Gå til innhold

The great reset : Hvorfor så stille her i norge?


Anbefalte innlegg

Ja, hvorfor er det så stille om "the great reset" her i norge?

For de av dere som ikke har fått det med seg, så nå skal hele det økonomiske systemet endres verden over. Til det bedre??

WEF skal nå benytte kjangsen til å utnytte korona til å endre hele det økonomiske systemet, den største økonomiske "reformen" siden vikingtiden.

Dette angår oss alle, men det er bare så vidt jeg kan finne noen artikler om dette på norsk og det diskuteres i allefall ikke noe om dette nå i mediene, hvordan kan det ha seg?

Og er dette en god greie dette, eller bare de rike som skal ha flere slaver verden over?

Nå skal alle fratas alle eiendeler, nå skal visst alle de rike eie alt og vi kan kun "leie" ting, som visstnok skal være en god greie.

Er dette en god ide eller er det som i dag, en ren svindel?

Og hvorfor er mediadekningen av dette totalt fraværende her i norge?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det tydeligvis noen som ikke har forstått at WEF er en bokklubb for 'woke' rikinger hvor de diskuterer økonomibøker og kommer med kontroversielle hypotetiske forslag, for å holde seg selv relevante og få de 'woke' rikingene til å fortsatt betale 67k til 700k dollar årlig for medlem status. WEF er ikke et reelt forum med reel makt. Altså medlemmene har penger, så det er alltid en viss form for innflytelse å finne der, men faktiske globale økonomiske forandringer blir diskutert og endret gjennom forumer med reel innflytelse sånn som FN, verdensbanken, og IMF. 

Men selvsagt, veldig skummelt det at en gjeng, dvs panelet bak denne hypotesen hvor ingen er økonomer, har foreslått at all finansiell støtte som gis fra en stat, skal legge opp til grønn og sirkulær økonomi. For det er hva de har foreslått, hvis man sliter seg igjennom den utrolig kjedelige 2timer lange foredraget. Og det at man skal ha et offentlig dashboard som viser et lands økonomiske suksess, som går lengre enn å bare ta vise til BNP.

Kan hende det ikke skrives noe særlig om det fordi det er en ikke-nyhet av et ikke-reelt forslag, som konspirasjonsteoretikere velvillig mistolker for alt det er verdt.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Shifu77 skrev (20 minutter siden):

nå skal visst alle de rike eie alt og vi kan kun "leie" ting, som visstnok skal være en god greie.

Det meste av det du nevner høres ut som en vill konspirasjonsteori, men akkurat denne delen skjer jo på et vis.  Ikke fordi de rike sitter og konspirerer sammen, men fordi bedriftene ser at det er nyttig hvis alt går over til en "subscription"-modell. 

Bedrifter som John Deere og Apple og mange andre jobber aktivt i mot right to repair. Det aller meste av software blir abonnement. 

Nå prøver bilprodusenter å ta abonnement-løsning for basis-greier som varme i setene etc. Vanlige folk er ikke observant nok på dette så tipper at det blir mye verre før ting blir bedre. 

De som styrer bedriftene ser at det er mer nyttig og lønnsomt å ha kontinuerlig pengeflyt inn og derfor går alt mot leieordninger.

Men det er ingen som kommer og tar fra deg eiendelene. Det er en langsom prosess der de overtaler deg til å gi opp  muligheten til å kjøpe fordi betingelsene for å leie (i starten) er bedre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
fjs skrev (21 timer siden):

Og hvor fant du info om dette? Lukter total BS


Her er det faktisk to separate «the great reset». En er en konspirasjonsteori, og den andre er samarbeid og taktikker for å gjenoppta økonomier etter covid. 

Wikipedia har en grei oppsummering: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Great_Reset


Jeg er ikke sikker på hvilken en av de TS peker til, for å være ærlig. 

Endret av anon_83104
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Teatrica666 skrev (21 timer siden):

Grunnen til at dette blir diskutert så lite, er at det er en konspirasjonsteori uten rot i virkeligeheten!


Nei. Det er sant konspirasjonsteoretikere har blåst dette av skaftet med vrangforestillinger, men i grunnen så er det en reell samarbeidsplattform. Det er simpelthen navnet de valgte å gi hvordan de skal gjenoppta og eventuelt gjøre endringer med økonomien etter covid. 
 

Man har dermed to separate «the great reset», et reellt  samarbeid og en konspirasjonsteori som er sprunget ut av det samarbeidet. 


Wikipedia har en grei oppsummering: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Great_Reset

 

Jeg må påpeke at jeg ikke er sikker på hvilken en av de TS peker til.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (21 timer siden):

Det meste av det du nevner høres ut som en vill konspirasjonsteori, men akkurat denne delen skjer jo på et vis.  Ikke fordi de rike sitter og konspirerer sammen, men fordi bedriftene ser at det er nyttig hvis alt går over til en "subscription"-modell. 

Bedrifter som John Deere og Apple og mange andre jobber aktivt i mot right to repair. Det aller meste av software blir abonnement. 

Nå prøver bilprodusenter å ta abonnement-løsning for basis-greier som varme i setene etc. Vanlige folk er ikke observant nok på dette så tipper at det blir mye verre før ting blir bedre. 

De som styrer bedriftene ser at det er mer nyttig og lønnsomt å ha kontinuerlig pengeflyt inn og derfor går alt mot leieordninger.

Men det er ingen som kommer og tar fra deg eiendelene. Det er en langsom prosess der de overtaler deg til å gi opp  muligheten til å kjøpe fordi betingelsene for å leie (i starten) er bedre.

