Gå til innhold

Dine skattekroner blir brukt på rasistisk kurs


Anbefalte innlegg

Morromann skrev (37 minutter siden):

Det har han overhodet ikke skrevet noe sted og jeg har lest alt han har skrevet. Dette er klassisk stråmannsargumentasjon krydret med personangrep men så er det jo stort sett det du kommer med her inne.

Quote: "Det som er merkelig er at de som påstår at de er anti-rasister og tolerante er de mest rasistiske og intolerante menneske av oss alle. "

Ellers må du slutte å gå inn i offerollen. Begynner å bli slitsomt. Eg har ikkje komt med personangrep. At eg kaller argumentasjonen, for typisk ytre høgre svada, har ingenting med person å gjere.

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pallehysa skrev (11 minutter siden):

 

Ellers må du slutte å gå inn i offerollen. 

Jeg har for f*en ikke gått inn i noen j*vla offerrolle! Slutt med det ellers så kommer jeg til å fortsette å rapoortere deg til moderator for skittkasting for det er det du driver med.

Det går an å delta i en diskusjon uten å beskylde de du er uenige med for personalige motiver; men det er visst tilnærmet umulig for deg er det ikke?

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (1 minutt siden):

Jeg har for f*en ikke gått inn i noen j*vla offerrolle! Slutt med det ellers så kommer jeg til å fortsette å rapoortere deg til moderator for skittkasting for det er det du driver med.

Det å kalle ting som ikkje er personangrep, for personangrep, er ein offerolle. Skittkasting, og rapportering. Er du offer for skittkasting og no? 

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (7 minutter siden):

Det å kalle ting som ikkje er personangrep, for personangrep, er ein offerolle. Skittkasting, og rapportering. Er du offer for skittkasting og no? 

Du beskylder meg og insinuerer at jeg går i en offerrolle. Jeg har overhodet ikke sagt eller skrevet at jeg er noe offer, men skittkasting er skittkasting. Det går an å debattere og skrive hvorfor man er uenig uten å ty til hersketeknikker og gaslighting. Å kunne argumentere at man er sterkt uenig i noe og hvorfor man er uenig i det UTEN å angripe de man er uenig med er en dyd og forøvrig en av reglene for forumet her.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (42 minutter siden):

Okay.

Nytt ark.

Her er fargestiftene.

Presenter kilder som har gått gjennom situasjonen i Norge, gjennom intervjuer med forskjellige grupper sine opplevelser i Norge, og etnisk norske sine forestillinger.

 

For 25% av nordmenn mener at hvite er er intelligente på bakgrunn av rase, og 39% mener at somaliere ikke er integrerbare.

https://nmbu.brage.unit.no/nmbu-xmlui/bitstream/handle/11250/2628334/Thesis%20Final%20HAMDIYA.pdf

...

Jeg blir alltid like forundret over hvor lite folk viser til kilder i spørsmål som folk åpenbart bare har personlige anekdoter for.

Linken din virker ødelagt? 

Lenke til kommentar
herzeleid skrev (11 minutter siden):

Linken din virker ødelagt? 

Anti-malwareprogrammet jeg har på PC-en forteller at det er ødelagt og angrepet av trojanere. Synd for det er en innteresant påstand som i mkotsetning til det evinnelige og 100% irrelevante USA-gnålet HAR relevans for trådens emne her. Om det er sant at 25% av nordmdenn har en slik holdning er det skremmende og absolutt forkastelig. Det betyr jo likefullt at 75%, et meget klart og solid flertall IKKE mener dette, noe som motstrider dette krusets grunnpremiss om at 100% av etniske nordmenn er rasister. Men 25% er likevel mye. Men jeg ser ingen linker til at det er sant, kun en død link som også ifølge anti-malwareprogrammet er ødelagt av trojanere.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
13 hours ago, Red Frostraven said:

39% mener at somaliere ikke er integrerbare.

Får ikke lest linken din, men som tidligere norsklærer på NAV fikk jeg erfart at denne holdningen er relativt utbredt. Ikke nødvendigvis blant nordmenn, men blant folk fra Ethiopia, Tanzania, Ghana og Gambia. Neppe noe hudfargeproblem akkurat, men av ymse kulturelle grunner har Somalia blitt et slags svart får også blant afrikanere. Jeg tror, at dersom du ønsker å sjekke nordmenns holdning til afrikanere, bør du definitivt også vurdere somaliere opp mot andre nasjonaliteter.

