Gå til innhold

Alle former for religion må forbys


Anbefalte innlegg

IHS skrev (14 minutter siden):

Tull, han grunnla Guds rike (himmelriket) på jorden år 33 e.Kr Dette er Guds rike

Luk 13:29 "Fra øst og vest og fra nord og sør skal mennesker komme og sitte til bords i Guds rike."

Luk 22:29 "dere skal spise og drikke ved mitt bord i mitt rike"

 

ESC02347_1.jpg

Åp 12:10,12 Og jeg hørte en høy røst i himmelen si: Fra nå av tilhører frelsen og styrken og riket vår Gud og makten hans salvede for våre brødres anklager er kastet ned, han som anklaget dem for vår ( Jehova ) Gud dag og natt. Derfor fryd eder, I himler og I som bor i dem. Ve jorden og havet for Djevelen er fart ned til eder i stor vrede fordi han vet at han bare har en liten tid.

Derfor mener vi at Jesus opprettet  Gudsrike i 1914 og djevelen  kriger 1. verdenskrig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, ikkesidet said:

Åp 12:10,12 Og jeg hørte en høy røst i himmelen si: Fra nå av tilhører frelsen og styrken og riket vår Gud og makten hans salvede for våre brødres anklager er kastet ned, han som anklaget dem for vår ( Jehova ) Gud dag og natt. Derfor fryd eder, I himler og I som bor i dem. Ve jorden og havet for Djevelen er fart ned til eder i stor vrede fordi han vet at han bare har en liten tid.

Derfor mener vi at Jesus opprettet  Gudsrike i 1914 og djevelen  kriger 1. verdenskrig

Nei, det skjedde år 33 e.Kr

Joh 12:31 " felles dommen over denne verden, skal denne verdens fyrste kastes ut."

Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden."

Endret av IHS
Lenke til kommentar
IHS skrev (16 minutter siden):

Vel, eksistensen av Herrens bord og Herrens måltid på jorden i snart to tusen år. Trenger vel ingen ytterligere dokumentasjon eller bevis.

Å starte Guds rike på nytt, to tusen år senere, blir bare tull.

Har du en eneste kilde på Herrens bord eller Herrens måltid med unntak av bibelen?
Har du det ikke kan det trenges litt mere kjøtt på beinet en bare fordi bibelen sier det fant sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
IHS skrev (2 minutter siden):

Nei, det skjedde år 33 e.Kr

Joh 12:31 " felles dommen over denne verden, skal denne verdens fyrste kastes ut."

Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden."

Riket ikke opprettet med makt til å herske på pinsedagen år 33 e.kr  

Jesus ventet på å motta Riket. Heb 10:12-13: Men han har frambåret ett offer for synder og har deretter for alltid satt seg ved Guds høyre hånd og nå venter han bare på at hans fiender skal legges til skammel for hans føtter.

1914

Apg 2:19-20: Om jeg vil la under skje på himmelen i det høye og tegn på jorden i det lave, blod og ild og røykskyer, solen skal bli til mørke og månen til blod for for herrens dag kommer, den store og hellige.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, perpyro said:

Har du en eneste kilde på Herrens bord eller Herrens måltid med unntak av bibelen?
Har du det ikke kan det trenges litt mere kjøtt på beinet en bare fordi bibelen sier det fant sted.

Hvis du tar utgangspunkt i nattverdsmåltidet, dagens kristne har, og spoler filmen bakover. Ender du opp ved Herrens bord i Guds rike (himmelriket) på jorden. Dagens måltid er en fortsettelse av det opprinelige måltidet på jorden, serveringen er ikke slutt.

Luk 22:29 "nå overdrar jeg riket til dere, slik som min Far har overdratt det til meg, for at dere skal spise og drikke ved mitt bord i mitt rike"

Akkurat som han matet de fem tusen, mater han alle verdens nasjoner.

spacer.png

Endret av IHS
Lenke til kommentar
IHS skrev (6 minutter siden):

Hvis du tar utgangspunkt i nattverdsmåltidet, dagens kristne har, og spoler filmen bakover. Ender du opp ved Herrens bord i Guds rike (himmelriket) på jorden. Dagens måltid er en fotsettelse av det opprinelige måltidet på jorden.

Luk 22:29 "nå overdrar jeg riket til dere, slik som min Far har overdratt det til meg, for at dere skal spise og drikke ved mitt bord i mitt rike"

Og da er vi tilbake til fordi bibelen sier det for selv om det er trossamfunn i dag som følger det så betyr det ikke at den oprinnelige hendelsen faktisk fant sted.
Noe annet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, perpyro said:

Og da er vi tilbake til fordi bibelen sier det for selv om det er trossamfunn i dag som følger det så betyr det ikke at den oprinnelige hendelsen faktisk fant sted.
Noe annet?

Paulus skrev om hva dette måltidet er, i sitt brev til korinterne ca år 53 e.Kr Hvorfor skulle han gjøre det, hvis måltidet aldri hadde funnet sted ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det finnes tusenvis av ting som er mindre fornuftig å bruke tid på enn religion. At folk leser bibelen har ikke noe større negativ innvirkning enn om folk leser annen fantasy eller science fiction. 

Det er også andre ting folk tror på som er mye sykere og mindre forståelig for folk rundt, og således mer skadelig. 

Alt dette på individuelt plan. 

Jeg er imidlertid enig i at religion ikke skal hensyntas spesielt over andre ting folk tror på, og skal i alle fall ikke være relatert til politikk, stat og regjering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
IHS skrev (2 minutter siden):

Paulus skrev om hva dette måltidet er, i sitt brev til korinterne ca år 53 e.Kr Hvorfor skulle han gjøre det, hvis måltidet aldri hadde funnet sted ?

