Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

The Lancet med konspirasjonsteorier?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tycker att det er rätt stor forskjell på 25% och 38%. Er i alla fall 50% fler av de ovaksinerade som blev smittede.

Den där studien har kommit opp tidigare och jag tycker det verkar handla om väldigt liten data och jag är usikker på hur relevant den er med tanke på smittespredning mer generellt. Är ju for eksempel möjligt att vaksinerade är mye närmare smittede för att de är vaksinerade jämfört med ovaksinerade. 

Det du hade missat angående tiden som de var smittespredande tror jag också är väldigt viktigt och gör att din första slutsats var långt i fra korrekt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Per H said:

Det jeg skal innrømme, er at jeg overså den LILLA uthevede teksten, som viser at vaksinerte tydeligvis kommer seg noe fortere enn uvaksinerte, men er ikke så inn i terminologien at jeg vet hvordan man tolker akkurat dette, ei heller hvor vesentlig forskjell det er.

Det betyr at det er kortere periode hvor en fullvaksinert person kan smitte en annen person, enn hvor lenge en uvaksinert er smittsom. Du er shit out of luck hvis du bor med hen som er smitta, uansett om hen eller du er fullvaksinert, men det er en merkbar forskjell hvis det er naboen din. Dette har litt å si hvis man tenker retningslinjer i makro istedenfor mikro. Dette står godt forklart under Interpentations, noe jeg også påpekte til deg sist gang du dro fram den studien.

Quote

Vaccination reduces the risk of delta variant infection and accelerates viral clearance. Nonetheless, fully vaccinated individuals with breakthrough infections have peak viral load similar to unvaccinated cases and can efficiently transmit infection in household settings, including to fully vaccinated contacts. Host–virus interactions early in infection may shape the entire viral trajectory.

 

Endret av shockorshot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Per H skrev (6 timer siden):

Oi, her er det fort gjort å kaste stein i glasshus gitt :) det er helt riktig at det er "leserbrev", men selveste the Lancet har nok en slags "kvalitetssjekk" også av leserbrev som kommer på trykk.

Man ser jo også at de resultatene som diskuteres er fra en annen The Lancet publisert studie, og det er disse funnene leserbrevet omtaler, og referansene i leserbrevet er til denne studien (jeg har lenket en del til denne studien på dette forumet).

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)00648-4/fulltext

Studien viser at det er marginale forskjeller i smittespredning mellom vaksinerte og uvaksinerte - i de settingene som her studeres. En utrolig viktig studie med andre ord. Det refereres også til studier som viser at vaksinerte og uvaksinerte har relativt lik "viral load" ved infeksjon.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.09.28.21264262v1

Begge disse poengene viser at når det gjelder smittespredning, så har vaksinene liten eller ingen effekt på smittespredning.

Studien viser at det er lite forskjell ved smitte. Poenget er jo at vaksinerte også har høyere beskyttelse mot å bli smittet. Så studien viser slett ikke at vaksinene ikke har effekt på smittespredning.

Det står til og med i studien:

"Vaccination reduces the risk of delta variant infection and accelerates viral clearance."

Studien tar dessuten ikke for seg smitte generelt, men smitte innenfor en husholdning. Altså der folk lever tett på hverandre:

"Although current vaccines remain effective at preventing severe disease and deaths from COVID-19, our findings suggest that vaccination alone is not sufficient to prevent all transmission of the delta variant in the household setting, where exposure is close and prolonged."

Sitat

 

Er dette nyheter? tja, produsentene selv var jo veldig tydelige på at vaksinene skulle forhindre "alvorlig sykdom og død", ikke smittespredning, men det er jo veldig mange "helsetopper" og "eksperter" som tydeligvis har "oversolgt" vaksinene på dette punktet som nå må gå tilbake på dette. Den korte videoen under illustrerer dette. PS: ignorer "dovregubbens hall" som bakgrunnsmusikk, jeg lover at det er verdt 2 minutter av ditt liv å se denne hysteriske videoen hvor CDC, Fauci, Biden, Bill Gates osv tar en 180 graders snuoperasjon på under ett år :)

https://twitter.com/i/status/1461750873445568515

Konsekvensen av alt dette er at argumentasjonen for et "vaksinepass" er helt ulogisk og uvitenskapelig...