Hadde en elev fra Ghana som var lite fornøyd med at datteren hadde fått seg norsk kjæreste, men han trøstet seg med at "jaja, han er i det minste ikke somalier." 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og samtidig, så gjør somaliere det bedre enn hvite, som gruppe, i Storbritannia og USA.

---

Og jeg registrerer at det ikke er noen som mener at det ikke finnes rasisme i Norge som har holdningsundersøkelser eller andre undersøkelser som bekrefter anekdoten -- samtidig som at praktisk talt all forskning på rase tyder på at underbevisst rasisme er dypt integrert i hele befolkningen, selv liberale, i hele europa og USA -- selv hos barnehagetanter og lærere som stemmer på sosialistiske partier.

Ikke-norske blir oftere kontrollert av politiet i Norge, akkurat som i USA -- og vi kan forvente at akkurat som i USA, at kontrollene ikke fører til at det avdekkes mer kriminalitet enn om de stoppet like mange hvite og fargede.
De bare synes ikke-hvite er mer mistenkeligere, lettere, og arresterer dem lettere bare på grunn av mistanke.
https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/minoritetsungdom-blir-oftere-stoppet-av-politiet?publisherId=17846782&releaseId=17860087
...som i tur åpenbart fører til at unge ikke-hvite menn får et dårligere forhold til samfunnet, da de vet at det er høyere odds for at de blir tilfeldig stoppet av politiet bare for å eksistere.

Hatkriminalitet er enten på vei opp -- eller anmeldes oftere.
Men det er likevel reell hatkriminalitet, som vold og mobbing, på bakgrunn av rase / etnisitet / religion.

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/hva-vet-vi-om-omfanget-av-rasisme-i-norge-i-dag_-1.15046872

Det finnes ingen gode undersøkelser på systemisk rasisme -- altså, hvorvidt barnehageansatte og lærere diskriminerer ikke-hvite barn, slik de gjør i andre vestlige land, og inkludert liberale og sosialistiske mennesker.
De antar at ikke-hvite er dummere, antar at de er mer aggressive, antar at de er skyld i konflikter -- og tar feil i antagelsene sine.

I skolen:
https://www.brookings.edu/blog/brown-center-chalkboard/2020/07/13/teachers-are-people-too-racial-bias-among-american-educators/

I barnehagen:
https://www.theguardian.com/world/2016/oct/04/black-students-teachers-implicit-racial-bias-preschool-study

...jeg ser ingen grunn til å frikjenne Norge, uten undersøkelser.

...dette er en problemstilling som finnes i så mange andre land at jeg føler det blir uærlig å kategorisk avvise at det samme skjer i Norge, uten å faktisk undersøke det.

Og der møter vi det første problemet.

Hva vil skje om vi foreslår å gjennomføre store undersøkelser om minoriteter i barnehage, skole og i arbeidslivet -- sett fra institusjonene sine side, og ikke det sosiale..?
De vil regnes som unødvendige fordi den politiske høyresiden -- med FrP og SIAN i spissen -- allerede vet svaret;
a) Eventuelle forskjeller i resultater skyldes at sotrør er dummere
b) Det finnes ikke rasisme, så det er ingen poeng i å undersøke, og vi blir sinte og såret over at noen har lyst å vite sannheten, når vi helt fint kan leve i troen
c) HVA MED HVITE MENN SOM ANKLAGES FOR VOLDTEKT DA?!!?!

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/hva-vet-vi-om-omfanget-av-rasisme-i-norge-i-dag_-1.15046872

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (På 22.1.2021 den 21.07):

For 25% av nordmenn mener at hvite er er intelligente på bakgrunn av rase

Logiske Overfladiske konklusjoner er noe herk.
En må være hysterisk for å se på det der som overraskende høyt, på Tellus.
En trenger bare å ha øyne åpne, så en ser verden rundt deg, for å komme til den konklusjonen.
Vitenskap, Statistikk, og Natur er tilsynelatende ikke Venstre-politikkens sterkeste side.
Det er noe som heter Evolusjon, det kan iblandt resultere i høyere intelligens fremfor fysisk styrke og hardførhet.
Men bare fortsette å kall statistikk rasistisk du, iaf når det går i retningen du ikke foretrekker.

world-iq-map-april-19.png

Kanskje det også er andre faktorer som bidrar til resultatet, men det kan også hende at det ikke er faktum.

Endret av Alexander4840
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

...mens høyresidens sterkeste side er mangel på kildekritikk, og projisering...

Det er så mye galt med forståelsen din at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.
At rase er et idiotisk konsept?
At det gir like mye mening å dele menneskeheten inn i liberale og konservative, eller mennesker med store og mennesker med små neser, som hudfarge..?
At det gir like mye mening å dele mennesker inn i gener som predikerer intelligens som for hudfarge, mens disse genene finnes i alle befolkninger...

