Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-grkpmGQW
2 minutes ago, Mr.Green said:

Jeg har problemer med Nicehash.. nå har den altså stått og gått en stund (15-16 timer) og jeg kunne potensielt få alt fra 220-350 dollar i måneden, men den viser altså ikke mer enn 1.22 USD Paid, og det gjorde den også før jeg la meg igår.. wtf?

Hvis vi nå tar 222, deler på 4, 55,5 (dollar i uke),  deler 55,5 på 7, så skulle jo det være 7,9 dollar om dagen, men den har altså ikke rørt seg fra 1,22 dollar siden igår?? Syntes dette var veldig rart....

Det har vel ikke noe med at jeg brukte Kryptex i første om gang? Skjermkorta låses da vel ikke til programmet elns tull vel

LYZ2C5g.jpg

 

Prisene varierer fra time til time. Prisene i går var rett og slett unntakstilstand... Ingenting spesielt med dette. Hvilket kort er det du har?

Endret av Slettet-grkpmGQW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
justus skrev (54 minutter siden):

Prisene varierer fra time til time. Prisene i går var rett og slett unntakstilstand... Ingenting spesielt med dette. Hvilket kort er det du har?

har 1080ti, den viser 4.08 EUR på siden/dashboard page'n til nicehash det virker jo litt mer riktig da for 15-16 timer.

men siden til nicehash har også maintenenance hele tiden så får jo selvsagt ikke sjekka loggen og grafene.

Bare fikk litt noia for den viser jo 2 forskj. Beløp to steder

Endret av Mr.Green
Lenke til kommentar
53 minutes ago, Mr.Green said:

har 1080ti, den viser 4.08 EUR på siden da så det virker jo litt mer riktig da,

men sida deres har også maintenenance hele tiden da så får jo selvsagt ikke sjekka loggen og grafene

Nicehash klarer aldri takle trafikken når markedet eksploderer og alle skal sjekke status sekund for sekund. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Garegaupa said:

Viss ein ser føre seg mining med eitt enkelt skjermkort: Er det nokon som har ei meining om kva for kort som er best å gå for i høve til investering kontra inntening? 

Ta ei tidsmaskin til januar og kjøp 3060 Ti Gaming X Trio for ca 5600 kr. Helst ti kort. Da blir det bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det begynner å bli en del dårlige råd her nå etter hvert som det kommer inn nye brukere av tråden. For eksempel med frikort på gevinst på mining for uføretrygdede. De som har vært her noen måneder har fått med seg at mining medfører skatteplikt fra første krone.

Det er uansett ikke skatt som er problemet men at man får reduksjon i trygd etter 0,4G brutto. Miner man ca 70k etter 0,4G er passert får man ca 56k reduksjon i trygd, så kommer skatt på toppen for det som er igjen. Realistisk sett er ikke mining egnet for uføretrygdede med mindre man holder seg til 1-2 kort eller går all in med 100 kort.

Kjøper du en rigg som uføretrygdet har du et annet problem. Du får kun skrevet av 30% første år, så du sitter igjen med alt for mye penger som fører til reduksjon i trygd. Man kan selvsagt starte et AS, men da må man nesten ha en viss størrelse siden skatt blir da totalt ca 46% på det man tar ut som utbytte. Mindre for det man lar stå i selskapet til nye investeringer.

Med mindre man kan komme så langt på vei at trygden opphører er mining og uføretrygd ei minelagt hengemyr.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 minutter siden):

Det begynner å bli en del dårlige råd her nå etter hvert som det kommer inn nye brukere av tråden. For eksempel med frikort på gevinst på mining for uføretrygdede. De som har vært her noen måneder har fått med seg at mining medfører skatteplikt fra første krone.

Det er uansett ikke skatt som er problemet men at man får reduksjon i trygd etter 0,4G brutto. Miner man ca 70k etter 0,4G er passert får man ca 56k reduksjon i trygd, så kommer skatt på toppen for det som er igjen. Realistisk sett er ikke mining egnet for uføretrygdede med mindre man holder seg til 1-2 kort eller går all in med 100 kort.

