Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

thyes skrev (2 minutter siden):

Etter å ha skumma gjennom et par poster på de siste sidene her, så er jeg litt letta for at jeg ikke gikk for gold edition. 

Når det er sagt, så gleder jeg meg som en unge til fredagen, bugs eller ei! :D Spesielt til å se de gode, gamle mapsene fra BF 1942  i ny drakt! Portal er det jeg ser mest fram til med dette spillet. 

Jeg og, men jeg venter ennå lenger. Jeg spår at dette dør ut slik som de andre spilla, så jeg gidder ikke en krøkkete release fullt av disse problemene.

Nizzen skrev (26 minutter siden):

Spar meg.... orker ikkje flere folk som kommenterer spillet som knapt har spillt det :p

Du spiller vel med 30fps ogs...

Noobs har jo som du vet alltid mere problemer enn andre. 🤗

Voksent.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang hitreg i tillegg til at den er random, så opplevde jeg 3-4 ganger i går å skyte på folk jeg ikke fikk indikator på i det hele tatt. Selv etter 1-2 magasin. Fant ut at disse tilfellene jeg opplevde var teammates som ikke hadde nametags. Eller var markert i grønt eller rødt. Evt bots? Det var i hvert fall ikke fiender. Så er no buggy greier ute å går også.

 

Edit. Kan legge til at jeg fikk spilt en del runder i går og til tross for at det er MYE som mangler og en del negativt så er det lett å kose seg. Føles fortsatt digg å skyte ned choppers med rakettkaster.

Endret av barezell
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Nizzen skrev (1 time siden):

Spar meg.... orker ikkje flere folk som kommenterer spillet som knapt har spillt det :p

Du spiller vel med 30fps ogs...

Noobs har jo som du vet alltid mere problemer enn andre. 🤗

Det er lov å kritisere spillet. Å kalle folk for noobs bare fordi du er uenig med dem er faktisk bare barnslig. 

Lenke til kommentar
thyes skrev (37 minutter siden):

Etter å ha skumma gjennom et par poster på de siste sidene her, så er jeg litt letta for at jeg ikke gikk for gold edition. 

Når det er sagt, så gleder jeg meg som en unge til fredagen, bugs eller ei! :D Spesielt til å se de gode, gamle mapsene fra BF 1942  i ny drakt! Portal er det jeg ser mest fram til med dette spillet. 

Jeg må si jeg koste meg litt med BF1942 i Portal. Våpene føles ganske likt ut. Najs grafikk, du har muligheten til å sprinte og bygninger kan jevnes med jorda, så det er kos 😃 BF1942 Portal er vel den delen av hele spillet som har færrest bugs. Det eneste jeg opplevde er at det er noe feil med lyden, og hit-reggen er føkka til tider(Det gjelder iforseg hele spillet). Så når du ser jagerflyet over hode ditt,  er det ikke alltid den lager lyd. For min del går det greit, fordi GPU'n min å høre ut som et jagerfly uansett. Spesielt når jeg kjører dette spillet her.

Det er en del ting som er utelatt og annet småplukk. Ikke les spoiler dersom det er redd for at det skal ødelegge førsteinntrykket av BF42 Portal.
 

Spoiler

Wespe og Priest tanksene (artillery). Er ikke på Bulge eller El Alamein slik det var i BF42.

Medic healer ikke slik det gjorde i BF42 hvor du måtte gå bort til folk for å heale dem. Du måtte også "lade opp" healingen etterhvert "typisk hvordan stamina-bar fungerer i spill". Det betyr ikke at du kan springe og heale deg selv lenger...

