Gå til innhold

Russland angriper Ukraina


Gjest

Ny tråd er opprettet.

 

Poll  

269 stemmer

  1. 1. Russland invaderer Ukraina?

    • Ja
      110
    • Nei
      90
    • Vet ikke, usikker
      69

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvbyggern skrev (6 minutter siden):

Jeg aner ikke om Russland har 10 000 utskytningsramper for å sende 10 000 atombomber samtidig, men det vet tydligvis du. Uansett har det ikke noe med poenget å mitt å gjøre om raketter klare å komme forbi rakettskjoldet. Det er den konstante utvildesen av rakettskjolde og framskutte baser mot Russisk jord som får Putin til å svette om natten slik jeg har forstått det.

Når det kommer til Pentagon, hvis du tror de ikke kan gå ut å lyve om slike ting, så vil jeg si du er ganske naiv.

Når både russland og usa sier de ikke kan stoppe et angrep lurer jeg på hvilken kompetanse du har til å påstå noe annet?

 

Putin svetter på grunn av minkende støtte til å forbli i en stilling han allerede har vært lenger i enn det opprinnelig var lov. Ikke fordi han genuint tror noen vil invadere russland.

 

https://www-economist-com.translate.goog/briefing/2021/04/23/vladimir-putin-is-growing-ever-more-repressive-as-he-loses-support?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=no&_x_tr_hl=no&_x_tr_pto=sc

Endret av Pettersenper
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (45 minutter siden):

Tviler på at han kommer til å gjøre dette. Det er allerede galskap å angripe Ukraina og jeg tviler på at han er gal nok til å angripe et NATO land. 

Det avhenger helt av responsen verden gir her og nå. Om en ikke påfører en trussel mot Putin innenfra så vil Putin prøve seg på ny og ny og ny. Han kommer til å ta over så mye av gamle Sovjetunionen som mulig før han vil pirke over grensene til NATO-land. Putin er sosiopat med et farlig syn på sin egen storhet. Du kan ikke vurdere Putin som rasjonell, du kan kun vurdere Putin som stormansgal. Da må du forvente at han til slutt prøver seg på et NATO-land.

Lenke til kommentar
Just now, oatly said:

I putin sin tale, sier han at det vil få konsekvenser vi aldri har sett før om noen blander seg, kan jo virke som han hinter til atomkrig?

Hvis han vil ofre sitt eget folk slik Hitler endte opp med, sure.

Hvis han vil at både Russland og jorden skal være levedyktig, absolutt ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
oatly skrev (Akkurat nå):

I putin sin tale, sier han at det vil få konsekvenser vi aldri har sett før om noen blander seg, kan jo virke som han hinter til atomkrig?

Selvfølgelig hinter han til det. Det var derfor han testet rakettene sine og. Putin er ekspert på propaganda og nytter hvor redd folk er for atomkrig til å få handle fritt. Dette betyr ikke at putin faktisk ville tatt i bruk atomvåpen om nato bare forsvarte på ukrainsk side. Jeg finner det høyst usannsynlig da han ville miste enhver beskyttelse mot å selv bli bombet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (16 minutter siden):

Mest sannsynligvis fordi det vil bli sett på som at NATO tar del i krigen. 

Der er allerede frivillige soldater fra andre land inne i Ukrainia;

"Since the war began in 2014, the Georgia National Legion has enlisted soldiers from 27 countries, including the US, Australia, Germany, Georgia, Mexico, Azerbaijan, the UK, Austria, France, Greece, Japan, Croatia, and Serbia. And now, with Russian forces massed on Ukraine’s borders threatening a full-scale invasion this winter, Mamulashvili said there’s been a spike in the number of foreigners applying to the Georgia National Legion with hopes of serving in Ukraine’s armed forces."

Foreign Fighters Vow to Support Ukraine Against Russian Invasion (coffeeordie.com)

Og hvis en skal tro på You Tube er der 17.000 soldater fra 28 ulike land, bl.a. amerikanere.

