Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mala skrev (10 timer siden):

Battlefield 2042 Product Placement Playercards Have Began Surfacing:

https://mp1st.com/news/battlefield-2042-product-placement-playercards-have-began-surfacing

Ganske sikker på at enkelte land deriblant Norge faktisk ikke tillater produktplassering.. Men det gjelder vel ikke produkter produsert i andre land. 

Dette kan være helt feil når jeg leste litt på nettet. Dette er nok noe jeg har hørt for mange år siden som ikke stemmer.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Over 20 minutter og mer enn 50 ganger på rad har Kaleidoscope dukket opp i loop. Sliter i det hele tatt med å finne servere å spille på så men må jo undres over hvor dødt dette spillet er på den tiden der servere skulle vært fulle.
Jeg for egen del børster støvet av BFV og håper ting har bedret seg til neste jul.

Lenke til kommentar
28 minutes ago, Beffa1 said:

Over 20 minutter og mer enn 50 ganger på rad har Kaleidoscope dukket opp i loop. Sliter i det hele tatt med å finne servere å spille på så men må jo undres over hvor dødt dette spillet er på den tiden der servere skulle vært fulle.
Jeg for egen del børster støvet av BFV og håper ting har bedret seg til neste jul.

Vi har spill i hele kveld, og ikkje slitt. Rare greier :)

Lenke til kommentar

Har jo hatt det gøy med spillet i det siste. Men savner jævlig mye å få velge kart. I tillegg til å få spille med de samme folka samt kommunikasjon over begge lag / voicechat. Samt klasser så folk har flere grunner til å velge medic, engineer osv. Er så lei av å ikke bli revivet, og helikoptere og stridsvogner som aldri blir sprengt. Er ikke rart en lett havner på andre eller førsteplass, bare en sprenger noen kjøretøy og reviver mer enn ti stk. Man blir også lei av å "alltid" må være defender på breakthrough og på samme kart ofte i tillegg. Manifest I'm looking at you. Det å spille ilag med folk er også et styr om en ikke kommer på serveren samtidig, eller havner i forskjellig squad på samme lag. 

@Nizzen

Du spiller vel med flere enn 3 stk? Hvordan løser dere den problematikken med å få spilt ilag? 

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Quakecry said:

Har jo hatt det gøy med spillet i det siste. Men savner jævlig mye å få velge kart. I tillegg til å få spille med de samme folka samt kommunikasjon over begge lag / voicechat. Samt klasser så folk har flere grunner til å velge medic, engineer osv. Er så lei av å ikke bli revivet, og helikoptere og stridsvogner som aldri blir sprengt. Er ikke rart en lett havner på andre eller førsteplass, bare en sprenger noen kjøretøy og reviver mer enn ti stk. Man blir også lei av å "alltid" må være defender på breakthrough og på samme kart ofte i tillegg. Manifest I'm looking at you. Det å spille ilag med folk er også et styr om en ikke kommer på serveren samtidig, eller havner i forskjellig squad på samme lag. 

@Nizzen

Du spiller vel med flere enn 3 stk? Hvordan løser dere den problematikken med å få spilt ilag? 

Om vi er mere enn 4, så lager vi en gruppe som går inn på en server. Deretter så lager en av oss en ny grupppe som de andre joiner på. Dermed er det bare å søkinga gå, når det er nytt game. Slik er vi på samme server. Fryktelig tungvindt, men mener på at jeg har lest at dette skal det komme en ordnings på.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Nizzen said:

Om vi er mere enn 4, så lager vi en gruppe som går inn på en server. Deretter så lager en av oss en ny grupppe som de andre joiner på. Dermed er det bare å søkinga gå, når det er nytt game. Slik er vi på samme server. Fryktelig tungvindt, men mener på at jeg har lest at dette skal det komme en ordnings på.

La oss krysse fingra for det. Uforståelig at de ikke har økt squad antallet til mer enn 4 i 128 modusen i det minste. Spiller for det meste 64 spiller modus selv. Er ganske bra på breakthrough, men conquest føler jeg er litt bedre på 128. Var ganske gøy på manifest oppi åsen der på slutten. Men det er jo selvfølgelig loddtrekning nærmest om en får en bra runde eller ikke. Er veldig synd når en er på et skikkelig godt lag også må du få helt nytt neste runde. Savner også en mer bedre indikasjon på når runden er over. Føler den bare plutselig er slutt. 

