjellen er at den overhengende trusselen, Russland, vil bli angrepet i større grad, enn at vi sitter her og tvinner tommeltotter for oss skjøl. Mens nabolandet blir redusert til atom aske. 

Det er ein ting du må forstå. Om Russland angriper eit Nato land med atomvåpen, er det å utslette seg sjøl. 

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (18 minutter siden):

Nettopp. Derfor er det viktig at Nato, som forsvarsallianse, fremmer demokratiske prinsipper, og som avskrekker stormaktene i å plukke single stater en etter en. Angriper Russland Latvia, har dei heile Nato etter seg. Det vil ikkje Russland. Ergo er Latvia trygt. Og om Russland velger å atombombe Sverige, betyr det pøkk for Norge om Sverige er medlem av Nato eller ei. Det einaste forskjellen er at den overhengende trusselen, Russland, vil bli angrepet i større grad, enn at vi sitter her og tvinner tommeltotter for oss skjøl. Mens nabolandet blir redusert til atom aske. 

Det er ein ting du må forstå. Om Russland angriper eit Nato land med atomvåpen, er det å utslette seg sjøl. 

Har du familie, venner som du er villig til å ofre for at NATO skal beskytte et land langt borte fra oss som Ukraina, Georgia eller Taiwan? Det er ikke jeg. Jeg håper NATO holder seg akkurat der de er nå og ikke frister flere land inn i blodige kriger.

Se og lær:

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...