Gå til innhold

16-årig syrer terrorsiktet i Oslo


Thorny

Anbefalte innlegg

Kan ikke huske jeg nevnte 11.september, men om du tviler på at det finnes dårlige begrunnelser for islam-motiverte angrep så kan jeg jo dra frem noen eksempel her:

Macron: – En av våre landsmenn ble drept i dag fordi han underviste om friheten til å tro – Vårt Land - Norges største kristne dagsavis (vl.no)

– Jeg vil angripe tilfeldige personer, sa mann - Verden - Klar Tale "Politiet i USA har pågrepet en mann. Han ville ta hevn for angrepet mot muslimer på New Zealand."

Islamistisk terrorangrep pga tegneserier/karikaturerSyv personer tatt etter terrorangrepet i Paris (aftenposten.no)

130 mennesker drept blant annet på Heavy Metal KonsertFem år siden terrorkvelden i Paris (forsvaretsforum.no) På hvilken måte rettferdiggjør vestens aksjoner i midtøsten drap på heavy metal fans? Heavy Metal er vel også "haram" i Islam? Så målet her var kanskje ikke helt tilfeldig.

Her er et lite utvalg fra terrorangrep eller forsøk på terrorangrep de senere år. Ingen av begrunnelsene holder vel mål?

Jeg vil tro det finnes mange flere, angrepene er jo utallige og jeg har faktisk mistet oversikten.

 

Endret av Ka9nen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ka9nen skrev (5 minutter siden):

Kan ikke huske jeg nevnte 11.september, men om du tviler på at det finnes dårlige begrunnelser for islam-motiverte angrep så kan jeg jo dra frem noen eksempel her:

Macron: – En av våre landsmenn ble drept i dag fordi han underviste om friheten til å tro – Vårt Land - Norges største kristne dagsavis (vl.no)

– Jeg vil angripe tilfeldige personer, sa mann - Verden - Klar Tale "Politiet i USA har pågrepet en mann. Han ville ta hevn for angrepet mot muslimer på New Zealand."

Islamistisk terrorangrep pga tegneserier/karikaturerSyv personer tatt etter terrorangrepet i Paris (aftenposten.no)

130 mennesker drept blant annet på Heavy Metal KonsertFem år siden terrorkvelden i Paris (forsvaretsforum.no) På hvilken måte rettferdiggjør vestens aksjoner i midtøsten drap på heavy metal fans? Heavy Metal er vel også "haram" i Islam? Så målet her var kanskje ikke helt tilfeldig.

Her er et lite utvalg fra terrorangrep eller forsøk på terrorangrep de senere år. Ingen av begrunnelsene holder vel mål?

Jeg vil tro det finnes mange flere, angrepene er jo utallige og jeg har faktisk mistet oversikten.

 

Det var jo du som argumenterte med at de hater vår frihet. 

Hvordan forklarer disse eksemplene dette? 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 time siden):

Det var jo du som argumenterte med at de hater vår frihet. 

Hvordan forklarer disse eksemplene dette? 

For eksempel så gjelder ett av disse ytringsfriheten. Mange muslimer, selv i Norge, argumenterer jo for at det å lage karikaturer av Muhammed bør være forbudt. De som er villige til å begå drap og terrorangrep for at vi skal miste vår ytringsfrihet må jo logisk nok dermed hate våre friheter i vesten. En av de viktigste frihetene vi har, forøvrig.

Endret av Ka9nen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (3 timer siden):

Men jeg fatter og begriper ikke hvorfor det sitter så langt inne hos enkelte å vedgå at det også er en kausalitet i forhold til det politiske systemet stipulert i islamske skrifter, som frarøver folk helt grunnleggende friheter, livslykke og håp. Eller at det er en kausalitet i det å se opp til en fyr som Muhammed som "det perfekte mennesket".

Hvorfor er Islam det eneste tilfellet hvor vi plutselig skal mene at ideologi og hvilke forbilder mennesker fores med ikke har noe som helst å si for folks handlinger?