Kikkerten til Scout har ingen funksjon annet en spotting, da artillery ikke er med i Portal. Brukte noen kikkert mot et mål i BF42, ville du som satt i artillery kunne se kartet skrått/ovenfra og det var ganske enkelt å drepe fiender som stod stille fra laaang avstand :)

Flyene går mye raskere, det får selv El Alamein til å virke lite. Flyene er svært lite manøvrebar iforhold til det var i BF42. Flyene i Portal er en forenklet versjon av BF42. Det samme gjelder i grunn tanksene. Det er ingen rekyl når du skyter med kanonen. Tidligere ville skuddene gå mer i en bue, nå går skuddene mye rettere og det er lettere å treffe. I BF42 måtte du kompensere for både fallhøyde og rekyl. Rekylen ville gjøre at sikte kom ut av stilling.

Fly og tanks har nå uendelig med ammo. Tidligere måtte du fly tilbake til flyplassen for å fylle på med helse og ammo (Eller fly lavt over). Tanks måtte kjøres bort til et sted med ammokasse typisk ved bunker eller på garasje-rampa (verksted).

Det er ingen helse eller ammo-stasjoner. Alle flagga til El Alamein f.eks har en bunker. Her kunne du fylle opp med helse/ammo. Litt frustrende er at disse mangler når du f.eks er assault å går tom for ammo eller har lite helse igjen.

De allierte og tyskerne kan spawne med hverandres våpen. Lee Enfield bolt action rifle har blitt erstattet med semi-rifla M4 Garand. Eller det mangler våpen generelt fra BF42.

 

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (2 timer siden):

Jeg og, men jeg venter ennå lenger. Jeg spår at dette dør ut slik som de andre spilla, så jeg gidder ikke en krøkkete release fullt av disse problemene.

Voksent.

Det finnes faktisk ennå folk som spiller BF2 og det er 15-16 år gammelt. Så ja visst du velger å vente så lenge så kan du risikere at 2042 har død ut.

Ut av nyere BF spill så er det vel kun Hardline som man kan si har død ut, men finnes noen servere der også.

Lenke til kommentar
TheKims skrev (7 minutter siden):

Det finnes faktisk ennå folk som spiller BF2 og det er 15-16 år gammelt. Så ja visst du velger å vente så lenge så kan du risikere at 2042 har død ut.

Ut av nyere BF spill så er det vel kun Hardline som man kan si har død ut, men finnes noen servere der også.

Jeg ordla meg litt dårlig der.

Det jeg mener er at når man har et uber-populært spill som BF, kombinert med ekstremt mange gamemodes og kart - og dette spillet sliter så ekstremt. Resultatet er, slik som med BFV, at spillet mister så mange spillere at mye gameplay dessverre blir borte pga mangel på spillere.

Derfor vil jeg vente noen uker til for å se at de løser ting, om spillet blør spillere som tidligere vet jeg ikke om jeg gidder å støtte dette selskapet med den praksisen de velger her. Da mister man så mye content, og ender opp med et typisk BF fenomen - 90% av serverne blir spilt på 2 kart.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Nizzen said:

Du sier hitreg ikkje funker, jeg sier det virker til dels. 

Det kan jo bety noen av tingene jeg skrev ;)

Det er jo flott at du liker spillet og synes det er veldig bra, men når de selger spillet til prisen dem gjør og spillet har så mange fundementale mangler ,samt elendig UI og er et tilbakesteg fra tidligere spill - Ja da er det ikke rart folk klager. DICE burde ta all klagingen til seg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
9 hours ago, Quakecry said:

Det er jo flott at du liker spillet og synes det er veldig bra, men når de selger spillet til prisen dem gjør og spillet har så mange fundementale mangler ,samt elendig UI og er et tilbakesteg fra tidligere spill - Ja da er det ikke rart folk klager. DICE burde ta all klagingen til seg. 

Jeg klager mye jeg også, og synes det er sykt mye irriterende ting. Dog noen ting er ikkje så ille som noen youtubere sier. Noen legger ut en video at de tømmer et magasin i folk uten at de dauer. Slik er det ikke ofte, men skjer når nametag buggen kommer, og man tror det er en fiende man skyter på, så er det en teammate uten tags over hodet :p

Er ingen andre spill som bryr meg nevneverdig, og de andre BF spilla gidder jeg ikkje spille når jeg kan grinde og unlocke masse nytt i et nytt battlefield spill. Uansett hvor mye bugs det er :p

Lenke til kommentar

Ser ut som en del av de problemene som jeg, og andre, har nevnt dessverre har manifesterte seg. Er vel ryktet, eller bekreftet, at det kommer en "day 1 patch" den 19.11. Vet ikke hvor optimistisk jeg er med tanke på at 2042 har en rekke fundamentale utfordringer som strekker seg langt lengre enn noregs, spread etc.

