Gå til innhold

Power medarbeider prøver å rundlure meg


bmwm

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bestilte en 4k spiller fra Power, den sluttet å virke etter noen dager (fikk ikke opp bildet på skjermen). Siden jeg var innenfor frist for "åpent kjøp" ga jeg beskjed om at jeg vil heve kjøpet, og returnerte den tilbake. Så får jeg en mail fra en medarbeider på Power om at spilleren er "skadet" "fettete" og "ripete", og den derfor ikke ta den i retur. Det var den absolutt ikke da jeg sendte den, dette er bare tull, og jeg kan ikke understreke det nok.

Spilleren har bare stått inne i et skap, for det aller meste ubrukt. Jeg sendte den tilbake i originalforpakningen. Power medarbeideren sendte meg bildet hvor han har lagt spilleren på fanget sitt, kanskje det er knappene på buksen hans som ripet spilleren? Uansett, det var ingen riper på i det tidspunktet jeg sendte den i retur. Den kan heller ikke ha fått riper i forpakningen. Jeg mener han har gjort dette selv. Enten med vilje, eller ved et uhell, og prøver å legge skylden på meg. Dette er jo på grensen til svindel. Hva er mine rettigheter her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg ga beskjed om at den ikke fungerte, men jeg ville altså heve kjøpet og heller kjøpe ny spiller fremfor å få den reparert.

 

 

image002.jpg.bf6eb719734da97a7ac852631c4d7617.jpgimage001.jpg.5314941b86306007fba5a883f2f30882.jpg

Her er bildene han har sendt meg. Legg merke til at det ikke finnes noen knapper eller noe ved ripene. Veldig mystisk at det har oppstått riper der, og det ila noen dager.

Endret av bmwm
Lenke til kommentar
nomore skrev (2 minutter siden):

Klarer du å bevise at den du leverte inn var som ny?

Nei, de prøver seg på alle mulige bortforklaringer, som at den ikke var pakket inn godt nok. Jeg pakket den inn i originalforpakning, så den bortforklaringen er bare tull.

Lenke til kommentar

Vel. Da hadde jeg henvist til at den var pakket inn i normal emballasje ved innlevering, og hadde ingen tegn på slitasje eller bruk. Så påpeker du at vedkommende som tok i mot varen ikke påpekte noe ved innlevering og at du finner det litt rart at de først nå anmerker dette.

Men utfordringen blir å få rett dersom de fortsetter.

Lenke til kommentar

Jeg sendte den med posten, så jeg kan ikke bevise at den ikke hadde bruksmerker da jeg sendte den i retur. Da har jeg i hvert fall lært 3 ting.

1. Ikke sende varer i retur med posten.

2. Ta bildet når jeg leverer inn noe i retur.

3. Aldri mer kjøpe noe fra Power.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Høres jo veldig merkelig ut at noen på Power skulle med vilje skrape opp ett produkt for å lage rabalder med en kunde. Det er kanskje i teorien mulig, men svært usannsynlig. Det er nok langt mer plausibelt at det er du som har påført produktet disse merkene. 

Og om du heller ikke kan bevise noe annet kan jeg virkelig ikke se at du kan ha noen sjanse ved å ta dette videre. Med mindre du kan sannsynliggjøre at det er noen som jobber i Power som er ute etter å ta deg personlig på noen som helst måte.

Om du virkelig er uskyldig så kan du få dem til å dobbeltsjekke at dette faktisk er den samme spilleren. At de ikke har blandet hva du sendte inn med noe annet de har hatt liggende. Få dem til å kryssjekke serienummer. 

Men jeg tenker det er mest sannsynlig at du bare prøver å slippe unna ansvaret her. 

Endret av Kron
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...