Ground report on the Georgia National Legion: 17,000 foreign fighters from 27 nations are in Ukraine - YouTube

Det hevdes at mange av de er veteraner fra tidligere kriger mot russerene, i så fall er dette verdifulle styrker.

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig hinter han til det. Det var derfor han testet rakettene sine og. Putin er ekspert på propaganda og nytter hvor redd folk er for atomkrig til å få handle fritt. Dette betyr ikke at putin faktisk ville tatt i bruk atomvåpen om nato bare forsvarte på ukrainsk side. Jeg finner det høyst usannsynlig da han ville miste enhver beskyttelse mot å selv bli bombet.

Ikke undervurder en stormansgal person sin evne til å ta fatale beslutninger. Hvis ikke vesten får presset kretsen rundt Putin til å ta knekken på Putin så bør en forvente verdenskrig og atombomber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Selvbyggern said:

Jeg aner ikke om Russland har 10 000 utskytningsramper for å sende 10 000 atombomber samtidig, men det vet tydligvis du. Uansett har det ikke noe med poenget å mitt å gjøre om raketter klare å komme forbi rakettskjoldet. Det er den konstante utvildesen av rakettskjolde og framskutte baser mot Russisk jord som får Putin til å svette om natten slik jeg har forstått det.

Når det kommer til Pentagon, hvis du tror de ikke kan gå ut å lyve om slike ting, så vil jeg si du er ganske naiv.

Putin er litt irasjonell her

Det finnes ubåter som kan bære atomvåpen og disse kan avfyre atommissiler fra nesten hvor de vil så lenge det er havområder å bevege seg i

så teoretisk så kan en ubåt bevege seg udektert innenfor ett rakettskjolds beskyttelse med mindre man bygger rakettskold som dekker den muligheten innenlands også.

Ett rakettskjold er ikke 100 % effektiv mot misiler heller, noen kan i teorien klare å slippe igjennom

så om putin har brukt dette som unnskyldning så er det mest sannsynlig bare ett påskudd

 

Endret av Lodium
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (5 minutter siden):

Når både russland og usa sier de ikke kan stoppe et angrep lurer jeg på hvilken kompetanse du har til å påstå noe annet?

 

Putin svetter på grunn av minkende støtte til å forbli i en stilling han allerede har vært lenger i enn det opprinnelig var lov. Ikke fordi han genuint tror noen vil invadere russland.

Tror du skal gå tilbake å se hva jeg har skrevet. Virker ikke som du leser hva jeg egentlig skriver. 

jeg har like lite kompetanse som deg, hvis det var det du lurte på.

Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (Akkurat nå):

Ikke undervurder en stormansgal person sin evne til å ta fatale beslutninger. Hvis ikke vesten får presset kretsen rundt Putin til å ta knekken på Putin så bør en forvente verdenskrig og atombomber.

Ikke bare må han selv være gal nok til å starte det. Hans underordnede som faktisk skal starte angrepet må også være det. Russland vil ikke bruke atomvåpen med mindre nato setter fot på russisk jord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (19 minutter siden):

Folk som demonstrerer i Russland nå har baller av stål. Står stor respekt for dem som sitter seg i fare for å bli arrester for å si sin mening. 

  

Dessverre driter Putin langt i hva hans befolkning egentlig mener. Men så er det også en stor del av det russiske folket som støtter han 100%. Dessverre er han fremdeles populær. Jeg kan se for meg at denne krigen øker populariteten hans. Det er veldig likt hvordan amerikanske presidenter som regel blir veldig populære grunnet krig fordi det er så mye propaganda som blir spytt ut til befolkningen at folk tror det er til deres beste. 

Jeg tror Putin har tråkket over en linje, for nå dreper han det russere flest ser på som sine venner og slektninger.

Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (1 minutt siden):

Ikke bare må han selv være gal nok til å starte det. Hans underordnede som faktisk skal starte angrepet må også være det. Russland vil ikke bruke atomvåpen med mindre nato setter fot på russisk jord.

Det er derfor jeg håper Vesten sin taktikk er å få kretsen rundt Putin til å ta seg av Putin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (Akkurat nå):

Ikke bare må han selv være gal nok til å starte det. Hans underordnede som faktisk skal starte angrepet må også være det. Russland vil ikke bruke atomvåpen med mindre nato setter fot på russisk jord.

Det jeg også kan se han mener, er kanskje biologiske våpen, som kanskje er enda verre. Han har hatt to år nå der fokuset har vært. på korona og ikke på han og russland, så kan godt hende de har lagt en plan for den type krigføring, slik at de selv er trygg med vaksiner og det som måtte være.

Lenke til kommentar
Lodium skrev (Akkurat nå):

Putin er litt irasjonell her

Det finnes ubåter som kan bære atomvåpen og disse kan avfyre atommiseler fra nesten hvor de vil så lenge det er havområder å bevege seg i

så teoretisk så kan en ubåt bevege seg udektert innenfor ett rakettskjolds beskyttelse med mindre man bygger rakettskold som dekker den muligheten innenlands også.

Ett rakettskjold er ikke 100 % effektiv mot misiler heller, noen kan i teorien klare å slippe igjennom

 

Godt poeng! Rakettskjold er nok en av bare flere grunner, bare mannen selv har hele forklaringen.

Lenke til kommentar
Lodium skrev (6 minutter siden):

Putin er litt irasjonell her

Det finnes ubåter som kan bære atomvåpen og disse kan avfyre atommiseler fra nesten hvor de vil så lenge det er havområder å bevege seg i

så teoretisk så kan en ubåt bevege seg udektert innenfor ett rakettskjolds beskyttelse med mindre man bygger rakettskold som dekker den muligheten innenlands også.

Ett rakettskjold er ikke 100 % effektiv mot misiler heller, noen kan i teorien klare å slippe igjennom

 

Det er ikke 10% effektivt engang. Mange missiler vil bomme. De har en 1 til 3 sjanse til å treffe i teorien. I realiteten vil den nok være langt lavere. Missilene skytes veldig raskt fra mange steder, og for å stoppe dem kreves enorm presisjon. Og usa har simpelthen ikke nok til å stoppe dem om de så skulle treffe med hver eneste en.

Selvbyggern skrev (6 minutter siden):

Tror du skal gå tilbake å se hva jeg har skrevet. Virker ikke som du leser hva jeg egentlig skriver. 

jeg har like lite kompetanse som deg, hvis det var det du lurte på.

Du har nok mindre. Du bruker rakettskjold som unnskyldning, men selv russland har sagt rakettskjold ikke kan stoppe rakettene deres. 

 

https://www.ucsusa.org/sites/default/files/attach/2016/07/Shielded-from-Oversight-full-report.pdf

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Pettersenper said:

Det er ikke 10% effektivt engang. Mange missiler vil bomme. De har en 1 til 3 sjanse til å treffe i teorien. I realiteten vil den nok være langt lavere. Missilene skytes veldig raskt fra mange steder, og for å stoppe dem kreves enorm presisjon. Og usa har simpelthen ikke nok til å stoppe dem om de så skulle treffe med hver eneste en.

Dersom ett rakettskjolds missiler bommer så vil jo det være sant for atommisiler også

Det er faktiskt en litt større sjanse for at ett russisk atommissil enten bommer eller ikke eksploderer fordi man har kuttet noen plasser på forsvars og vedlikeholdssystemene og at det slik sett vil være en blindgjenger

 

Quote

Du har nok mindre. Du bruker rakettskjold som unnskyldning, men selv russland har sagt rakettskjold ikke kan stoppe rakettene deres. 

Jeg tror ikke man bør bruke russland som sannhetsvitne i forhold til det

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...