Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
samye83 skrev (4 timer siden):

Jeg har EK vannblokk og bakplate på strix oc 3080 kortet, vram ligger på 84 grader(+1100mhz)etter en uke sammenhengende mining. Syns det er litt høyt, for kortet er koblet til en nemesis gtx 560 radiator med 8 x 140mm vifter på ca 1050 rpm. Mulig har jeg slurvet når jeg satte på termiske putene. Kanskje vil det også hjelpe å kjøpe puter med bedre ledeevne. Får se om jeg gidder å demontere blokken for utbedring. 

Flere som har vannblokk på 3080, hva er deres vram temp? Er mulig 84 grader er ikke så ille når man tenker på at gddr6x brikkene til 3080 får høyere spenning enn 3090.

Leste om flere som kom opp i nærmere 90 grader, derfor jeg tenkte sputte litt om erfaringer her med vannblokker. 
Klarer jo holde meg under 90 grader uten vann også. Men et helt annet støynivå da 😛 

Lenke til kommentar

Hei, som dere ser blir det innerste MSI-kortet ganske varmt (62 grader) mens det ytterste ligger på ~40. Tips til hvordan jeg kan fikse dette? Klarer forresten fint å kjøre begge på 46 MH, men skrur ned minnet på den varme fordi jeg ikke vil at det skal bli skadet. Kan jeg da sette Core clocken lenger ned?

Hadde vært supert med lenke til en vifte dere anbefaler eller liknende.

Legger til alt som kan være av interesse, inkludert bilde av det "gode" kortet.

A9E775C9-03B0-423E-A51E-36D32E06D538.jpeg

1249945C-3C66-4459-93A8-F09E6AB6411D.jpeg

Lenke til kommentar
Htc one fanboy skrev (4 minutter siden):

Hei, som dere ser blir det innerste MSI-kortet ganske varmt (62 grader) mens det ytterste ligger på ~40. Tips til hvordan jeg kan fikse dette? Klarer forresten fint å kjøre begge på 46 MH, men skrur ned minnet på den varme fordi jeg ikke vil at det skal bli skadet. Kan jeg da sette Core clocken lenger ned?

Hadde vært supert med lenke til en vifte dere anbefaler eller liknende.

Legger til alt som kan være av interesse, inkludert bilde av det "gode" kortet.

A9E775C9-03B0-423E-A51E-36D32E06D538.jpeg

1249945C-3C66-4459-93A8-F09E6AB6411D.jpeg

Varme stiger jo, du må snu det borterste kortet å heve det fra gulvet, eller sette det på siden som de andre.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (5 minutter siden):

Varme stiger jo, du må snu det borterste kortet å heve det fra gulvet, eller sette det på siden som de andre.

Haha ja smart, kan jeg ikke bare kjøpe en liten vifte og blåse mellom? Eller tror du ikke det vil funke? Ligger forsåvidt på 47 grader etter jeg skrudde ned minnet så mye det gikk. Blir sikkert 58-60 når jeg skal legge meg, men går vel fint det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...