Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kryptodebunker skrev (7 minutter siden):

Når man ser de alle de gamle 4 og 6 GB rx480/580 ligge ut til 60-100k bør det være mulig å selge 6x3060/3070 komplett rigg for minst 100k

ja sier ikke at du nødvendigvis tar feil, bare stiller spørsmål med dem som er villig til å betale så mye

Lenke til kommentar

Flere spørsmål og håper nok en gang på hjelp (Sapphire 5700XT x1):

a) OC-profilen jeg har minet med sammenhengende i over 24 timer, sluttet plutselig å fungere. Jeg måtte endre den til litt på både Volt og coreclock (1900 memclock, 925 mV, 1300 coreclock).

b) Virker som at Radeon software klikker innimellom, som fører til at mineren stopper opp. Kan jeg disable alle radeon "effects", for kun å ha programmet som driver?

c) Er det mulig å lage en command-line i batfilen som fjerner "PAUSE" (Press a key to continue -> exit), som gjør at dersom mineren stopper, så starter den igjen av seg selv?

d) Nå har jeg minet noen dager til MEW-walleten. Finnes det en wallet man kan slenge inn Ethereum, Bitcoin og Ravencoin i (gjerne flere også)? Altså så man slipper å ha hundre wallets?

e) Når Phoenixminer auto-tuner GPU, så finner den en "gt-verdi". Hva er egentlig denne? Hvorfor varierer den fra 20-35 hos meg? Hva er forskjellen?

f) Kan man sette sin egen gt-verdi, hva bør den være, hvorfor og hvordan?

g) Når skjermen begynner å "flimre" når jeg roter med over/underklokking - hva betyr det? For mye memclock/coreclock eller for lite strøm?

h) Er det noe "forhold" mellom core clock om memory clock jeg må vite om? Som at de ikke kan være for langt unna hverandre, at de være så og så langt unna hverandre, at den ene må være høyere enn den andre osv?

i) Påvirker 20 tabs i firefox overklokken på GPU? Og mininga generelt?

 

Tror dett var dett i denne omgang - håper på svar :D

edit: Flere spørsmål :p

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (32 minutter siden):

Når man ser de alle de gamle 4 og 6 GB rx480/580 ligge ut til 60-100k bør det være mulig å selge 6x3060/3070 komplett rigg for minst 100k

Er vel en grunn til at riggene med 4 GB blir liggende på Finn, riggene som er riktig priset rekker du vel nesten ikke å se før de er solgt. Profitable rigger blir vel gjerne ikke lagt ut i det hele tatt, gitt at eierne er noenlunde optimistiske mtp. prisen på ETH framover, vanskelighetsgrad framover, EIP1559, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Kryptodebunker said:

Folk som ikke vet bedre. De vil mine men har ikke peiling på Hvordan bygge en rigg og sette opp. Samme som kjøper PC på Elkjøp etc. 

Da bør man vel helst avstå fra å holde på med slikt i stor skala? Hvem skal foreta feilsøking, utbedringer eller videre utbygging? Skal han leie inn tredjepart til 1500 kr timen?

Lenke til kommentar

Da eier man ikke skam. Altså hvis man ikke har brukt to timer på å lese seg opp på mining men går rett på å spørre om hjelp. Som regel er det facepalm 3 av 4 ganger når noen spør om noe på et forum. Svaret er det første som kommer opp i søk på web.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (44 minutter siden):

Folk som ikke vet bedre. De vil mine men har ikke peiling på Hvordan bygge en rigg og sette opp. Samme som kjøper PC på Elkjøp etc. 

Om det er reelt å få 100k for en rig selger jeg på flekken, men jeg ønsker ikke å selge til massiv overpris til noen som ikke har peiling. Deres egen feil osv, men det har jeg ikke mage til. Må gå realt for seg.

Har fått opp en del utstyr nå, men vurderer alternativene for fremtiden. Slippe å forholde seg til jaget med å få tak i deler og risikovurderinger m.m. hver dag når man får ting på plass og maskineriet bare kan stå og gå vil gjøre ting enklere, men mye usikkerhet og mulig jeg finner ut at risikoen er for høy. Jeg er ikke redd for at prisen på ETH skal gå ned, men blant annet en sinnsyk vekst i network difficulty (opp fra 3,7TH til 5,1TH siden nyttår) og ingen tegn til bremsing gjør at usikkerheten gror litt i meg. En varslet flom av ASICs fremover hjelper ikke akkurat på. Regner uansett med at jeg når ROII, men ja, er det verdt det dersom jeg kan tjene noen slanter med det samme og slippe arbeidet?

Tech support er iallfall uaktuelt! Om det må følge med på kjøpet miner jeg heller selv, uansett om ETH raser 90% eller hva som skulle skje 🤣

Lenke til kommentar
BadCat skrev (27 minutter siden):

Da eier man ikke skam. Altså hvis man ikke har brukt to timer på å lese seg opp på mining men går rett på å spørre om hjelp. Som regel er det facepalm 3 av 4 ganger når noen spør om noe på et forum. Svaret er det første som kommer opp i søk på web.

Det er jo frivillig om man gidder å svare 😜

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...