Gå til innhold

MakeItBetter

Medlemmer
  • Innlegg

    50
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

447 profilvisninger

MakeItBetter sine prestasjoner

14

Nettsamfunnsomdømme

  1. Vi må jo ha de to kablene for ha noe å selge, grunnen til at det har gått så galt som det har gjodt er jo ikke at vi har fått kablene, men at vi ikke har noe å selge !!! Havvind satsningen kommer for sent!!!
  2. Når man har masse CO2 er det ikke da bra og dele det opp i karbon og oksygen, i steden for å presse den ned i grunnen. Norge har jo to tenikker for å fange CO2 fra røykgass, riktig nok skallerer de dårlig oppover, men er det ikke da bedre å støtte arbeidet med å fikse dette, så oje og gass kan brukes i varmekraftverk?
  3. Bruk muligheten ti å fange CO2 med norsk teknlogi!
  4. Åhh, dersom alle elbil-batteriene var delt opp, og du kunne kunne med letthet bare bytte en del i steden for denne hersens hurtigladinga. Da kunne batteriene til sammen være adskillig lettere og billigere.
  5. Det blir vanskelig kanskje å holde en celle tett når den blir gammel, dersom den har kanter. På grunn av termisk utvidelser. Den vil kanskje sprekke og lekke. Runde og cylindriske cellel er kanskje lettere å holde tett over tid, men kanskje de også har løst dette på en eller annen måte.
  6. Ja, det virker som om dette ikke har fokus nok. Særlig tempetatur aspektet. Hjørner på celllene høres litt "harry" ut da.
  7. Har lyst å komme med noe nytt: Kanskje man kan utnytte forskjellen mellom den lave temperaturen i havet og den varmen som sola gir. En konstruksjon med mange speil, kan jo med letthet fange lyset unidireksjonalt. Forskjellen i temperatur kan så utnyttes av en Stirling motor, men side utviklingen stoppet opp på dette området og det ikke finnes store motorer, fordi man prøve å presse en stor tung sak nedi motorrummet på en bii, samtig som ønket at motoren skulle gjøre alt (som den ikke er god til), så ble Stirling motoren litt glemt. I dag har vi lette matrialer og kan gjøre reguleringen elektrisk. De kan lages veldig mye enklere enn dampturbiner og sammen med batteri takler de varisjon av temperatur mye bedre. Men som sagt er det jo solvarme, så om natta må en finne på andre løsninger. Det rare her er at jo kaldere det er i sjøen, jo bedre er det. En alternativ kuldeløsning kan en kankse være å bruke rotorsegl som pipe/kjoletårn i tilegg til vanlig funksjon, og trekke inn luft til en varmeveksler. Sola er jo gratis og speil er lavkost sammenliknet med dyrt PV materiale, så utviklingen her bør jo gå fremover nå. For ordens skyld har vanlig PV rundt 22% virningsgrad mens en Stirling har opp mot 50%.
  8. Kult, men også viktig å kunne bruke karbonet og oksyenet til noe. Håper også spillvarmen kommer til nytte, det er jo et vesentlig poeng.
  9. Brenn oje, gass og kull og fang CO2 etterpå. Viderutvikle allerede eksisterende løsninger!
  10. Lag energi øy/HUB og temimer alle utenlands kabler der, så det europeiske kraftmarkedet ikke forsyrrer det nasjonale. Sikre nasjonalt eirskap å gi det tilsvarende regler som oje og gassnæringen.
  11. Håper denne kan brukes i EU, nå som en ikke kan bruke Russisk gass og må gå tilbake til kullkraft.
  12. De fleste vil jo sette pumpa i Auto og glemme hele greia. Det er jo feil det at man må ha tenisk utdannelse for å kunne betjene den. Folk flest er ikke interessert i varmepumper egentlig. Og ja, er man så heldig å ha en fjærnkontroll, så ser den ut som en VHS-kontroll fra 80-tallet. Vansklige greier! Hele området bør kanskje fokusere på systemforståel, på en billig måte da.
  13. Typisk Tysk at allt skal være sentraltstyrt med den ulempen at det blir alt for komplisert! Hvorfor ikke å la bilen og laderen ordne saken og la vanlig betalinskort ordne saken som ellers, uten å finne opp kruttet på ny, og gjøre det vanskeligere for brukeren.
×
×
  • Opprett ny...