 

Gjesp. Når du ikke engang vet hva studien viser så er det ikke rart konklusjonene dine ikke henger på greip.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (4 timer siden):

Takk for at du gravde litt dypere:-)

Da vet vi hvilken vei den medisinske vitenskapen vil ta de neste ukene og månedene - undergrave alle de offisielle løgnene:-)

Null kildekritikk igjen altså. Du tar ikke mindre feil bare fordi du slenger på en smiley etter hver setning.

Endret av hekomo
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tenk at man må appellere til fascister om individets autonomi og diskutere marginale forskjeller på effekt mellom uvaksinerte og vaksinerte og at man har stengt ned hele verden i over 1,5 år på bakgrunn av denne marginale effektforskjellen og skal tvinge jødestjerner..., eh, jeg mener vaksinepass på uvaksinerte pga denne marginale forskjellen for å finne ut hvem som ikke vaksinerer seg, så man kan fortsette å diskriminere mot dem, pga denne marginale effektforskjellen. Det sier egentlig alt man trenger å vite om nivået av kollektivisme og underkastelse under yppersteprestene som driver denne ondskapen frem.

Som med det meste annet av totalitær venstretenkning har dette raskt utviklet seg til å bli en religion. Og vi individtenkere sitter og ler og venter på at alt skal implodere når varianten etter Omicron er som en lett forkjølelse:-). De neste ukene og månedene blir morsomme. Litt som å spørre alle vennene til Juicy Smollett om hva de mener nå i etterkant, mens de vrir seg i skam eller hvor alle tanksene og soldatene var som Trump hadde gjemt unna, som han skulle lage statskupp med:-)

Hæhæhæhæhæ:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (3 timer siden):

Tenk at man må appellere til fascister om individets autonomi og diskutere marginale forskjeller på effekt mellom uvaksinerte og vaksinerte og at man har stengt ned hele verden i over 1,5 år på bakgrunn av denne marginale effektforskjellen og skal tvinge jødestjerner..., eh, jeg mener vaksinepass på uvaksinerte pga denne marginale forskjellen for å finne ut hvem som ikke vaksinerer seg, så man kan fortsette å diskriminere mot dem, pga denne marginale effektforskjellen. Det sier egentlig alt man trenger å vite om nivået av kollektivisme og underkastelse under yppersteprestene som driver denne ondskapen frem.

Som med det meste annet av totalitær venstretenkning har dette raskt utviklet seg til å bli en religion. Og vi individtenkere sitter og ler og venter på at alt skal implodere når varianten etter Omicron er som en lett forkjølelse:-). De neste ukene og månedene blir morsomme. Litt som å spørre alle vennene til Juicy Smollett om hva de mener nå i etterkant, mens de vrir seg i skam eller hvor alle tanksene og soldatene var som Trump hadde gjemt unna, som han skulle lage statskupp med:-)

Hæhæhæhæhæ:-)

Er det ikke flaut at du ikke engang klarer å lese dine egne linker, og at de eneste kildene som faktisk er gyldige og ikke bare tomme meningsytringer ikke engang støtter påstandene dine?

Jeg skjønner godt at du prøver å endre tema, og trolling er jo en fin måte å gjøre det på. Men det virker litt tåpelig, egentlig. Du skjønner jo at du er avslørt, så dette fremstår mer som et siste desperate forsøk på å redde æren. Men det er nok for sent. Men du får slenge rundt deg med fascisme-anklager, raljere over venstretenkning, og generelt bråke for å fjerne fokus fra fadesene dine.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
hekomo skrev (7 timer siden):

Er det ikke flaut

Fint at du tok opp dette. Du tror kanskje du har bal..tak på meg:-). Da måtte jeg hatt respekt for deg og dine eller tatt grundig feil. I hvilket tilfelle jeg hadde lagt meg flat.

Du har helt rett i at jeg ikke er så god på å lese hverdagstenkning ut av forskning, statistikk og liknende, men heldigvis finnes det masse smarte folk som er gode på akkurat det. Kan ikke være god på alt:-). Jeg så hva jeg mistenkte var spennende innspill om forskning og så presenterte jeg det. Ikke noe umoralsk eller flaut med det:-). Det er uansett aldri flaut å være på rett side i den pågående kulturkrigen.

