Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Jeg har fram til nå minet med Nicehash og ført BTC over til Coinbase, hvor jeg har lagt litt i forskjellige krypto og noe i Paypal.

Men da jeg egentlig ønsker å sette meg mer inn i trading er det vel best å ta tradingen i Binance (framfor Coinbase). Tenker derfor at jeg skal slutte å bruke Nicehash til mining, og heller mine direkte til Binance slik at jeg slipper så mye overføringer og fees.

Hva tenker dere om dette? Noen andre som miner til Binance. Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, JFM said:

Jeg har fram til nå minet med Nicehash og ført BTC over til Coinbase, hvor jeg har lagt litt i forskjellige krypto og noe i Paypal.

Men da jeg egentlig ønsker å sette meg mer inn i trading er det vel best å ta tradingen i Binance (framfor Coinbase). Tenker derfor at jeg skal slutte å bruke Nicehash til mining, og heller mine direkte til Binance slik at jeg slipper så mye overføringer og fees.

Hva tenker dere om dette? Noen andre som miner til Binance. Hvordan gjør dere det?

Du har alltids coinbase pro, hvor du kan trade

  • Liker 1
Lenke til kommentar
JFM skrev (6 minutter siden):

Jeg har fram til nå minet med Nicehash og ført BTC over til Coinbase, hvor jeg har lagt litt i forskjellige krypto og noe i Paypal.

Men da jeg egentlig ønsker å sette meg mer inn i trading er det vel best å ta tradingen i Binance (framfor Coinbase). Tenker derfor at jeg skal slutte å bruke Nicehash til mining, og heller mine direkte til Binance slik at jeg slipper så mye overføringer og fees.

Hva tenker dere om dette? Noen andre som miner til Binance. Hvordan gjør dere det?

Sitat

Because if something happens to your funds or wallet, then it's up to Binance to figure out what went wrong. When you mine to a wallet you control, you have a better chance of figuring out any issues with funds, etc. Another example would be if Binance had wallet maintenance. If that is happening, then you're locked out of your funds, whether deposit/withdrawal, which is another situation where you don't fully control your coins.

Så jeg ville ikke anbefalt det. Husk at du må regne gevinst/tap ved hver eneste transaksjon når du trader. Blir fort ett skattemareritt.

Lenke til kommentar
Sitat
Binance Pool officially launched an Ethereum mining pool at 12:00 AM on November 12, 2020 (UTC). Our Binance Ethereum mining pool utilizes the FPPS mining method and charges only a 0.5% pool fee for Ethereum mining. Binance Pool has deployed mining nodes worldwide to support participation from the global mining community.
From November 12, 12:00 AM to December 12, 12:00 AM (UTC), all users can enjoy a 0% pool fee rate for Ethereum mining by connecting their Ethereum hash power to Binance Pool.
Key clients can apply for Binance Pool VIP accounts. Please feel free to send an email to [email protected] for the VIP application.
For more information about Binance Pool Ethereum mining, please read the Binance Ethereum Mining Tutorial.

https://pool.binance.com/en

Sitat

How mining pools distribute rewards? PPS vs FPPS vs PPLNS

When placing a new order on NiceHash hash-power Marketplace, you must be careful to pick the right pool that suits your order.

In this guide, we will take a look at different payment methods (or reward systems) provided by mining pools and how they could affect your profits.

There are many different payment methods available, but we are going to throw light on the most common ones:

  • PPS - Pay Per Share
  • FPPS - Full Pay Per Share
  • PPLNS - Pay Per Last (N)umber of Shares

https://www.nicehash.com/blog/post/how-mining-pools-distribute-rewards-pps-vs-fpps-vs-pplns

paymentMethodCompare.png

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
56 minutes ago, Pc Lynet said:

Om Ethereum går over til kun proof of stake vil en annen proof of work kryptovaluta ta over.

