Gå til innhold

Intel 12 serie Alder Lake cpu


Nizzen

Anbefalte innlegg

3 hours ago, BadCat said:

Proshop har økt prisen på G.Skill TridentZ Z5 RGB DDR5-5600 BK C36  med nesten 350 kr. Lønnsomt å være tidlig ute. Etterspørselen er hinsides på DDR5 nå.

Forventer man at minne fra G.Skill kommer til å være bra sammenlignet med for eksempel minne fra Corsair?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Nizzen said:

Ja, som vanlig :)

Hmm. Hvor lenge tror du det er før butikker får DDR5 minne på lager igjen? Skjønner at jeg var sent ute, men Komplett hadde 40 stykker på lager nesten hele dagen i går før de plutselig forsvant...De har nok tenkt å bruke dem til pre-builds...

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dragonlove said:

Er bare fjortisene som vil ha RGB anyway.

RGB er livsviktig. Stopper RGB betyr det at boksen har stanset. Beste indikator på å få igang arbeidet igjen og unngå tapt inntekt.

Eller omvendt. Skru av rgb og rgb på betyr uønsket reboot og krav om strakstiltak.

Endret av BadCat
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, chrisf said:

Hmm. Hvor lenge tror du det er før butikker får DDR5 minne på lager igjen? Skjønner at jeg var sent ute, men Komplett hadde 40 stykker på lager nesten hele dagen i går før de plutselig forsvant...De har nok tenkt å bruke dem til pre-builds...

Vet ikkje, derfor kjøpte jeg mens det var på lager. 

Vi vel lært dette det siste året....

Lenke til kommentar
chrisf skrev (1 time siden):

Forventer man at minne fra G.Skill kommer til å være bra sammenlignet med for eksempel minne fra Corsair?

Corsair er alltid lotto, G.SKILL har noe ræl de og, eks Aegis, men kjøper du Trident får du alltid en av de beste ICene er min erfaring som B-die, Hynix DJR etc. 

På DDR5 aner vi ikke hva slags ICer som er bra ennå, tar nok noen uker før vi får et godt bilde, men G.Skill binner brikker så du får nok en av de beste ICene pr nå. 

Lenke til kommentar
FiveInline skrev (2 minutter siden):

Ripjaws er vel også generelt bra? Har b-die på mine værtfall.

Du har enkelte Ripjaws med 3200cl16 eller 3600cl18 som er alt annet enn B-die, men Ripjaws er ofte greie såfremt man ser på timings. Er de f.eks 3600cl16-16-16 vet du de er B-die. Er første timings 2-4 lavere enn de neste 2 er det svært sjelden B-die. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
chrisf skrev (2 timer siden):

Forventer man at minne fra G.Skill kommer til å være bra sammenlignet med for eksempel minne fra Corsair?

Nei, jeg kjøpte TridentZ ut fra at de var 5600 36-36-36, altså den beste binnen jeg kunne få. Uansett blir det vel som med DDR4, at den viktige ytelsen ligger i subtimings, og vi vet ingenting enda.

Lenke til kommentar
31 minutes ago, Nizzen said:

De har vært der hele tiden. Men er de på lager?

 

ser ut som de forventer å få dem den 11.11. Hvilken av disse burde man kjøpe 32gb C38 eller c40? står mellom 5200mhz c40 eller 4800 c38. Hva synes du?

Endret av chrisf
Lenke til kommentar
22 minutes ago, chrisf said:

Hvilken av de Kingston brikkene ville du anbefalt hvis man skal ha 32gb? 5200cl 40 eller 4800 38cl?

Skal man ha valuebrikker, så kan man like greitt kjøpe de billigste, og prøve å overklokke dritten så mye som mulig. 1.4v+, og det hjelper sikkert litt. Må muligens ha litt aktiv vifte kjøling på :D

Lenke til kommentar
5 minutes ago, chrisf said:

Er det noen som har anbefalinger for kjølere som ikke er alt for dyre og som man tror vil passe bra med 12900k? Har aldri bygget en hel pc alene...

Denne: https://www.proshop.no/Prosessor-kjoeler/Arctic-Liquid-Freezer-II-360-Prosessor-Vannkjoeling-Max-23-dBA/2816728

Om du kjøper Asus hovedkort, da Asus z690 har hull i hovedkortet som støtter s1155/1200 innfesting.
Bedre kjøler til prisen finnes ikkje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Nizzen said:

Denne: https://www.proshop.no/Prosessor-kjoeler/Arctic-Liquid-Freezer-II-360-Prosessor-Vannkjoeling-Max-23-dBA/2816728

Om du kjøper Asus hovedkort, da Asus z690 har hull i hovedkortet som støtter s1155/1200 innfesting.
Bedre kjøler til prisen finnes ikkje.

Ok takk! Så den passer hvis jeg kjøper denne fra asus: ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING? 

Og trenger jeg da også å kjøpe sånn bracket til z690? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...