Jeg sier ikke det. Religion er en utmerket katalysator for å begå umoralske handlinger, men ingen snakker om å diskriminere og etterfølge kristne som homohatere fordi noen kristne hater homofile. Det er ikke et forsvar av islamister, men et forsvar av sekulær islam og innvandrere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Ka9nen skrev (5 minutter siden):

For eksempel så gjelder ett av disse eksemplene ytringsfriheten. Mange muslimer, selv i Norge, argumenterer jo for at det å lage karikaturer av Muhammed bør være forbudt. De som er villige til å begå drap og terrorangrep for at vi skal miste vår ytringsfrihet må jo logisk nok dermed hate våre friheter i vesten. En av de viktigste frihetene vi har, forøvrig.

...tror du at disse terrorangrepene ville funnet sted om det ikke hadde vært for NATO sine mer tvilsomme aksjoner i midtøsten og minimale hensyn til sivile liv -- tvilsomme aksjoner som inkluderer det etterlate våpenene som bevæpnet IS og gjorde deres utbredelse mulig..?

...

Og IS er bare mer og mer lik vestlige høyreekstreme -- komplette idioter.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

...tror du at disse terrorangrepene ville funnet sted om det ikke hadde vært for NATO sine mer tvilsomme aksjoner i midtøsten og minimale hensyn til sivlie liv -- tvilsomme aksjoner som inkluderer det etterlate våpenene som bevæpne IS og gjorde deres utbredelse mulig..?

Ja. Ingen av tilfellene som er listet opp er begrunnet med NATO sine aksjoner i verden. Verken av terroristene selv (hvis de overlevde) eller av ekspertene.

Lenke til kommentar

Hvilke eksperter er dette som tror at vi ville opplevd terror fra muslimske land i vesten om vi ikke drev krig i midtøsten..?

...de burde få sparken.

Det er hele grunnen til fiendeskapet mellom denne gruppen mennesker og vesten.

---

Men for all del.
Så lenge det finnes høyreekstreme, uansett opphav, så finnes det incels som er villig til å drepe folk de er uenige med politisk.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

Hvilke eksperter er dette som tror at vi ville opplevd terror fra muslimske land i vesten om vi ikke drev krig i midtøsten..?

...de burde få sparken.

Dersom motivasjonen var ett raseri over NATO sine aksjoner, hvorfor kaste bort ressurser og folk på terrorangrep mot uskyldige tegneserieforlag i Paris der skribentene kanskje aldri en gang har rørt et våpen? Det gir lite mening. 

Lenke til kommentar
Ka9nen skrev (3 minutter siden):

Dersom motivasjonen var ett raseri over NATO sine aksjoner, hvorfor kaste bort ressurser og folk på terrorangrep mot uskyldige tegneserieforlag i Paris der skribentene kanskje aldri en gang har rørt et våpen? Det gir lite mening. 

Hjernevaskede terrorister som bedriver terrorisme. 

Selvfølgig gir det lite mening. De er ekstreme religiøse fanatikere. 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje vi kan undersøke noen kilder og henvise til disse, og slutte å spekulere..?

Jeg mener -- hvor mange høyreekstreme vestlige har vi som er villige til å gå til angrep på moskeer..?
Noen, men ikke så mange.

...

Om Norge utsettes for en serie angrep angrep startet av en muslimsk koallisjon, som dreper noen hundre tusen nordmenn...
Hvor mange terrorangrep mot muslimske moskeer -- altså angrep på religionsfriheten -- ville Norge sett..?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (15 minutter siden):

Om Norge utsettes for en serie angrep angrep startet av en muslimsk koallisjon, som dreper noen hundre tusen nordmenn...
Hvor mange terrorangrep mot muslimske moskeer -- altså angrep på religionsfriheten -- ville Norge sett..?

I utgangspunktet 0. Intensjonen til våre myndigheter ville vært at ingen moskeer skal angripes. De ville fått politibeskyttelse 24 timer i døgnet slik en del synagoger til tider må ha dersom det forelå konkrete trusler mot det. 

