Gå til innhold

16-årig syrer terrorsiktet i Oslo


Thorny

Anbefalte innlegg

Red Frostraven skrev (8 minutter siden):

...og så viser du meg statistikk over hvilken folkegrupper muslimske asylsøkere er en del av, og viser at du forstår at det finnes et mangefold av forskjellige muslimer som har konflikter på samme nivå som mellom protestanter og katolikker i Irland, og at muslimer er forskjellige folkeslag som ikke bare kan grupperes sammen som arabere.

Har jo skrevet "landene sine" 

Finnes muslimer i alle folkegrupper og de flykter jo alle sammen mot vesten.

Er det en ting jeg skulle ønske var det at vi ikke hadde det som vi har det med Islam, at det var rom for mer egen tolking av tekster som eks.

 

 

Endret av DaniNichi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote

Although Christians are generally represented to be as much 10 percent of Syria’s prewar population, the total percentage of Syrian Christian refugees who registered with the UNHCR is only 1.2 percent

 

Vil også tippe kristne hovedsakelig bor i områder som fortsatt er kontrollert av myndighetene. (en kjapp google viser at det i stor grad er tilfelle)

Men jeg skjønner heller ikke hvorfor vi masseimporterer folk som hater oss. Mens noen av sunni-statene som sponser krigen har tatt imot null personer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Thorny skrev (2 minutter siden):

Men jeg skjønner heller ikke hvorfor vi masseimporterer folk som hater oss. Mens noen av sunni-statene som sponser krigen har tatt imot null personer.

Det må jo fremstå som en gåte for Red Frostraven, at muslimer heller vil flykte til "NATO-land" enn til andre muslimske land. I og med at NATO har gjort så mye ondsinnet altså. 

Endret av Ka9nen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Thorny skrev (3 minutter siden):

 

Vil også tippe kristne hovedsakelig bor i områder som fortsatt er kontrollert av myndighetene. (en kjapp google viser at det i stor grad er tilfelle)

Men jeg skjønner heller ikke hvorfor vi masseimporterer folk som hater oss. Mens noen av sunni-statene som sponser krigen har tatt imot null personer.

Samme statstik finnes for mange andre konfliktsoner.

Ikke bare Syria og ofte er de kristne(eller andre grupper) i langt større fare enn de muslimske selv da flykter de ikke i nærheten av % andel som muslimer.

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Ka9nen said:

Det må jo fremstå som en gåte for Red Frostraven, at muslimene som flykter heller vil flykte til "NATO-land" enn til andre muslimske land. I og med at NATO har gjort så mye ondsinnet altså. 



Det benektes at de er økonomiske migranter også, så ikke vet jeg...

Det er visst ganske tilfeldig at de flykter til rike, vestlige land som visstnok undertrykker dem ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (10 minutter siden):

Har jo skrevet "landene sine" 

Finnes muslimer i alle folkegrupper og de flykter jo alle sammen mot vesten.

...nå er du inne på noe.

Om samer flyktet fra Norge i 1900 -- ville det vært riktig av mottakerlandet å kalle dem nordmenn, og undre over hvorfor nordmenn flykter fra Norge..?

...

Og nå begynner nivået å bli så lavt at jeg blir matt igjen.
 

 

Ka9nen skrev (8 minutter siden):

Det må jo fremstå som en gåte for Red Frostraven, at muslimer heller vil flykte til "NATO-land" enn til andre muslimske land. I og med at NATO har gjort så mye ondsinnet altså. 


NATO har allierte i midtøsten.
Grupper de støtter.
Grupper som er mer sannsynlig å søke asyl i vesten enn gruppene vi kjemper mot.
Og folk som støtter NATO eller har bodd i områder NATO har kontrollert kan får problemer med myndighetene når NATO forsvinner -- både grunnet religiøs tilhørighet, etnisitet, og/eller grunnet mistanke om samarbeid med vestlige styrker.

