Gå til innhold

Intel 12 serie Alder Lake cpu


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har en workaround/fix for den helvetes I225-V nic'en som Asus/MSI og tildels Gigabyte (bortsett fra Aorus elite) bruker, og som ikke involverer å kjøpe nettverkskort utenom? Ikke i min villeste fantasi hadde jeg trodd at Asus skulle finne på å bruke disse igjen. Jeg får alt fra 50 til 600 mbps (skal ha 600/600), merkelige nedlastingshastigheter og lægg i det som er.

PSA: ASUS still manufacturing & shipping boards with faulty I225-V (Rev 03)

 

unknown.png

unknown.png

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Synd at ikke det funker med DDR4 hastigheter i Gear 1 på Z690 som man kunne ha med Z490. Jeg er rimelig sikker på at DDR4 4600C16 ++ fullt tweaka hadde slått alle DDR5 brikker ute nå. Men noen spill liker båndbredde og andre lav latency tydeligvis. Hadde man kunne fått DDR5 på 9000 MHz CL32 så.... Innen det skjer, så er det ingen som bryr seg om 12900K lenger :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"shamino1978"

0705 (DDR4) has a bug whereby dram voltage is not applied, will post new bioses that fix this later

these ones fixed:

www.dropbox.com

TUF-GAMING-Z690-PLUS-WIFI-D4-ASUS-0707.rar

Shared with Dropbox
www.dropbox.com www.dropbox.com
www.dropbox.com

TUF-GAMING-Z690-PLUS-D4-ASUS-0707.rar

Shared with Dropbox
www.dropbox.com www.dropbox.com
www.dropbox.com

ROG-STRIX-Z690-A-GAMING-WIFI-D4-ASUS-0707.rar

Shared with Dropbox
www.dropbox.com www.dropbox.com
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
16 hours ago, Randeboy said:

Så lite å hente ja.. Nei da blir det DDR4 her gitt. 

ble ddr4 på meg også. Hadde det ikke vært for at det er tomt over alt så hadde jeg gått for ddr5. Men jeg ble drittlei av alle utsettelsene ifjor med tanke på 3080 gpu'n at denne gangen gidder jeg ikke å vente potensielt i flere uker/mnd.

Fordelen er at jeg sparer 5000kr på å gå ddr4. Kunne vært 7000kr, men jeg valgte å kjøpe noe raskere minne fra g.skill

Den dagen butikkene har deler på lager og ddr5 har passert 8000mhz da kjøper jeg DDR5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...