Jeg tror at også dette. Eksempelvis lanserte nettopp Vertcoin sin nye "One Click Miner" med sin nye hardfork, denne er laget for "Mannen i gata" siden den ikke kan mines med ASIC-minere lengre. Har testet med et 3060ti, og den gir omtrent 13VTC i døgnet, noe som tilsvarer 32,5kr i døgnet. Ikke all verden, men fortsatt profitabelt, og den har fortsatt lang vei å gå til ATH, opp nesten 70% siste måned. https://vertcoin.org/image.png.9a8e9f914b2c017d21aef5020b6f47cc.png

Endret av QUiPS
Lenke til kommentar
QUiPS skrev (1 minutt siden):

Jeg tror at også dette. Eksempelvis lanserte nettopp Vertcoin sin nye "One Click Miner", som er laget for "Mannen i gata" siden den ikke kan mines med ASIC-minere. Har testet med et 3060ti, og den gir omtrent 13VTC i døgnet, noe som tilsvarer 32,5kr i døgnet. Ikke all verden, men fortsatt profitabelt, og den har fortsatt lang vei å gå til ATH, opp nesten 70% siste måned. https://vertcoin.org/

Jeg minet noen 100 vertcoins de første dagene etter forken. Men Ethereum lønner seg mye bedre. Tviler på at Vertcoin kommer seg opp til 2017-2018 krypto mania toppen. De fleste kryptovalutaer er one hit wonders.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Pc Lynet said:

Jeg minet noen 100 vertcoins de første dagene etter forken. Men Ethereum lønner seg mye bedre. Tviler på at Vertcoin kommer seg opp til 2017-2018 krypto mania toppen. De fleste kryptovalutaer er one hit wonders.

Ja, jeg blir også å fortsette med ETH, miner bare noen VTC just in case. Men det ikke skal mange % økning til for at lønnsomheten blir ganske lik. Men det viser at det er muligheter der ute, dersom lønnsomheten til ETH plutselig stuper.

Lenke til kommentar
1 minute ago, QUiPS said:

Ja, jeg blir også å fortsette med ETH, miner bare noen VTC just in case. Men det ikke skal mange % økning til for at lønnsomheten blir ganske lik. Men det viser at det er muligheter der ute, dersom lønnsomheten til ETH plutselig stuper.

Problemet blir at "alle andre" også hopper over på de samme coinsa

Lenke til kommentar
4 minutes ago, MariusJS said:

Problemet blir at "alle andre" også hopper over på de samme coinsa

Det trenger ikke nødvendigvis være noe dumt, det vil jo drastisk øke trafikken på nettverket og potensielt drive prisen og populariteten opp.

Endret av QUiPS
Lenke til kommentar
10 minutes ago, BadCat said:

Du kan vel utgiftsføre den tusenlappen, så det blir "gratis"?

Det vil jeg anta, ja :)

7 minutes ago, muuha said:

isåfall blir det vel bare at du slipper betale skatt for den tusenlappen, blir vel ikke gratis ?

Tja, du sparer jo inn tusenlappen i skatt, så det utgjør ingen forskjell på det du kan ta ut etter skatt er poenget hans.

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (Akkurat nå):

Det vil jeg anta, ja :)

Tja, du sparer jo inn tusenlappen i skatt, så det utgjør ingen forskjell på det du kan ta ut etter skatt er poenget hans.

er det sånn det funker ?

blir ikke bare grunnlaget du betaler skatt av satt 1000 kr lavere, så slipper du 22% skatt av det. altså sparer du 220 kr

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, muuha said:

er det sånn det funker ?

blir ikke bare grunnlaget du betaler skatt av satt 1000 kr lavere, så slipper du 22% skatt av det. altså sparer du 220 kr

Godt spørsmål, hadde jeg hatt bedrift så hadde jo bedriften betalt de 1000kr, da hadde det ikke blitt noen skatt på dem at all, men som privatperson så er jeg ikke sikker

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...