Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Vil jeg kunne mine med to stk 3080 på følgende oppsett?

  • Asus P5E
  • Intel Core 2 Duo E8400
  • OCZ DDR2 2x2GB
  • Corsair TX 750W
  • Sata 7200rpm hdd

Vil hovedkortet med pci-e gen.2 kjøre 3080?
Vil den gamle 750W psuen klare dette (med undervolt på GPU)? Eventuelt er alternativet på kjøre et GTX 1080ti og et RTX 3080?
Det stilles vel lite/ingen krav til cpu, ram, hk?

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, JFM said:

Vil jeg kunne mine med to stk 3080 på følgende oppsett?

  • Asus P5E
  • Intel Core 2 Duo E8400
  • OCZ DDR2 2x2GB
  • Corsair TX 750W
  • Sata 7200rpm hdd

Vil hovedkortet med pci-e gen.2 kjøre 3080?
Vil den gamle 750W psuen klare dette (med undervolt på GPU)? Eventuelt er alternativet på kjøre et GTX 1080ti og et RTX 3080?
Det stilles vel lite/ingen krav til cpu, ram, hk?

burde funke

Lenke til kommentar
Ephrus skrev (21 minutter siden):

Føler det er litt risky og selge alt til privatperson(er). 'Ett 3080 kort' er pent sakt nedjustert 'en liten del'

Er det snakk om store kvanta kan du sikkert ordne en avtale med skatteetaten via en advokat. 

https://www.dinepenger.no/penger/skatt/mange-sliter-med-rapporteringen-av-kryptovaluta/24612647

 

Endret av Kryptodebunker
Lenke til kommentar
3 hours ago, Ephrus said:

Noenlunde off topic... jeg har noe btc som tilsvarer omtrent 3080 kort, som jeg umulig kan vise til ingangsverdien på. Noen ide hvordan jeg skal loggføre det medtanke på skatt, ved evt salg?

Du kan oppgi at du har minet dem, du må dog betale skatt på alt bortsett fra strømavgifter (det regner du ut via en kalkulator) sammenlignet med å kun skatte på profitt.

Endret av QUiPS
Lenke til kommentar
1 hour ago, Cowboystrekk said:

Nå som vanskelighetsgraden øker drastisk, hvordan vil det virke inn på fortjeneste etc? Blir det ulønnsomt på eldre kort? Ser avg TH har økt fra 3.7 til 4.7 bare siste mnd. Fortsetter det sånn kan det vell bli trøblete for mange snart?

Prisen på ETH har også økt ganske mye, merker ikke noe til høyere vanskelighet enda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FatherPotato skrev (23 timer siden):

Hva miner du med cpuen? Er det noe fortjeneste å mine med en 5900x?

Bruker bare Nicehash til å mine med CPU. Algoritmen som brukes er Randomxmonero. Å mine med CPU er stort sett ikke verdt det, men hvis du trenger varmen uansett så er det jo ikke noe å tape. :)

Endret av Splitter
Lenke til kommentar

Noe som helst som er verdt å mine med kort på 4Gb? Nå som det er så kaldt må jeg ha på varme i kjelleren for å sikre at vannet ikke fryser. Jeg har en rigg med noen gamle Radeon 570 stående ubrukt, men Ethereum er ikke lenger mulig å mine med den, og Ravencoin (KawPow) får den bare til henge seg opp. Finnes det noe annet som er verdt å prøve, eller kan jeg like gjerne bare la varmeovnen ta seg av oppvarmingen?

Lenke til kommentar
Splitter skrev (31 minutter siden):

Noe som helst som er verdt å mine med kort på 4Gb? Nå som det er så kaldt må jeg ha på varme i kjelleren for å sikre at vannet ikke fryser. Jeg har en rigg med noen gamle Radeon 570 stående ubrukt, men Ethereum er ikke lenger mulig å mine med den, og Ravencoin (KawPow) får den bare til henge seg opp. Finnes det noe annet som er verdt å prøve, eller kan jeg like gjerne bare la varmeovnen ta seg av oppvarmingen?

Ethereum Classic mener de krympet DAG størrelsen i vinter? 

Hørte jeg brannfarlig? 

Post gjerne bilde av riggene deres, gøy å se. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (3 timer siden):

Prisen på ETH har også økt ganske mye, merker ikke noe til høyere vanskelighet enda

Hos meg droppet plutselig hastigheten i MH/s med over 20% for litt siden. Dette det tenkes på?
Var nok min egen feil. Hadde Chrome oppe, og når jeg minimerte den, gikk hastigheten opp igjen...
 

Endret av KalleKanin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...