Det skal sies at det var mange som klagde over at våpnene ikke hadde "nokk" rekyl. DICE tok det til etterretning og gjorde det store flertall av våpen tilnærmet ubrukelig. Det samme kan sies om "highlight-systemet" på slutten av en runde. Vet ikke hvor mange tråder jeg har lest på Battlefield forumet, eller reddit, hvor folk ønsket noe tilsvarende. Den er ikke den som har bidratt mest som "utmerkes", men den som gjentatt den samme bevegelsen flest ganger i løpet av en runde😅

 

Omelet_Maker skrev (På 2.1.2021 den 17.46):

Jeg er personlig ikke optimistisk for Battlefield 6. EA/DICE har gjort en glimrende jobb med å splitte spillets spillermasse ytterligere.  Det virker som at Battlefield V er et spill som skulle appellere til alle, noe som selvfølgelig er en uoppnåelig standard. I all hovedsak,  handler en slik avgjørelse om penger ved at en ønsker en større spilleskare. Det er dessverre mye som tyder på at Battlefield slik vi skjenner det er på vei ut, spesielt med tanke på community servere; SBMM med inhouse matchmaking er begynt å bli standard i spillindustrien. 

Hva Battlefield "community-et" ønsker seg i BF6 er heller ikke entydig da det er veldig splittet. En har de såkalte "Battlefield Veteranene", et marketsføringsord promotert av DICE, som ønsker å gjenleve tidligere versjoner av Battlefield pga. nostalgi, men som egentlig ønsker å gå tilbake tid. Videre, så har en "hardcore" spillerne som ønsker seg Battlefield, men i retning milsim, hvor "realisme" står veldig sterkt, selv om en spiller et dataspill. I tillegg til disse, så har en infanteri-spillere, og kjøretøy-spillere, som ønsker maps, modes, som passer deres spillestil, noe som ofte innebærer å neglisjere den andre spillestilen f.eks. maps/modes som er mer rettet mot infanteri, eller fly, etc.

Videre, så har en lagspillerne, og enkeltspillerne, som ofte ødelegger for hverandre. Er ikke veldig gøy for noen å møte på 10+ mann stack, om en spiller alene, eller sammen med noen få venner. Battlefield har de senere årene beveget seg mer og mer i retningen at om en spiller alene , eller med en liten vennegjeng , så  har en tilnærmet 0 innflytelse på en runde hvis det andre laget er godt koordinert (gjerne ved store stacks). Noe som i realiteten betyr at en med relativt høy grad av sannsynlighet kan avgjøre hvem som vinner allerede før runden er startet.  Om en ønsker å vinne, så er det bare å fylle opp det ene lagt med 10+ spillere som alle snakker sammen. Løsningen på dette var før integritet (fairplay), server plugins, eller admins. Vanlig "server balance" er det lett å gå rundt. Til slutt, så har en de spillerne som ønsker et mer "competitiv" Battlefield, eller de  som ønsker muligheten til å møte jevnere motstand. 

Det over er selvfølgelig ikke uttømmende, og er bare stereotyper av spillermassen i Battlefield. 

Da det ble offentliggjort at BF6 trolig vil ha 128 spillere, så var dette et rødt flagg for mange, meg selv inkludert. BFV serverne har allerede problemer ved 16vs16, så 128 spillere fremstår som ikke stort mer enn markedsføring. Hva DICE trenger nå er å bygge tillitt, og jeg kan ikke se hvordan de skal klare det hvis de ikke anerkjenner noen av de mest fundamentale feilene med BFV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...