Fordi når det kommer til datering av det nye testamentet så var Paulus den første som skrev om Jesus selv om han aldri selv hadde møtt personen i egen høye person mens evangeliene blei nedskrevet senere.
Kanskje de andre skribentene blei inspirert av Paulus og ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (9 minutter siden):

Det finnes tusenvis av ting som er mindre fornuftig å bruke tid på enn religion. At folk leser bibelen har ikke noe større negativ innvirkning enn om folk leser annen fantasy eller science fiction. 

Det er også andre ting folk tror på som er mye sykere og mindre forståelig for folk rundt, og således mer skadelig. 

Alt dette på individuelt plan. 

Jeg er imidlertid enig i at religion ikke skal hensyntas spesielt over andre ting folk tror på, og skal i alle fall ikke være relatert til politikk, stat og regjering. 

enig men de sier ikke  hva hva slags religion de tilhører 

Lenke til kommentar
ikkesidet skrev (16 timer siden):

enig men de sier ikke  hva hva slags religion de tilhører 

Hvem sier ikke hvilken religion de tilhører? 

Det har vel ikke noe å si om statsledere tilhører religion a eller b, i mine øyne bør de være så distansert fra den troen som mulig når de skal være statsleder.

Om du mener at det individer ikke sier hvilken religion de tilhører så har det vel ingenting å si. Tro på en snakkende ku for all del, bare ikke dra andre inn i troen.

Endret av atleape
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
trn100 skrev (15 timer siden):

Og hvilken rolle spiller egentlig det, så lenge religion ikke er noe mer enn en tro? Som julenissen, for eksempel?

Julenisse er bare en del av en "festival" og er bare et utkledd menneske ilagt noen få tilhørende myter/eventyr. Ellers i verden er det mange "aktører" i ulike festivaler på ulike tider av året i anledning ulike begivenheter og hendelser, historiske og fra nåtida.

Den jeg beundrer mest er det kinesiske nyttår. Kinesere vet å lage diger fest. Og i den forbindelse opptrer mange ulike figurer og nye og gamle delkonsepter som er ment å underholde voksne og barn de to ukene det varer, pluss to uker til visse steder. I 2012 var det, og neste i 2024 er dragens år, hvert 12. år og det betyr hell å være født i dragens år. Derfor fødes det mange flere kinesere i dragens år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

På tross av alle destruktive og fordummende religioner har vi kommet langt. Jeg lurer f eks på hva Profeten over alle profeter hadde sagt til romferder og moderne smart-produkter. Eller vaksineteknologi?

Ingen av religionene har ført til noe varig godt eller konstruktivt eller nyttig. Islam i Norge er en vits. Ingen berikelser er kommet. Ikke en gang mat. Derimot har ideen forbudt flere typer mat og ført til mye annet absurd. F eks at menn ikke har lov å gå med silke, derfor selges bl a halal-slips. Moral-idèene i de ulike religioner har ført til undertrykking, forfølgelse og død - særlig for kvinner, sinnslidende, jøder og funksjonshemma. 

De gamle rasist-organisasjonene, f eks i USA er kristne. De verste terrorregimene i moderne tid er muslimske. De som dreper flest kvinner med sine idèer er katolikker. De som plaget og drepte flest i det gamle Tibet er buddhister, som også er veldig slemme mot kvinner.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Romeren skrev (54 minutter siden):

Hm, nei. Hva med skolevesen og helsevesen? Det teller ikke?

Nevn et land der helsevesen og skoler helt og holdent opprinnelig skyldes religionen. Så vi har et sted å starte. 

Så kan vi trekke fra frykten, uroen, ulempene, overgrepene, undertrykkingen, volden og hatet som kom med religionen i samme land, samtidig eller etter hvert. 

Eller vi kan begynne med islam og Norge, det kjenner vi godt til og er godt dokumentert i moderne tid. Islam har netto ikke skapt noe for de vantro i Norge, og ikke bidratt i vesentlig grad for samfunnet generelt.

Opplysning foregår i skoler. Opplysningstiden kom - på tross av religion, ikke med religionens hjelp da religionen måtte fortrenges med opplysning. Kirken brente på bål de som "åt av kunnskapens tre", og f eks betvilte kirkens lærdom, f eks om himmelen over oss, elller om "skapelsen". Utviklingslæren kjemper religionene mot enda i dag.

Hekseprosessene drepte hekser, som i veldig mange tilfeller var både den tidens jordmødre, sykepleiere, kostrådgivere og sosialarbeidere. Smarte og nyttige folk ble drept av overtroiske dilettanter.

Lenke til kommentar
djgudleif skrev (På 5.12.2021 den 20.39):

Jepp. Bruker tid og jordas unødvendige ressurser på dette. Religion må 100% forbys og kan ikke under noen omstendigheter forsvares.

Virker litt overdrevet . Religion, tv, datalek er "opium" for folket. Jeg lever nesten i en uvirkelig verden av konspirasjonsteorier hvor sant og usnt mangler sammen. Verden er ikke bedre enn verden anno 1700 eller 1800 eller 1900. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Romeren skrev (8 minutter siden):

Det er bare å ta vårt eget land, Norge. Det springer ut fra den kristne måten å tenke på og menneskesyn.

OK.

Nevn et konkret eksempel fra Norge som kan plasseres i tid og sted, og som har et visst volum, bredde og en solid verkshøyde.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...