Er det slik at alle islamister som har gjennomført terrorangrep i Europa de senere år kommer fra land som NATO har drept hundre tusenvis av mennesker i?

Endret av Ka9nen
Lenke til kommentar
Ka9nen skrev (23 minutter siden):

Intensjonen til våre myndigheter ville vært at ingen moskeer skal angripes. De ville fått politibeskyttelse 24 timer i døgnet slik en del synagoger til tider må ha dersom det forelå konkrete trusler mot det. 

Er det slik at alle islamister som har gjennomført terrorangrep i Europa de senere år kommer fra land som NATO har drept hundre tusenvis mennesker i?

...og ved neste valg, hvem tror du den konservative halvdelen av befolkningen ville valgt til stortinget..?
Venstre..? KrF..?
AP..? SV..?

Eller SIAN som ble et politisk parti noen uker etter angrepet og fikk nok stemmer til å danne regjering sammen med FrP..?

---

Er det slik at alle vestlige høyreekstreme terrorister som angriper muslimer kommer fra land som muslimer har drept hundretusener av mennesker i..?

Nei.
Hvite nasjonalister kan angripe folk på vegne av andre hvite.
Akkurat som at sunni-muslimske høyreekstreme terrorister kan angripe noen for hva deres gruppe -- NATO-medlemmer, franskmenn, engelskmenn, vestlige -- har gjort mot sunni-muslimske personer.

The blood of the covenant is thicker than the water of the womb; spirituelle bånd teller mer for høyreekstremister enn blodrelasjon.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (19 minutter siden):

Er det slik at alle vestlige høyreekstreme terrorister som angriper muslimer kommer fra land som muslimer har drept hundretusener av mennesker i..?

Nei.
Hvite nasjonalister kan angripe folk på vegne av andre hvite.
Akkurat som at sunni-muslimske terrorister kan angripe noen for hva deres gruppe har gjort mot sunni-muslimske personer.

Hvor mange er drept i terrorangrep fra hvite nasjonalister de siste 10 årene kontra jihadister? Verden over. 

Bekymringen for høyreekstreme er grei nok, det må vel ha vært en lettelse å se at bare noen få mennesker møtte opp til nazistisk demonstrasjon i kristiansand for noe tid tilbake? Og da hadde mennesker reist helt fra Sverige for å møte opp.

Endret av Ka9nen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (8 minutter siden):

 

Du klarte aldri forklare hvorfor det er flest muslimer i % antall som flykter fra landene sine ? Men man ser at eks kristne med flere andre religiøse grupper oftest blir igjen i landene sine.

Selv når konflikten er pågående mot de gruppene her så flykter dem ikke i nærheten antall % som muslimske gjør.

Igjen de har ikke et flagg, så lenge de har moske der de kan spre hat mot vesten (ironisk at de velger bo her) samt kvinnediskriminering og homofobi er de fornøyde.

Ingen Iman ville godta semi religøse muslimer er det som er skummelt med Islam..Finnes ikke særlig rom for egen tolking av skriftene..

 

Sitat

 

Although Christians are generally represented to be as much 10 percent of Syria’s prewar population, the total percentage of Syrian Christian refugees who registered with the UNHCR is only 1.2 percent .

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...og så viser du meg statistikk over hvilken folkegrupper muslimske asylsøkere er en del av, og viser at du forstår at det finnes et mangefold av forskjellige muslimer som har konflikter på samme nivå som mellom protestanter og katolikker i Irland, og at muslimer er forskjellige folkeslag som ikke bare kan grupperes sammen som arabere.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg tviler på din forståelse av situasjonen -- ikke på min.
Det er forståelsen din jeg stiller spørsmål ved.

Og jeg stiller i høyeste grad spørsmål ved din forståelse, som legger skylda på NATO for islamistiske terrorangrep rettet mot tegneserieforlag, cafeer, konserter og tilfeldige mennesker på gata. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...