Som Nordmann så sitter det dypt i sjelen at man skal eie sine ting.

Men som 20-åring har vi lite kapital og mye pågangsmot. Som 67-åring har man kanskje masse kapital og mindre pågangsmot. Vi låner penger for å ta en utdanning og kjøpe hus, og så betaler vi ned på det.

Subscription handler delvis om at man ønsker «evige» kunder og en jevn, forutsigbar flyt av penger inn i bedriften. Det handler også delvis om at man ønsker å vokse inn i himmelen, men ser at kundene ikke har kapital eller låneevne nok til å støtte slik vekst. Så selgeren/produsenten opptrer som en slags bank.

Så er det nok noen bransjer hvor det gir mening at produsenten vedlikeholder en «flåte» av produkter, kan hente inn enheter fra kunder som ikke kan betale og plassere dem ut andre steder uten særlig tap.

Jeg er veldig skuffet over at Adobe tvang meg over på abbonnement for å få lov til å kjøre siste versjon av noen verktøy de lager. Samtidig ser jeg at dette gir dem insentiver til å forbedre produktet kontinuerlig, siden jeg når som helst kan bytte til en annen leverandør.
 

-k

Lenke til kommentar

Bare for å klargjøre, jeg snakker om WEF ikke denne teorien, og nei det er ingen konspirasjonsteori.

Her er en av de norske artiklene jeg har funnet om saken : https://derimot.no/klaus-schwab-og-thierry-mallet-covid-19-the-great-reset/

Ser at full tittel er visst "covid-19 the great reset", men omtales kun som the great reset.

Og hvis dere fremdeles er i tvil, så sjekk WEF sine websider og youtube for alt de har lagt ut der.

Fant også en annen artikkel på norsk om WEF sin agenda : https://mycelium.no/klaus-schwab-forteller-hvordan-wef-har-infiltrert-regjeringer-gjennom-sin-skole-young-global-leaders/

Så er dette en god ting dette, eller bør alle varsellamper blinke?

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Shifu77 skrev (På 7.2.2022 den 12.55):

Ja, hvorfor er det så stille om "the great reset" her i norge?

For de av dere som ikke har fått det med seg, så nå skal hele det økonomiske systemet endres verden over. Til det bedre??

WEF skal nå benytte kjangsen til å utnytte korona til å endre hele det økonomiske systemet, den største økonomiske "reformen" siden vikingtiden.

Dette angår oss alle, men det er bare så vidt jeg kan finne noen artikler om dette på norsk og det diskuteres i allefall ikke noe om dette nå i mediene, hvordan kan det ha seg?

Og er dette en god greie dette, eller bare de rike som skal ha flere slaver verden over?

Nå skal alle fratas alle eiendeler, nå skal visst alle de rike eie alt og vi kan kun "leie" ting, som visstnok skal være en god greie.

Er dette en god ide eller er det som i dag, en ren svindel?

Og hvorfor er mediadekningen av dette totalt fraværende her i norge?

Steigan.no har skrevet og oversatt mye om dette

Lenke til kommentar
Shifu77 skrev (16 timer siden):

Bare for å klargjøre, jeg snakker om WEF ikke denne teorien, og nei det er ingen konspirasjonsteori.

Her er en av de norske artiklene jeg har funnet om saken : https://derimot.no/klaus-schwab-og-thierry-mallet-covid-19-the-great-reset/

Ser at full tittel er visst "covid-19 the great reset", men omtales kun som the great reset.

Og hvis dere fremdeles er i tvil, så sjekk WEF sine websider og youtube for alt de har lagt ut der.

Fant også en annen artikkel på norsk om WEF sin agenda : https://mycelium.no/klaus-schwab-forteller-hvordan-wef-har-infiltrert-regjeringer-gjennom-sin-skole-young-global-leaders/

Så er dette en god ting dette, eller bør alle varsellamper blinke?

Tror du skal undersøke litt hva kilde kritikk er. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
9 hours ago, Shifu77 said:

Javel, så WEF sier ikke dette??

Det er bare en konspirasjonsteori?

Nei det er ikke hva WEF sier.  Du må gjerne finne det for meg hos deres originale foredrag rundt det, i deres proposal eller tja hos deres webside.

https://www.youtube.com/watch?v=VHRkkeecg7c

https://www.weforum.org/great-reset/

 

Ja det er bare en konspirasjonsteori.

 

Nok en gang, WEF har ikke makt. Makten ligger i forumer og organisasjoner sånn som verdensbanken,  IMF, og FN. WEF har like mye makt som ONS har i forhold til Oljedirektoratet. Må vi starte å bekymre oss for alt hva folk sier på foredrag og prøver å selge deg noe, hos ONS?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen tvil om at politikken går mot mindre frihet og individualisme.

Vi skal nå ikke kunne kjøre bil, spise kjøtt, bo i enebolig, bruke oljefyr, eller noe som helst annet som tyder på individualisme.
Den nye guden er Klima. Konsumèr massemedia med et kritisk blikk, og se hvordan alt er vinklet.
Knapt en eneste fjernsynsreklame handler om hvor godt produktet er. Bilreklamer skryter ikke av hestekrefter, men at bilen er grønn, fornybar og klimanøytral.

Kjøpt WASA knekkebrød i det siste? De er klimakompensert, i tilfelle du måtte lide av knekkebrødskam.

Apropos oljefyren. For å redde klimaet har alle nå gjort seg avhengig av den ene tingen man alltid kan ta for gitt i Norge: Billig strøm.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...