Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

15 minutes ago, Dragonlove said:

Første året kan du skrive av 30% av totalsummen av pc, deretter 30% av resterende til neste år osv...

Altså koster en pc 30 000,-  kan du avskrive 9000,- første året, da gjennstår 21 000 som du deretter kan avskrive 30% av til neste år , da står det igjen 14700 osv....

Ikke nødvendigvis, det avhenger også av hvor lenge du planlegger å ha utstyret. Skal du eksempelvis ha maskinen i kortere tid enn 3 år kan du avskrive hele beløpet med en gang.

Quote

Mange bytter datautstyr oftere enn hvert tredje år, og hvis dette gjelder deg, har du mulighet til å kostnadsføre hele kjøpssummen på anskaffelsestidspunktet. Til tross for at investeringen sprengte 15000-kronersgrensa med god margin.

Etter min tolkning kan mining-utstyr falle under denne regenelen. Mer info her: https://frilansinfo.no/unodvendig-a-skrive-av-datamaskiner-over-flere-ar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, QUiPS said:

Ikke nødvendigvis, det avhenger også av hvor lenge du planlegger å ha utstyret. Skal du eksempelvis ha maskinen i kortere tid enn 3 år kan du avskrive hele beløpet med en gang.

Etter min tolkning kan mining-utstyr falle under denne regenelen. Mer info her: https://frilansinfo.no/unodvendig-a-skrive-av-datamaskiner-over-flere-ar

Skattetaten skriver spesifikt at 30% gjelder mining, men det burde jo være muligheter

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
QUiPS skrev (10 minutter siden):

Ikke nødvendigvis, det avhenger også av hvor lenge du planlegger å ha utstyret. Skal du eksempelvis ha maskinen i kortere tid enn 3 år kan du avskrive hele beløpet med en gang.

Etter min tolkning kan mining-utstyr falle under denne regenelen. Mer info her: https://frilansinfo.no/unodvendig-a-skrive-av-datamaskiner-over-flere-ar

Dette er nok myntet på de som har bedrift.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (4 timer siden):

Er sperren på kort mot ETC også. Hva skjer med effektbruken når det er sperre?

Aner ikke hva som skjer med effektbruken, men The Verge fikk en uttalelse fra NVIDIA for en stund siden. Det er tilbake i februar, men det er rimelig å anta at samme sperren som man i utgangspunktet ville implementere for 3060 gjelder:

Sitat

The rate limiter applies to anything that uses Dagger Hashimoto or Ethash-like algorithms.

Siden ETC baserer seg på en Dagger-Hashimoto variant er det vel rimelig å anta at sperren også rammer ETC? Ville i hvert fall ikke kjøpt et kort for ETC-mining før det har blitt testet.

Endret av MTH
Lenke til kommentar
Htc one fanboy skrev (26 minutter siden):

Hei ettersom jeg har fått så mye god hjelp her på forumet tenkte jeg å gi litt tilbake. 

Selger derfor slike risere (bilde vedlagt) til 40,- stk. Har 6 stk. Om noen er interessert. Kjøper betaler frakt. Har testet en av de, og den fungerte.

5126E220-433A-4733-B1BF-E3786F237B76.jpeg

Ikke lov med kjøp og salg på forummet

Lenke til kommentar
Mr.Green skrev (4 minutter siden):

Hva mener dere er en fair pris på ett 3060ti på finn?

Ser noen begynner å gå over 12 tusen kroners grensa.

Selv mener jeg 10-11 er fair pris.

Men noen på finn setter jo også en pris også bud derfra og opp

12000 er det ikke verdt. Du får en flunkende ny PC med et 3060TI til 14500kr.

Lenke til kommentar

3060Ti holder vel en ekstra høy pris pga det er så få av dem som i det hele tatt blir solgt nye. Man må vel nesten kjøpe ferdig PC for å få dem. Og derfor ser det vel ut til å være liten forskjell i pris i forhold til ett 3070 kort. Og eneste fordelen der er vel at det kan bruke litt mindre strøm. Men ett av mine 3070 klarer seg med 107 watt, så da ser ikke jeg noen vits til å kjøpe ett 3060ti

Lenke til kommentar
TheKims skrev (4 minutter siden):

12000 er det ikke verdt. Du får en flunkende ny PC med et 3060TI til 14500kr.

Men da har det vel ikke noe "spesialiteter" som f.ex.Asus, MSI med litt høyere factory clock og kan bli levert under navnet HP3060ti? selvom det er nvidia såklart..

Cardinal skrev (2 minutter siden):

3060Ti holder vel en ekstra høy pris pga det er så få av dem som i det hele tatt blir solgt nye. Man må vel nesten kjøpe ferdig PC for å få dem. Og derfor ser det vel ut til å være liten forskjell i pris i forhold til ett 3070 kort. Og eneste fordelen der er vel at det kan bruke litt mindre strøm. Men ett av mine 3070 klarer seg med 107 watt, så da ser ikke jeg noen vits til å kjøpe ett 3060ti

ok så 3070 er ett bedre kjøp synes du? er det ingen grunn å ta 3060ti over 3070? eller blir de så å si like i performance bare at 3060ti er ett kortere kort lix

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...