De kan være lei av å bo i et land hvor bomber har ødelagt hjemmene deres.
De kan være traumatisert av krig.
Og vi kan ikke vite at det var våre bomber som drepte onkelen deres, eller om det var opprørere.
Vi kan ikke vite om de er sinte på NATO, eller på vesten, eller om de er sinte på tilværelsen, eller på andre muslimer.

Og noen grupper er simpelthen forfulgt.
Hvor skal for eksempel kurdere søke asyl..?
De er gjerne sunni-muslimer, men opplever mer diskriminering enn andre sunni-muslimer.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Red Frostraven said:

Og nå begynner nivået å bli så lavt at jeg blir matt igjen.



Det nivået må nok også du være med å ta ansvar for. Jeg synes vi burde forsøke å heve nivået på forumet generelt, men det er ikke slik at én side er ansvarlig for at nivået til tider er lavt.

 

Quote

De kan være



Joda, det kan være mange årsaker. Men spørsmålet forblir jo de samme.

Hvorfor er det bare muslimer som blir traumatiserte og lei krig? Hvorfor ikke kristne, jøder og andre grupper med bedre forutsetninger for å klare seg i vesten?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er bokstavelig talt bare en side som er konsekvent med å mangle forståelse for grupper de ikke selv tilhører, og konsekvent mangler forståelse for temaer de har sterke meninger i.

...

Kristne er ikke en utsatt gruppe, i motsetning til minoritetsgrupper av muslimer.

 

Sitat

Critical question: Why are there so few registered Christian refugees?
The majority of those interviewed for the purpose of this report asserted that the Assad regime does not threaten Syrian Christians in the same way it threatens others. The ruling Baath party and the Assad regime are avowedly nationalistic. Many of the Syrian Christian refugees interviewed in Lebanon – including some who initially supported the opposition – expressed fear that rebels in Syria appear to have become increasingly more dominated by ‘Islamic radicals,’ leaving little place for them in the opposition. The rise of new opposition or rebel groups, including Jabhat Fath al-Sham (the rebranded Jabhat al-Nusra), and, of course, the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL), make the Assad regime appear less of a threat to Christians in comparison.

http://rozenbergquarterly.com/why-do-so-few-christian-syrian-refugees-register-with-the-united-nations-high-commissioner-for-refugees/

De rammes ikke av bomber som rammer muslimske grupper, fordi de ikke bor der NATO eller noen andre bomber.
Og muslimske terrorister driter i dem -- fordi de ikke har noen grunn til å hate dem.
De er ikke vestlige, og tilhører ikke den motsatte siden av islam som de kriger med.

En majoritet av de sivile som drepes i Syria drepes av Assad -- som dreper om ødelegger hjemmene til omtrent ti ganger så mange sivile som drepes eller mister hjemmene sine på grunn av IS. Og så kommer Russland og NATO, som hver bare er marginalt bedre enn IS når det kommer til antall sivile drepte, med sine bomber.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Red Frostraven said:

Det er bokstavelig talt bare en side som er konsekvent med å mangle forståelse for grupper de ikke selv tilhører, og konsekvent mangler forståelse for temaer de har sterke meninger i.



Hvor var dette nivået du snakket om, egentlig? Du kommer med ganske grove generaliseringer og ad hominem selv når du mener folk er uten fakulteter av både intelligens og empati.

 

Quote

Kristne er ikke en utsatt gruppe, i motsetning til minoritetsgrupper av muslimer.



Øh. Muslimer utgjør 87% av Syrias befolkning. 74% er Sunni-muslimer. De kontrollerer mesteparten av landet. 
 

Quote

De er ikke vestlige, og tilhører ikke den motsatte siden av islam som de kriger med.


Kristne er en aktiv del av Assad-koalisjonen og en meget stor del av det profesjonelle forsvaret. De kristne utgjør rundt 10% av syrias befolkning og ble gitt våpen av myndighetene for å forsvare seg mot islamister.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 minutter siden):


...

Kristne er ikke en utsatt gruppe, i motsetning til minoritetsgrupper av muslimer.

