Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle i utgangspunktet ikke ha flere skjermkort, men når komplett sendte meg ett 3080 kort til 7200,- må jeg nesten ta imot :) 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, Dragonlove said:

Finnes vel andre coins å mine enn Eth også.

Jo, men kan bli litt trangt hos de andre når 600 TH/s med Ethereum-minere skal finne seg andre coins...

Skrevet
26 minutes ago, Kalle Klo said:

Jo, men kan bli litt trangt hos de andre når 600 TH/s med Ethereum-minere skal finne seg andre coins...

ASICs minerne bytter neppe

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er sant, noen ideer om hvor mye av hashraten som er ASIC? Virker ikke som at det har vært flust supply.

Regner med at det meste av 6 GB og opp grafikkort som brukes til mining miner Ethereum? 600 TH/s tilsvarer vel ca. 12 mill gjennomsnittlige grafikkort (50 MH/s), vet ikke hvor mange Nvidia og AMD produserer i året og hvor stor % som miner, men...

Endret av Kalle Klo
Skrevet
2 hours ago, Dragonlove said:

Funker ikke splitter fra 8 pins til 6+2/6+2 med HP server psu? Psu'en skrur seg av når jeg har splittere på.

Funker fint her

Skrevet
MariusJS skrev (6 minutter siden):

Funker fint her

Merkelig, har prøvd med 2 forskjellige psu'er og 2 forskjellige Breakout boards, må være noe tull med kablene da, feilkopling eller noe.

Skrevet

vet ikke om jeg misforstår men du har breakout boards som jeg antar er 6 pin, med 6 pin kabel som du trenger en splitter til. Du har forsøkt en 8 pin til 6+2 x2 splitter og det fungerer ikke? Det synes jeg høres logisk ut men vet som sagt ikke om jeg misforstår noe.

Skrevet
Cardinal skrev (6 minutter siden):

vet ikke om jeg misforstår men du har breakout boards som jeg antar er 6 pin, med 6 pin kabel som du trenger en splitter til. Du har forsøkt en 8 pin til 6+2 x2 splitter og det fungerer ikke? Det synes jeg høres logisk ut men vet som sagt ikke om jeg misforstår noe.

6 pin kabel fra Breakout board ja og 6+2 i andre enden og her har jeg koplet til 8 pins til 2 x 6+2, det skal fungere sånn strømmessig, for selv om 6 pins er spesifisert til 75w så trenger man kun 2 av kablene for å oppnå det 8A x 2=16, 16A x 12C =192w på 2 kabler, det spørs jo litt hvilken tykkelse på kabler osv, men her er det jo 6 kabler, la oss si de takler kun 5A, da er vi uansett oppe i 360w maks last på kabelen, eller med splitter 180w på hver kabel.

Skrevet (endret)

ok sry, da er jeg med. Så lenge du bruker 6+2 inn i splitteren, så skjønner heller ikke jeg hva som er problemet.

Mine splittere er dog 6 pin til 2x 6+2

Endret av Cardinal
Skrevet
Cardinal skrev (6 minutter siden):

ok sry, da er jeg med. Så lenge du bruker 6+2 inn i splitteren, så skjønner heller ikke jeg hva som er problemet.

Mine splittere er dog 6 pin til 2x 6+2

Har sikkert noe med hvordan det er koplet tenker jeg, regner med jeg kan bruke disse 8 pin til 6+2/6+2 med en vanlig 8 pins kontakt fra en vanlig psu sikkert.

Skrevet
MariusJS skrev (4 minutter siden):

Sikker på at du ikke har most den i feil vei? 😛

Jeg er flink, men ikke så flink :lol:, har bestillt både verktøy og 6 pins og 8 pins plugger men jeg har noen sånne mini skrujern som jeg har slipt til for å fjerne diverse plugger, så får se om jeg ikke får koplet litt om kanskje.

Skrevet
6 hours ago, BadCat said:

Har dere dårlig profitt i dag? :(

Kjøper man en 3090 til 30K nå så er nedbetalingstiden nesten 550 dager (før strøm) så gullalderen er visst passert ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...