Videre setter jeg den ekstreme ignoransen rundt covid og vaksiner i perspektiv og måler den mot naturretten og individets autonomi. Jeg kobler ignoransen i denne ene saken til den pågående kulturkrigen. Jeg gjør det i flere tråder. De fleste rasjonelle vet antagelig at det er slik jeg beskriver, vi har vært med en stund, men det er lurt, tror jeg, å presisere hva dette handler om over detaljnivået. Nye rasjonelle kan dukke opp og innse at bildet er større.

Jeg setter også skapet der det skal stå, plasserer for eksempel den ignorante Juicy-kameraten, den onde sykepleieren og onde politikere i skammekroken og kobler de fascistiske, anti-autonome ideene deres sammen. Jeg påpeker for eksempel hvor covid-anti-tenkningen nå viser tydelige tegn til å svikte – at den påstått veldig farlige coviden og den påstått enorme forskjellen mellom vaksinert og uvaksinert blir mer marginal for hver dag som går. Trenger ikke være spåmann for å se at dette går den gale veien for tilhengere av tvang rundt covid.

Og at hysterikerne nå må doble eller rulle inn og jeg elsker det øyeblikket, for da ser man et menneskes natur – løgneren eller den mer virkelighetsorienterte. Gøy å stå på rett side, som omtrent alltid. Fordi jeg er en individualist. Jeg har en sjelden gang tatt feil også, men ikke denne gangen. Vanskelig å ta feil når man står på rett side mot fascismen.(Ikke klassisk fascisme – den italienske varianten - men den generelle fascistiske holdningen om å tvinge med seg alle til et knippe=fasce, begrepet fascisme kommer fra)

Å samle trådene i noe større har intet med trolling eller endring av tema å gjøre. Så vidt jeg kan se fra tråden, så er mitt innspill bare et av flere, som poengterer utviklingen fra ekstreme tiltak, via mildere og tilbake til ekstreme igjen, der det løgnaktige narrativet hele tiden svikter de som leverer det. Det er festlig:-)

Og husk, jeg skriver ikke for deg:-), jeg skriver for rasjonelle og nye, potensielle rasjonelle. Og jeg ler ofte mens jeg leser ... og skriver:-)

Apropos onde sykepleiere. Her er ennå en liten publikasjon i saken. Nettet snører seg sammen:-). Det er litt OT, men relevant i debatten om strenge tiltak og simpelthen onde tiltak mot oss fredelige, uvaksinerte.

https://www.antijantepodden.no/p/ajp037

Fortsett gjerne å håpe på at dette ikke er sant:-)

Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (11 timer siden):

har stengt ned hele verden i over 1,5 år på bakgrunn av denne marginale effektforskjellen og skal tvinge jødestjerner.

Du kvir deg altså ikkje å stå på asken til Hitlers verk, pisse på graven til millioner av jøder, der du usmakelig sammenligner det å bli sendt i dødsleire, med sosial distansering og friheiten til å gå på kino, som uvaksinert, under ein pandemi?

Ein kan alltids diskutere vaksiners effekt på smittespredning. Då gjerne med nyanser og fakta. Men det er vel du ikkje så interessert i vel? 

 

Sindre Rudshaug skrev (11 timer siden):

Som med det meste annet av totalitær venstretenkning har dette raskt utviklet seg til å bli en religion.

Du klarer ikkje å forstå kilden du sjøl linker. Du sammenligner din friheit til å gå på julekonsert med å bli sendt i dødsleir. Du angriper verdensledende immunologer fordi "you did your own research", og du hopper rundt og spyr ut deg snakkepunkter fra ytre høgre om alt mellom himmel og jord i samtlige tråder, uavhengig av tematikk, men det er altså andre enn deg sjøl som har totalitær og dogmatisk tenkning.....

 

Sindre Rudshaug skrev (45 minutter siden):

Det er uansett aldri flaut å være på rett side i den pågående kulturkrigen.

Du meiner den antivitenskapelige vs vitenskapelige kulturkrigen? Og du meiner du står på rett side når du hopper etter mannen som foreslo å injisere antibac vs verdensledende immunologer? 

Folkehelseinstituttet vs antijantepodden. Og du står på korrekt side tenker du? 

Skremmande at folk kan tenke så ukritisk. Rett og slett flaut!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (37 minutter siden):

Folkehelseinstituttet vs antijantepodden.

Det blir for mye ignoranse å ta tak i, det vil ingen ende ta:-)

Jeg tar tak i en eneste åpenbar tankefeil fra deg, så jeg får plassert deg på riktig side i kulturkrigen.

