Gå til innhold

Intel 12 serie Alder Lake cpu


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, Mumriken said:

Jaja, endte opp med Strix-A Gaming i tillegg til Apex. Skal bli kult å sammenligne d4 vs d5 om jeg i det hele tatt får tak i ddr5 🤣 

9 av 10 Apex på første leveranse var reservert hos proshop litt tidligere i dag 😉

Gjett hvem som var nr 1 i den køen ;)

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Mumriken said:

Ja, for lav fps til å være 4k ultra med 3090 på bildet til venstre.

Hvorfor 12600k skal være så mye raskere når begge korta er gpu bound uansett. Gir ingen mening 

I know 🤪 

Youtube flommer over av sultne , som lager benchmarks i Vega og Premier 😅

Lenke til kommentar
1 hour ago, chrisf said:

Mener du at Arctic Liquid Freezer II 360 kanskje ikke er kompatibel med asus strix z690-F og 12900k?

Det bør vel gå siden alle asus hovedkort støtter både kjølere for lga 1200 og 1700 ut av eska. Så lenge det da ikke skal være noen høydeforskjell da...

Har selv en arctic freezer 280 jeg skal bruke opp igjen på "tv/mediacenter maskina" med 12700k og asus tuf z690.

På gamer maskina med 12900k og asus hero z690 skal jeg bruke en ekwb cpu blokk. Her bestilte jeg ny bakplate direkte fra ekwb for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Det var i livestreamen til ASUS de nevnte høydeforskjell. Hva skal du med en CPU med 228W max power draw til medieavspiling? Det må være 10 ganger overkill. Selv 11400 støtter det som trengs av hardware decode, inkludert AV1, for den som vet å skru det på.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 timer siden):

Det var i livestreamen til ASUS de nevnte høydeforskjell. Hva skal du med en CPU med 228W max power draw til medieavspiling? Det må være 10 ganger overkill. Selv 11400 støtter det som trengs av hardware decode, inkludert AV1, for den som vet å skru det på.

Har man råd så er overkill bra 😁 må man leve på vann og knekkebrød en måned eller 5, ikke så bra, penger får man ikke med seg i graven, eller noen gjør nok det også 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...