Gå til innhold

16-årig syrer terrorsiktet i Oslo


Thorny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Tåkefyrste said:

Om han blir funnet skyldig så bør oppholdstillatelsen trekkes tilbake snarest og billett på første fly ut bør ligge klar.  

Det er ikke akkurat noen hemmelighet at det er venstresiden som er fremste pådriver for å ønske islam velkommen i Norge. At det følger med x-antall islamister er en ikke-sak for dem. Det skal heller ikke diskuteres.

"Neivel"...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å vite venstresidens standpunkt på islamister. Det eneste vi vet er at de ønsker islam velkommen og ser på det som en kulturell berikelse, men de snakker aldri om islamister, ei heller tar de avstand fra terror og vold utført av følgere av denne ideologien, så man får bare anta at det er en form for stille aksept.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 7
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Tåkefyrste said:

Det er vanskelig å vite venstresidens standpunkt på islamister. Det eneste vi vet er at de ønsker islam velkommen og ser på det som en kulturell berikelse, men de snakker aldri om islamister, ei heller tar de avstand fra terror og vold utført av følgere av denne ideologien, så man får bare anta at det er en form for stille aksept.

Om jeg skulle lagt meg på samme nivå og si at høyresiden demoniserer alle som ikke er etnisk norske, er det et premiss du synes det ville vært redelig eller nyttig å diskutere utifra?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Atib Azzad said:

Om jeg skulle lagt meg på samme nivå og si at høyresiden demoniserer alle som ikke er etnisk norske, er det et premiss du synes det ville vært redelig eller nyttig å diskutere utifra?

Det er velkjent at folk på høyresiden er mer skeptisk til innvandring enn de på venstresiden, så nei, jeg ser ikke noe problem med å ta utgangspunkt i en slik påstand, så kan man heller diskutere nyanser senere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Tåkefyrste said:

Det er velkjent at folk på høyresiden er mer skeptisk til innvandring enn de på venstresiden, så nei, jeg ser ikke noe problem med å ta utgangspunkt i en slik påstand, så kan man heller diskutere nyanser senere.

Jøss, ok.
Da forholder vi oss ulikt til uredelige generaliseringer.
For ordens skyld, tror jeg det du anser som å stille akseptere ekstremisme fra islamsk hold, dreier seg såvidt jeg kan se om en motvilje til at minoritetens handlinger skal få definere majoriteten.
På samme måte som jeg ikke ville akseptert en påstand om at høyresiden generelt bestod av rasister på bakgrunn av enkeltilfeller.

Den såkalte venstresiden er kanskje litt forsiktig med å skulle gi ytterligere kredibilitet til et forslag om at islam liksom er farlig i seg selv, og dermed ikke har like mange høylytte innsigelser å komme med i forbindelse med islamistisk terrorisme, men det skulle da være ganske gitt at ingen ønsker seg drepte venner eller fremmede.
At stopp av innvandring er en endelig løsning mot terrorisme er vel en like dum idé som at innvandring skulle være en innbydelse til terrorisme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Gavekort said:

Det var på tide at høyrepopulistene endelig fikk seg noen halmstrå å grafse etter. Det har vært så lite islamistisk terrorisme i det siste at man nesten skulle tro at det var et symptom på krig og ikke islam/innvandring.



Halmstrå?

Jeg postet dette for å påpeke at nettopp venstresidens argument om at høyresiden utenom Islam er farligst.

Når det har vært lite islamistisk terror så er det blant annet fordi det pågår en pandemi. Det er mange flyktninger i vesten som kommer ifra krig som ikke har blitt terrorister. Den tvilsomme æren er foreløpig utelukkende forbeholdt muslimer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Thorny skrev (Akkurat nå):

Halmstrå?

Jeg postet dette for å påpeke at nettopp venstresidens argument om at høyresiden utenom Islam er farligst.

Når det har vært lite islamistisk terror så er det blant annet fordi det pågår en pandemi. Det er mange flyktninger i vesten som kommer ifra krig som ikke har blitt terrorister. Den tvilsomme æren er foreløpig utelukkende forbeholdt muslimer.

Jeg siktet ikke mot deg. Jeg bare hvordan retorikken i denne tråden vil bli.

Det er godt at terroristene tenker på smittevern.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I Norge som USA kniver sidene om narrativet og kommer med ukorrekte påstander om hva som er terror og hvem som står for mest terror. Norge er et annerledesland i verdenssammenheng når det kommer til hvem som har drept flest, men det er også på grunn av én person. Trusselbildet er faktisk det samme uansett utfallet av en enkelthandling. Derfor mener jeg det er viktig å minne folk på at muslimske asylsøkere ofte ikke bare er falske asylsøkere, men en sikkerhetsrisiko, inkludert barn.

Lenke til kommentar
Thorny skrev (5 minutter siden):

Derfor mener jeg det er viktig å minne folk på at muslimske asylsøkere ofte ikke bare er falske asylsøkere, men en sikkerhetsrisiko, inkludert barn.

Har du kilder på at de "ofte" er falske asylsøkere? Og apropos USA, er de en større risiko i USA enn Trump-gjengen og "lone gunman" nå? Føler det har preget nyhetsbildet litt mer nå som Islamistene er så opptatt av smittevern.

Tåkefyrste skrev (4 minutter siden):

I noens øyne så eksisterer ikke islamsk terrorisme, men slemme nynazister ser man overalt. Pussig hvordan dette fungerer.

Tappert forsøk på å legge ord i munnen på meg. Jeg skiller terrorisme fra Islam, ikke terrorisme fra realiteten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (5 minutter siden):

Det er som å skille eggeplommen fra et egg.

Jeg anerkjenner korrelasjonen, men kausaliteten har mer med invasjon og krigsforbrytelser i Syria, Irak og Afghanistan å gjøre.

Å si at en muslim er i korrelasjon med islamister er som å si at du hater homofile og vil brenne dem på et bål fordi du er kristen og kristne ekstremister i Uganda gjør slikt. Religion er en refleksjon av egen/lokal moral, og selv om det er en katalysator for ekstremistiske handlinger så er det fortsatt ikke fellesnevneren. En muslim i krig har en annen moral enn en muslim med stabilitet og tilhørighet.

Nå er det lenge siden sist vi hørte om de skumle innvandrerne som alle er potensielle terrorister, og jeg er ikke enig i at dette er forårsaket av islamister sin nøysomhet på smittevern i koronatidene. Årsaken har mer å gjøre med signaler sendt ut fra land i krig, og nå med IS sitt nederlag så er det lite signaler som blir sendt ut.

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...