Sitat fra deg: “Folkehelseinstituttet vs antijantepodden”

La oss kikke på det.

FHI er opptatt av folkehelse. De forsker og følger opp det rådende direktivet fra staten, via Helse- og omsorgsdepartementet.

Antijantepoddens episode om Cathrine Johansen tar for seg den ondskapen vi ser bre om seg i samfunnet, der blant annet en ond sykepleier triller en skadet dame til utenfor sykehuset, der hun må sitte alene i rullestol i minusgrader, fordi sykepleieren mener hun ikke har krav på behandling, fordi hun er uvaksinert.

Det er ingen motsetning mellom FHI og Antijantepodden i denne saken. Å sette de opp mot hverandre, demonstrerer at du ikke evner grunnleggende rasjonell tenkning!

FHI jobber mot et virus de oppfatter eller er pålagt å oppfatte som en alvorlig trussel. Antijantepodden, i denne spesifikke episoden, jobber mot noe vi alle bør oppfatte er en alvorlig trussel mot demokratiet vårt. At noen ikke skal få helsehjelp. Tenk om han het Ali? Det hadde ikke sett bra ut. Men, det ser lite bedre ut at det var en Cathrine. Alle i Norge har krav på helsehjelp, noe som selvsagt har blitt bekreftet i etterkant, av staten. Lytt til episoden, les omtalen, så får du det bekreftet.

Troll sprekker i lyset og vi må kaste lys på slik ondskap som Cathrine ble utsatt for. I tråden der jeg linket til intervjuet fikk sykepleieren støtte for sine onde handlinger. Vi trenger ytringsfrihet, vi trenger at mennesker med slikt rødbrunt tankegods som støtter sykepleieren, kommer ut i lyset, så vi får snakket med dem. Vi trenger at sosialister, nazister, fascister og islamister kommuniserer med oss, så vi kan veilede dem og hjelpe dem eller i det minste analysere dem og plassere dem, så nye tilskudd forstår mer av hva som skjer. Vi trenger at hatefulle mennesker som plasserer alvorlig skadede jenter alene ute i minusgrader får veiledning og evt blir straffet, så andre innser hvor ille det var.

Ved å være så ignorant som du var i dette tilsvaret gir jeg opp, med et smil, å kommunisere mere med deg:-). Hvis du lurer på hvorfor du aldri mer får svar fra meg:-)

Endret av Sindre Rudshaug
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (24 minutter siden):

Det blir for mye ignoranse å ta tak i, det vil ingen ende ta:-)

Jeg tar tak i en eneste åpenbar tankefeil fra deg, så jeg får plassert deg på riktig side i kulturkrigen.

Sitat fra deg: “Folkehelseinstituttet vs antijantepodden”

La oss kikke på det.

FHI er opptatt av folkehelse. De forsker og følger opp det rådende direktivet fra staten, via Helse- og omsorgsdepartementet.

Antijantepoddens episode om Cathrine Johansen tar for seg den ondskapen vi ser bre om seg i samfunnet, der blant annet en ond sykepleier triller en skadet dame til utenfor sykehuset, der hun må sitte alene i rullestol i minusgrader, fordi sykepleieren mener hun ikke har krav på behandling, fordi hun er uvaksinert.

Det er ingen motsetning mellom FHI og Antijantepodden i denne saken. Å sette de opp mot hverandre, demonstrerer at du ikke evner grunnleggende rasjonell tenkning!

FHI jobber mot et virus de oppfatter eller er pålagt å oppfatte som en alvorlig trussel. Antijantepodden, i denne spesifikke episoden, jobber mot noe vi alle bør oppfatte er en alvorlig trussel mot demokratiet vårt. At noen ikke skal få helsehjelp. Tenk om han het Ali? Det hadde ikke sett bra ut. Men, det ser lite bedre ut at det var en Cathrine. Alle i Norge har krav på helsehjelp, noe som selvsagt har blitt bekreftet i etterkant av staten. Lytt til episoden, les omtalen, så får du det bekreftet.