...at det finnes et vell av faktorer som avgjør IQ hos voksne, som ikke handler om genetiske faktorer...
Mors ernæring under svangerskapet, stress under svangerskapet, tidlig vs sen fødsel, fødselsvekt, stress og ernæring i de første leveårene, kvalitet på på utdannelse og levekår under utdannelsen...
...samtidig som at god utdannelse også hever IQ hos individer til et høyere nivå enn de har før skolen, hvor høyere utdannelse øker IQ med så mye som 3-5 poeng per år, på universitet og høyskole -- sammenlignet med samme personene før skolegangen -- og mennesker med samme utgangspunkt som ikke tok skolegangen.

Rase og IQ er dødt.
IQ er derimot relevant i nasjonal sammenheng, nettopp for å måle et aspekt av kvaliteten på samfunnet, levestandard -- ikke for å måle rasemessige forskjeller.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Jeg synes disse diskusjonene ofte blir litt fordummet av at en på død og liv skal dra det til en høyre-/venstresiden diskusjon der det tydeligvis er veldig mye stammetenkning. Det hjelper ikke heller at det fort blir mye endeløse monologer og hopping mellom tema der en slenger ut drøssevis av påstander.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (1 time siden):

Jeg synes disse diskusjonene ofte blir litt fordummet av at en på død og liv skal dra det til en høyre-/venstresiden diskusjon der det tydeligvis er veldig mye stammetenkning. Det hjelper ikke heller at det fort blir mye endeløse monologer og hopping mellom tema der en slenger ut drøssevis av påstander.

 


...når i tråden kom det første innlegget som faktisk henviste til forskning eller undersøkelser som kunne fortelle hvorvidt det fantes beviser for om kurset var bortkastet eller ikke -- og hva var alle innleggene før det basert på..?
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):


...når i tråden kom det første innlegget som faktisk henviste til forskning eller undersøkelser som kunne fortelle hvorvidt det fantes beviser for om kurset var bortkastet eller ikke -- og hva var alle innleggene før det basert på..?
 

Det er jeg ikke sikker på, men om du tenker på ditt eget innlegg der du la ut en ødelagt link vet jeg ikke helt hvordan du mener det er en relevant innvending mot det du her siterer? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kajac skrev (På 19.1.2021 den 12.35):

Dette er vel bare nok et eksempel på at Norge kopierer PC-kulturen fra USA. Ikke noe nytt. Men når de gir Hege Storhaug millioner i støtte, så må de vel støtte dette også.

Fjolsene på "begge sider" skal støttes, slik at de kan produsere mer søppel som er egnet til å splitte befolkningen i grupper, så den ikke kan organisere seg om reelle politiske saker.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

...åh, ja, lenken som enkelt kan fikses eller søkes på med sånn circa 2 sekunder med innsatts.

Var det virkelig det første innlegget som hadde påstander basert på en kilde relevant for trådens tema, som kunne fortelle oss hvorvidt det fantes grunnlag for å kritisere eller være enig med dette kurset..?
Hvilken side var det igjen..?

Jeg var ikke klar over at du hadde reparert den, takk.

Red Frostraven skrev (19 timer siden):

Okay.

Nytt ark.

Her er fargestiftene.

Presenter kilder som har gått gjennom situasjonen i Norge, gjennom intervjuer med forskjellige grupper sine opplevelser i Norge, og etnisk norske sine forestillinger.

 

For 25% av nordmenn mener at hvite er er intelligente på bakgrunn av rase, og 39% mener at somaliere ikke er integrerbare.

https://nmbu.brage.unit.no/nmbu-xmlui/bitstream/handle/11250/2628334/Thesis Final HAMDIYA.pdf

...

Jeg blir alltid like forundret over hvor lite folk viser til kilder i spørsmål som folk åpenbart bare har personlige anekdoter for.

Jeg ser du linker til en masteroppgave, som i seg selv kan være risikabelt, og det virker som du gjengir det som står der temmelig feil, i tillegg til at det som står der virker å være basert på en engelskspråklig nyhetsartikkel som viser til en norskspråklig undersøkelse som er trukket fordi den var for dårlig utformet og funnene dermed ikke kunne brukes. 

Hvis dette er tilfelle tenker jeg litt kildekritikk kan være på sin plass. 

https://www.fafo.no/om-fafo/nyheter/item/fafo-korrigerer-rapport-etter-kritikk

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...