Gå til innhold

Canoo lanserer en liten el-pickup med stor plass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snowleopard skrev (På 12.3.2021 den 19.27):

Ja, en praktisk og brukelig bil kan ikke få bli billig her til lands. 😄

Jaja, får håpe det ikke blir for heftige avgifter til denne eventuelt kommer til Norge. 

Ja denne må da være midt i blinken for deg. Tenkte på deg straks jeg så den. Bare å legge inn en bestilling? :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (4 timer siden):

Ja denne må da være midt i blinken for deg. Tenkte på deg straks jeg så den. Bare å legge inn en bestilling? :yes:

Venter til den faktisk kommer til Europa. Får mer og mer tro på at amerikanske produsenter venter med å sende modeller ut av landet, før man er oppe i et nivå på leveringer, at hjemmemarkedet ikke lengre klarer å svelge unna all produksjon. 

Men, ja. den så ut til å være midt i blinken, og er mest sannsynlig langt mer oppnåelig enn en Rivian, som foreløpig er favoritten da den leverer på alle fronter. Og jeg synes det campingkjøkkenet i det lasterommet bak og under baksetet (gear-tunnel) er helt glimrende. Men Rivian er dyr...

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (11 minutter siden):

Venter til den faktisk kommer til Europa. Får mer og mer tro på at amerikanske produsenter venter med å sende modeller ut av landet, før man er oppe i et nivå på leveringer, at hjemmemarkedet ikke lengre klarer å svelge unna all produksjon. 

Men, ja. den så ut til å være midt i blinken, og er mest sannsynlig langt mer oppnåelig enn en Rivian, som foreløpig er favoritten da den leverer på alle fronter. Og jeg synes det campingkjøkkenet i det lasterommet bak og under baksetet (gear-tunnel) er helt glimrende. Men Rivian er dyr...

Ja hovedproblemet til ferske elbilbilprodusenter er vel å skalere produksjonen høyt nok opp til at det blir aktuelt å eksportere biler til Europa (eller andre verdensdeler). De har sikkert mer enn nok med å fylle hjemmemarkedet.

Så kanskje du må ta jobben med å importere en selv, og få den godkjent i Norge. Er nok eneste måten å få en hit på mange år.

Rivian er vel heller ikke "rett rundt hjørnet" såvidt jeg forstår...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (6 minutter siden):

Ja hovedproblemet til ferske elbilbilprodusenter er vel å skalere produksjonen høyt nok opp til at det blir aktuelt å eksportere biler til Europa (eller andre verdensdeler). De har sikkert mer enn nok med å fylle hjemmemarkedet.

Så kanskje du må ta jobben med å importere en selv, og få den godkjent i Norge. Er nok eneste måten å få en hit på mange år.

Rivian er vel heller ikke "rett rundt hjørnet" såvidt jeg forstår...?

Rivian begynner vel å levere i USA i slutten av året, eventuelt begynnelsen av 2022. Men det kan hende det tar tid før de kan/vil lever ut av landet. Som nevnt tidligere har de vel sondert terrenget for å sette opp en fabrikk i Europa (eller overta eksisterende?), som antyder at det kan ta tid før en bil shippes ut av landet.

Tror de har fått mer enn nok etterspørsel for en stund, men har sett blandt forhåndsreservasjonene at det er kommet mange nok fra europeiske kunder, til at markedet er der også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...