Troll sprekker i lyset og vi må kaste lys på slik ondskap som Cathrine ble utsatt for. I tråden der jeg linket til intervjuet fikk sykepleieren støtte for sine onde handlinger. Vi trenger ytringsfrihet, vi trenger at mennesker med slikt brunt tankegods som støtter sykepleieren, kommer ut i lyset, så vi får snakket med dem. Vi trenger at sosialister, nazister, fascister og islamister kommuniserer med oss, så vi kan veilede dem og hjelpe dem eller i det minste analysere dem og plassere dem, så nye tilskudd forstår mer av hva som skjer. Vi trenger at hatefulle mennesker som plasserer alvorlig skadede jenter alene ute i minusgrader får veiledning og evt blir straffet, så andre innser hvor ille det var.

Ved å være så ignorant som du var i dette tilsvaret gir jeg opp, med et smil, å kommunisere mere med deg:-). Hvis du lurer på hvorfor du aldri mer får svar fra meg:-)

Du tok altså ikkje poenget. Poenget er at det kan være lurt å lytte til forskning, vitenskapen, og ikkje plukke anekdoter fra podcast, som passer eit narrativ du allerede har tillagt deg. Det er nettopp det som er antivitenskap. Der du bruker det som fodder mot forskning. Mot vaksinasjon. Det kan være lurt å lytte til immunologer fremfor eks presidenter som har null medisinsk utdanning der han foreslår å injisere antibac. Forøvrig det nyeste fra Republikanerne, er listerine. Munnvask der altså. Ikkje hydroxychloroquin, eller Ivermectin. Men munnvask. Alt for å unngå å advokere for vaksinen. 

Munnvask vs Vaksine

Hydroxychloroquin vs Vaksine

Antibac injeksjoner vs Vaksine

Ivermectin vs Vaksine

Gud vs Vaksine

Skal eg fortsette? Og du tror fortsatt du er på korrekt side av denne kulturkrigen?

Eg er heilt enig forøvrig. Om historien til Cathrine du belyser er sann, er det selvfølgelig horribelt. Har du tenkt på det? At folk som du vil feilaktig stemple på "kokovenstre", sjøl om dei ikkje er det, kanskje i ein viss grad er einig med deg? Tror du eg syns det er greit at folk som ikkje er vaksinert blir behandlet slik?

Her er forskjellen. Eg hopper ikkje på slike anekdoter før eg har fått innblikk i saken. Har du høyrt nåke meir om saka? Har ho klaget det inn til korrekt instanser? Hyret ein advokat? Fekk ho operasjonen ho trengte? Eller har interessen vært større å bruke det som fodder mot vaksiner og "det onde narrativet" som ho virker å forfekte sjøl?

Og at du gang på gang svarer meg, samtidig som du elsker å annonsere at eg er eit troll du aldri vil kommunisere med meir, er uforståelig for meg. Folk må kunne skrive ting til deg og diskutere ting som du ikkje nødvendigvis liker. Eg er ikkje eit troll. Eg genuint mener det eg skriver. Sjøl om eg til tider kan bomme litt på måten eg fremlegger det på.

Endret av Pallehysa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (4 timer siden):

Fint at du tok opp dette. Du tror kanskje du har bal..tak på meg:-). Da måtte jeg hatt respekt for deg og dine eller tatt grundig feil. I hvilket tilfelle jeg hadde lagt meg flat.

Du har jo nettopp blitt forklart hvordan det du la ut kun er et leserbrev fra en synser, og at hans egen kilde motsier påstandene hans.

Sitat

Du har helt rett i at jeg ikke er så god på å lese hverdagstenkning ut av forskning, statistikk og liknende, men heldigvis finnes det masse smarte folk som er gode på akkurat det. Kan ikke være god på alt:-). Jeg så hva jeg mistenkte var spennende innspill om forskning og så presenterte jeg det. Ikke noe umoralsk eller flaut med det:-). Det er uansett aldri flaut å være på rett side i den pågående kulturkrigen.

Du innrømmer at du ikke er så godt på dette, og så sier du at du baserer deg på smarte folk. Men så viser det seg at disse "smarte" folkene ikke skjønner bæret heller, og at deres egne kilder motsier påstandene deres.

Det som er flaut her er at du ikke innrømmet at du tabbet deg ut, men heller prøvde å endre tema og flytte fokus fra det du tok opp opprinnelig. 

Sitat

Videre setter jeg den ekstreme ignoransen rundt covid og vaksiner i perspektiv og måler den mot naturretten og individets autonomi. Jeg kobler ignoransen i denne ene saken til den pågående kulturkrigen. Jeg gjør det i flere tråder. De fleste rasjonelle vet antagelig at det er slik jeg beskriver, vi har vært med en stund, men det er lurt, tror jeg, å presisere hva dette handler om over detaljnivået. Nye rasjonelle kan dukke opp og innse at bildet er større.