Kjøper du en rigg som uføretrygdet har du et annet problem. Du får kun skrevet av 30% første år, så du sitter igjen med alt for mye penger som fører til reduksjon i trygd. Man kan selvsagt starte et AS, men da må man nesten ha en viss størrelse siden skatt blir da totalt ca 46% på det man tar ut som utbytte. Mindre for det man lar stå i selskapet til nye investeringer.

Med mindre man kan komme så langt på vei at trygden opphører er mining og uføretrygd ei minelagt hengemyr.

Kan jo også tenke meg at en som er uføretrygdet får ett forklaringsproblem om han/hun plutselig kjøper 100 kort, dersom vedkommende ikke har mye penger på bok da.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Planen min no når eg får PC på plass er å setje denne i gong med mining så enkelt og greitt som mogeleg. Eg har ingen ambisjonar ut over å tene inn att "overprisen" på skjermkortet, alt ut over det er rein bonus. Eg har travle dagar og lite tid å setje av til å setje meg inn i avansert mining. Eg går heller glipp av nokon kroner i inntekter mot å få ei enkel og grei løysing som "berre fungerer". Når det er sagt så har eg god PC-kunnskap generelt, så viss der er ei god løysing som krev litt jobb/innsikt for å setje opp så er eg ikkje framand for dette.

I tillegg ynskjer eg å bruke minst mogleg tid på å registrere dei data som skal til skattemyndigheitene (eg ser nokon pratar om å føre Excel-ark med tusenvis av transaksjonar per år... 😬). Spørsmålet er då kva eg går for.

Eg har prøva å lese meg noko opp på ting og tang, og det beste eg har kome fram til så langt er kombinasjonen NiceHash/Coinbase, og så bruke dette opp mot Kryptosekken for å få ut skattedata.

Er det nokon som har eit betre forslag? Det største problemet mitt med den løysinga eg fann er at eg les ein del negativt om NiceHash med tanke på datasikkerheit og liknande.

(Eg kjem til å bruke eitt stykk RTX 3070 til mining viss det er relevant.)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Garegaupa said:

Planen min no når eg får PC på plass er å setje denne i gong med mining så enkelt og greitt som mogeleg. Eg har ingen ambisjonar ut over å tene inn att "overprisen" på skjermkortet, alt ut over det er rein bonus. Eg har travle dagar og lite tid å setje av til å setje meg inn i avansert mining. Eg går heller glipp av nokon kroner i inntekter mot å få ei enkel og grei løysing som "berre fungerer". Når det er sagt så har eg god PC-kunnskap generelt, så viss der er ei god løysing som krev litt jobb/innsikt for å setje opp så er eg ikkje framand for dette.

I tillegg ynskjer eg å bruke minst mogleg tid på å registrere dei data som skal til skattemyndigheitene (eg ser nokon pratar om å føre Excel-ark med tusenvis av transaksjonar per år... 😬). Spørsmålet er då kva eg går for.

Eg har prøva å lese meg noko opp på ting og tang, og det beste eg har kome fram til så langt er kombinasjonen NiceHash/Coinbase, og så bruke dette opp mot Kryptosekken for å få ut skattedata.

Er det nokon som har eit betre forslag? Det største problemet mitt med den løysinga eg fann er at eg les ein del negativt om NiceHash med tanke på datasikkerheit og liknande.

(Eg kjem til å bruke eitt stykk RTX 3070 til mining viss det er relevant.)

Det enkleste er vel Ezil + Miraiex + Kryptosekken

Edit; her skal du få noen reflinks siden jeg er en kynisk jævel
https://ezil.me/?p=81e0
https://miraiex.com/affiliate/?referral=6a8c49be

Endret av MariusJS
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Garegaupa skrev (4 minutter siden):

Planen min no når eg får PC på plass er å setje denne i gong med mining så enkelt og greitt som mogeleg. Eg har ingen ambisjonar ut over å tene inn att "overprisen" på skjermkortet, alt ut over det er rein bonus. Eg har travle dagar og lite tid å setje av til å setje meg inn i avansert mining. Eg går heller glipp av nokon kroner i inntekter mot å få ei enkel og grei løysing. I tillegg ynskjer eg å bruke minst mogleg tid på å registrere dei data som skal til skattemyndigheitene (eg ser nokon pratar om å føre Excel-ark med tusenvis av transaksjonar per år... 😬). Spørsmålet er då kva eg går for.