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar
8 hours ago, Nizzen said:

Vi har spill i hele kveld, og ikkje slitt. Rare greier :)

128 eller 64 spillere? 64 gikk greit tidlig på kvelden, men tok lengre og lengre tid for å unngå enten samme bane om og om igjen, eller en kombo av de 2 jeg ikke orker å spille (Kaleido og Hourglass)
Nå er det jo slik at man venter på spillere i solo mode, så man kan bare undre på hvilke rariteter som ligger til grunn for det meste i dette spilelt

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Beffa1 said:

128 eller 64 spillere? 64 gikk greit tidlig på kvelden, men tok lengre og lengre tid for å unngå enten samme bane om og om igjen, eller en kombo av de 2 jeg ikke orker å spille (Kaleido og Hourglass)
Nå er det jo slik at man venter på spillere i solo mode, så man kan bare undre på hvilke rariteter som ligger til grunn for det meste i dette spilelt

Spillte mest 64. Da har vi faktisk sjans til å gjøre en forskjell. Klassiske trekke tilbake fi ved å ha "spawn beacon" ved nærmeste flagg til fi 😂

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Nizzen said:

Spillte mest 64. Da har vi faktisk sjans til å gjøre en forskjell. Klassiske trekke tilbake fi ved å ha "spawn beacon" ved nærmeste flagg til fi 😂

Sant nok, spiller som oftes solo, innimellom 2 stk. Da blir iallefall 128 helt håpløst når man foretrekker å spille som infanteri, da blir det enten å stå på ett flagg til man dør og kan spawne inn et annet sted, eller legge seg til som sniper bak cover....🤪
Ville sikkert ikke vært noe problem å få spille om vi hadde orket å løpe rundt i en ørken eller på Ullevål stadion med dertil egnede cover muligheter. Men at det skulle ta over 20 minutter, endog med samme bane i loopen var hinsides (jeg tellet ikke, men d må ha vært over 50 ganger den dukket opp).
Syns forøvrig Sundance ødelegger all morro man kunne ha med å flanke i spillet også, nå er det opp i et høydedrag og sveve milevis avgårde. Mister litt av den feelingen når man har sneket seg rundt og kan høste fruktene med velplasserte skudd i nakken

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071

Jøye meg. Antall spillere i Steam. Nå forteller det naturligvis ikke hele sannheten, siden dette ikke inkluderer brukere på konsoller eller med Origin.

 Screenshot_20220105-143615_Chrome.jpg

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Øystein skrev (20 minutter siden):

Jøye meg. Antall spillere i Steam. Nå forteller det naturligvis ikke hele sannheten, siden dette ikke inkluderer brukere på konsoller eller med Origin.

 

 

2042 har ligget under BFV i det siste.

Vi har ikke hele bildet, men det er relativt nylig at BFV ble tilgjengelig på Steam (halvannet år siden). 
Mao. så ligger 2042, som har vært på Steam hele sin levetid, under BFV som først ble lagt ut på Steam etter at den siste oppdatering til spillet ble rullet ut (også ca. halvannet år siden).

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
IT-Henrik skrev (1 minutt siden):

2042 har ligget under BFV i det siste.

Vi har ikke hele bildet, men det er relativt nylig at BFV ble tilgjengelig på Steam (halvannet år siden). 
Mao. så ligger 2042, som har vært på Steam hele sin levetid, under BFV som først ble lagt ut på Steam etter at den siste oppdatering til spillet ble rullet ut (også ca. halvannet år siden).

 

2042 har vært under BFV en god stund allerede. Akkurat nå er BFV på en 42. plass (mot BF 2042 på 92. plass) med 21k spillere. Det spesielle er de andre spillene som nå er over BF 2042. Arma 3, theHunter: Call of the Wild, Cookie Clicker. Neida, ikke dårlige spill - men ganske spesielt. 

Men - som du sier: Vi har ikke hele bildet. 

https://steamcharts.com/top/ for den som vil utforske listen.

Battlefield 2042 (grønt) er faktisk ikke så langt unna Battlefield 1 (blått).

image.png


 

Lenke til kommentar
Abiden skrev (3 timer siden):

Har crossplay på ja. Får falsk selvtillit når en del av killsene består av bots 😂

Det gir mening at Dice må ty til bots for å fylle opp serverne når man ser på tallene over😂

Trolig mindre sannsynlig med bots på 64 spillere servere 😉

Det ser ut som storhetstiden til BF nå er over, tror ikke de klarer å snu skipet. For mange grunnleggende ting ble dårlig designet. 

Lenke til kommentar
35 minutes ago, Øystein said:

2042 har vært under BFV en god stund allerede. Akkurat nå er BFV på en 42. plass (mot BF 2042 på 92. plass) med 21k spillere. Det spesielle er de andre spillene som nå er over BF 2042. Arma 3, theHunter: Call of the Wild, Cookie Clicker. Neida, ikke dårlige spill - men ganske spesielt. 

Men - som du sier: Vi har ikke hele bildet. 

https://steamcharts.com/top/ for den som vil utforske listen.

Battlefield 2042 (grønt) er faktisk ikke så langt unna Battlefield 1 (blått).

image.png


 

 

Hvor er tallene fra Origin? Jeg kjenner ingen som har kjøpe Battlefield på steam :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...