 


 

Vil du se et par klipp der kristne blir massakrert i Mali som eks eller Daesh som dreper kristne i Syria og Irak? De aktivt finner dem i registere som ble tatt av dem når de som eks overtok Mosul så finner dem høytstående prester , militær med flere for så drepe dem i hjemmene sine, ny taktikk der nede..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (2 minutter siden):

Du har ikke møtt mange kristne fra Midøsten skjønner jeg.  Ta en prat med dem og de hadde nok ledd deg i trynet for det dumme utsagnet ditt. 

Helt riktig.
...fordi det er få kristne som flykter fra midtøsten.
Jeg har aldri møtt en.

Jeg har dog møtt kurdere fra Irak og ikke-kurdiske sunni-muslimer som flyktet fra Iran.
Og i motsetning til visse andre så har jeg postet en kilde som forklarer hvorfor det ikke er mange kristne flyktninger fra Syria.

 

Ka9nen skrev (1 minutt siden):

Minoriteter i muslimske land er ofte en veldig utsatt gruppe. Kristne også.

...og de samme menneskene som er motstandere av muslimsk innvandring tror at disse flyktningene er muslimer, på grunn av hudfargen deres, og ville ikke gjenkjent dem som kristne om de fikk asyl -- og ville stilt  seg spørsmålet hvorfor det er så få kristne som søker asyl, hvorpå jeg ville funnet kilder som svarer på spørsmålet...

...som igjen ikke hjelper, for hvert land har en egen forklaring -- men folk husker bare den forrige kilden, og ikke to kilder tilbake, og glemmer hvilke land hvem bor i...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke forfulgte minoriteter er det som ikke flykter -- fra hvilke land -- og hvorfor flykter de ikke..?
Og kilder på situasjonen, takk.
Som nevnt, så er de ikke forfulgt i Syria.

...før de siste 30 år med midtøsten-konflikter startet av USA og Soviet og deres proxy-kriger, så var det Korea, Vietnam, Kosovo og Rwanda -- alle med en viss andel flyktninger som havnet i Norge.

Flyktningene fra Rwanda var stort sett kristne, hvis ikke jeg husker feil.
Kosovo-konflikten var et folkemord utført av kristne serbere, mot muslimske albanere.

...

Og mens jeg ikke tror at du glemte at folk som tilhører majoritetsbefolkningen og majoritetsreligionen kan trenge asyl, så er det viktig å huske på at mennesker som er uenige med diktatorer er en utsatt gruppe, uavhengig religion og etnisitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Red Frostraven said:

Og mens jeg ikke tror at du glemte at folk som tilhører majoritetsbefolkningen og majoritetsreligionen kan trenge asyl, så er det viktig å huske på at mennesker som er uenige med diktatorer er en utsatt gruppe, uavhengig religion og etnisitet.



Alikevel er ingen i verden så utsatte som de som bor sammen med nettopp muslimske majoriteter. Og i Europa blir også nå jøder og andre grupper forfulgt, av nettopp muslimske asylanter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

...du siterer en kristenkonservativ nettside eid av Visjon Norge..?
Stoler du på dem som kilde..?

https://en.wikipedia.org/wiki/Religious_persecution

 

Helt konkret -- kilden, om det er samme kilde som har fantes de senere årene og som gjentas hele tiden fordi den støtter kristenkonservative sine meninger, regner kristne som dreper kristne i Kongo som to forfulgte grupper kristne og bruker dødstallene derfra for å beskrive en kritisk situasjon for kristne i hele verden.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Djesus, det finnes mange kilder på det. Jeg tok den første som poppet frem men de andre sier da akkurat det samme:

309 millioner kristne lever under svært høy eller ekstremt høy grad av forfølgelse, ifølge organisasjonen Open Doors. Ifølge organisasjonens rapport, som ble lagt fram onsdag, lever én av åtte kristne på verdensbasis i dag under forfølgelse.

Rapport: Mange forfulgte kristne – Siste nytt – NRK

Følg litt med!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...