Eg har prøva å lese meg noko opp på ting og tang, og det beste eg har kome fram til så langt er kombinasjonen NiceHash/Coinbase, og så bruke dette opp mot Kryptosekken for å få ut skattedata.

Er det nokon som har eit betre forslag? Det største problemet mitt med den løysinga eg fann er at eg les ein del negativt om NiceHash med tanke på datasikkerheit og liknande.

(Eg kjem til å bruke eitt stykk RTX 3070 til mining viss det er relevant.)

Nicehash/Coinbase er best ganske bra.

 

 

 

Nicehash har en veldig god oversikt over inntekt/utgift i foretrukken fiat-valuta som er mer enn nok hvis du greier å summere et par kolonner i excel.

Coinbase sin oversikt er enn så lenge ikke like god så jeg gruer meg litt til å rapportere bevegelsene derfra, men uansett skal jeg bare skyte fra hofta og det tror jeg kommer til å gå helt fint.

Endret av joakimb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Realistisk sett er ikke mining egnet for uføretrygdede med mindre man holder seg til 1-2 kort eller går all in med 100 kort.

Planen min er slik, tenkte først i begynnelsen bare se hvor godt det funker med kortet mitt.

Estimert er alt ifra 150-350 dollar per måned, dette går jo selvsagt opp og ned pga. markedet er sånn.

Drømmen/neste steg hadde vært å få tak i ett 3060ti og se hvor godt den gjør det da.

Ellers veldig fint at du er såpass tydelig på reglene og hva som er lønnsomt eller ikke.

Jeg syns det virker såpass interessant at jeg får lyst å holde på med det.

Per nå så blir det jo småtteri men dette kunne man vel få på frikortet såvidt jeg skjønte.

Sikkert lurt å gå ned på skattekontoret en dag og forklare dem situasjonen.

Lenke til kommentar

Noen her som miner med 3080 under vann, og minet før og etter man satt på vann blokk?
Hva ble temperatur forskjellen på junk? (fint å ikke sammenligne isvann i loop med 50% viftehastighet på stock luftkjøler)

Vurderer å bare kjøpe vannblokker når jeg først skal åpne korta for å bytte termalpads snart. (kona klager på støy også nå 😄)
 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Jdyver said:

Noen her som miner med 3080 under vann, og minet før og etter man satt på vann blokk?

Testet ikke før vannblokk, men 3090(som er vesentlig varmere) har 72-74C med 950rpm på vifte (har også en vifte som blåser direkte på bakplaten).

Ambient: Tenk tropisk 😛

Endret av Mumriken
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (Akkurat nå):

Testet ikke før vannblokk, men 3090(som er vesentlig varmere) har 72-74C med 950rpm på vifte (har også en vifte som blåser direkte på bakplaten).

Det er innafor :D Er vel EK som de har de tykkeste bakplatene?
Tenkte starte med TUF og FTW3 i første omgang for de står direkte i hovedkortet og har dårligst temp.

 

Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Det begynner å bli en del dårlige råd her nå etter hvert som det kommer inn nye brukere av tråden. For eksempel med frikort på gevinst på mining for uføretrygdede. De som har vært her noen måneder har fått med seg at mining medfører skatteplikt fra første krone.

Det er uansett ikke skatt som er problemet men at man får reduksjon i trygd etter 0,4G brutto. Miner man ca 70k etter 0,4G er passert får man ca 56k reduksjon i trygd, så kommer skatt på toppen for det som er igjen. Realistisk sett er ikke mining egnet for uføretrygdede med mindre man holder seg til 1-2 kort eller går all in med 100 kort.

Kjøper du en rigg som uføretrygdet har du et annet problem. Du får kun skrevet av 30% første år, så du sitter igjen med alt for mye penger som fører til reduksjon i trygd. Man kan selvsagt starte et AS, men da må man nesten ha en viss størrelse siden skatt blir da totalt ca 46% på det man tar ut som utbytte. Mindre for det man lar stå i selskapet til nye investeringer.

Med mindre man kan komme så langt på vei at trygden opphører er mining og uføretrygd ei minelagt hengemyr.

Men blir ikke mining regnet som kapitalinntekt med mindre det er på et sånt niva at det regnes som næring?

kapitalinntekt påvirker ikke uføretrygd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...