Med tanke på det over, er du virkelig den rette til å snakke om andres ekstreme ignoranse rundt Covid og vaksiner? Jeg mener, du innrømmet jo at du ikke har peiling på dette, så du må basere deg på kilder som det også viser seg ikke har peiling...

Sitat

Jeg setter også skapet der det skal stå, plasserer for eksempel den ignorante Juicy-kameraten, den onde sykepleieren og onde politikere i skammekroken og kobler de fascistiske, anti-autonome ideene deres sammen. Jeg påpeker for eksempel hvor covid-anti-tenkningen nå viser tydelige tegn til å svikte – at den påstått veldig farlige coviden og den påstått enorme forskjellen mellom vaksinert og uvaksinert blir mer marginal for hver dag som går. Trenger ikke være spåmann for å se at dette går den gale veien for tilhengere av tvang rundt covid.

Hvordan skal noen som ikke vet hvordan et skap ser ut, eller hvor det skal være plassert, sette det på plass? Gir ingen mening. Ikke klarer du å finne gyldige kilder som forteller deg hvor du skal finne det eller sette det. Tvert imot baserer du deg på kilder som påstår at skapet ikke eksisterer, og at det ikke er noe plass for det.

Sitat

Og at hysterikerne nå må doble eller rulle inn og jeg elsker det øyeblikket, for da ser man et menneskes natur – løgneren eller den mer virkelighetsorienterte. Gøy å stå på rett side, som omtrent alltid. Fordi jeg er en individualist. Jeg har en sjelden gang tatt feil også, men ikke denne gangen. Vanskelig å ta feil når man står på rett side mot fascismen.(Ikke klassisk fascisme – den italienske varianten - men den generelle fascistiske holdningen om å tvinge med seg alle til et knippe=fasce, begrepet fascisme kommer fra)

Du omtaler andre som hysterikere, men hvem her er det som kommer med enorme konspirasjonsteorier om at alle forskerne og politikerne i verden har gått sammen om å være slemme mot oss?

Sitat

Å samle trådene i noe større har intet med trolling eller endring av tema å gjøre. Så vidt jeg kan se fra tråden, så er mitt innspill bare et av flere, som poengterer utviklingen fra ekstreme tiltak, via mildere og tilbake til ekstreme igjen, der det løgnaktige narrativet hele tiden svikter de som leverer det. Det er festlig:-)

Først må du ha noen tråder å samle. Det har du, som jeg har vist, ikke.

Sitat

Apropos onde sykepleiere. Her er ennå en liten publikasjon i saken. Nettet snører seg sammen:-). Det er litt OT, men relevant i debatten om strenge tiltak og simpelthen onde tiltak mot oss fredelige, uvaksinerte.

https://www.antijantepodden.no/p/ajp037

Fortsett gjerne å håpe på at dette ikke er sant:-)

 

Hva har dette med saken å gjøre?

Endret av hekomo
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (16 timer siden):

tja, er uvaksinerte egentlig overrepresentert blant de som dør hver uke?

eller hvordan er statistikken på det?

Det gis ikke ut detaljert statistikk på de omkomne etter hva jeg finner.

Men det er grunn til å tro at de uvaksinerte er overrepresentert blant dødsfallene også, spesielt når det gjelder aldersgruppene som ikke er 85+.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 timer siden):

Det gis ikke ut detaljert statistikk på de omkomne etter hva jeg finner.

jeg fant det i siste ukerapporten.

xR0LG5c.png

siste 4 ukene har det altså dødd 37 uvaksinerte vs. 132 fullvaksinerte.

De er alle gamle, begge grupper. Det er nok ingen typiske barrikade-krigere (antivaxxere) blant disse u-vaksinerte.

- tvertimot, de uvaksinerte her,, er nok gamle, skrøpelige som er så dårlige at man av den grunn lar være å vaksinere de. Det antas at de uansett ikke har lenge igjen, og dermed unødvendig å utsette dem for potensielt ubehagelige bivirkninger sånn på slutten av livet.

Jeg tror man fortsatt skal se langt etter at yngre uvaksinert befolkning dukker opp i disse statistikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...