Gå til innhold

Intel 12 serie Alder Lake cpu


Nizzen

Anbefalte innlegg

Ikke for å søple ned tråden med AMD, kun greit sammenligningsgrunnlag fra en bloata slapp Win10  rigg. En kjapp run på min 5950X med DDR4 minnet på ræva 3200/1600. 29915.

Div. resultater i spoiler

Spoiler

 



image.png.0c043360f1e28041d150a4119d4a5be4.png

Har akkurat oppgradert bios så skal tune minnet på nytt. Kjører XMP akkurat nå.image.png

Med litt timings tweak på minnet og fortsatt 3200/1600.

image.png.69837dfec7ec9b56c830d370fc7ec4f9.png

image.thumb.png.79d69f21b1fadb3b8107cb0c9f2e67e9.png

 

 

 

 

 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 hours ago, Nizzen said:

I bios. Hva er vitsen? Spille Cinebench i mini itx kabinett med passiv kjøling 🤣

Du er vel klar over det at temps og watt strekk man får i Cinebench R20/23 er ganske tett på det man får max i Battlefield 5 når man laster inn noen av banene? Men du har kanskje ikke sjekket ut dette selv? ;)

Når man ikke har "ubegrenset" med kjøling så kan det være lurt å eksperimentere med long og short duration powerlimit i BIOS faktisk. Ikke alle har en custom loop som kan fjerne 1000W med varme :)

 

 

Lenke til kommentar
magnusavr skrev (50 minutter siden):

Når tenkte arctic at vi hadde behov for dette settet? Lenge etter hk og cpu har ankommet? 🤣

 

Jeg betalte de 60 kronene og bestilte den 01.11.2021. Har fått bestillingsbekreftelse, shippingstatus "Open".

Ligger nok et stykke foran i køa håper jeg 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
0l3M skrev (13 minutter siden):

Noen som vet hovedforskjellen på Z690 Hero og Apex? 😂 Var så mye og lese igjennom for og sammenligne

Bedre minneoverklokking, og et lite medfølgende oscilloskop for å overvåke VCore og andre spenninger i systemet ditt.

VRM-en er bedre på Apex, men den er allerede så enormt overdimensjonert på Z690 Hero at det ikke burde ha noe å si.

 

Merk at selv om Apex er bedre på minneoverklokking må du fortsatt ha mye tålmodighet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...