Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kremt skrev (3 minutter siden):

60 grader er ingenting, bare å klokke opp igjen. 80-90 er helt vanlig temp over lengre tid, ikke noe å tenke på. Men gjerne skaff et par 120/140 vifter eller bordvifte som blåser kaldt luft på kortene.

Bare lurte pga de andre kortene jeg har. Kunne en sånn her funket? 

https://www.obs.no/termo/termo-511000-bordgulvvifte-e2936536?v=Obs-7350051205118&gclid=CjwKCAjw1uiEBhBzEiwAO9B_HRfZtd79gMdrnKUv09EuoQhBAqkgkCX12gnFyqvIcEY1dBkX9J5gQxoCoU8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Du har nok mer peiling på dette enn meg.

Lenke til kommentar

Byttet nettopp ut mitt Asus 3080 Tuf OC til et Asus 3080 Strix OC.

Hashrate gikk opp fra ca 97 til ca 102.

 

Strix kjører da med PL 71 og 1500mhz @ 900mV. Memory står på 1500mhz (dette er max) og minne temp er på 86 grader når viftene går på 85% (sweetspot for støy). Regner med jeg må bytte bios for å få høyere mem-clock.
Phoenix miner sier dog at det trekker 257W. Dette er vell altfor høyt? Hvordan fikse?

Til fikk jeg bare Tuf til å kjøre memory på 900mhz. Og når viftene gikk på 85% (sweetspot for støy) så ble vram temp på ca 100 grader

 

Ser ut som at jeg bytter ut Tuf-kortet permanent.
Minuset med Strix er at det er større enn Tuf. Jeg har et lite kabinett (Coolermaster Q300L). Jeg er også noe usikker på om PSU-en min takler Strix i lengden. Har bare 650W. 
Fikk ikke til å undervolte Strix så mye (1981mhz @ 900mV) i gamer-profilen jeg lagde i Afterburner. Da krasja spillene om jeg gikk lavere.

 

Mine specs:
 

 

Endret av JFM
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Htc one fanboy said:

Holder nok i lang vei med ei litta 120mm eller 140mm vifte, men en sånn av god kvalitet koster jo det samme som den der fra obs 😛

Lenke til kommentar
JFM skrev (33 minutter siden):

Byttet nettopp ut mitt Asus 3080 Tuf OC til et Asus 3080 Strix OC.

Hashrate gikk opp fra ca 97 til ca 102.

 

Strix kjører da med PL 71 og 1500mhz @ 900mV. Memory står på 1500mhz (dette er max) og minne temp er på 86 grader når viftene går på 85% (sweetspot for støy). Regner med jeg må bytte bios for å få høyere mem-clock.
Phoenix miner sier dog at det trekker 257W. Dette er vell altfor høyt? Hvordan fikse?

Til fikk jeg bare Tuf til å kjøre memory på 900mhz. Og når viftene gikk på 85% (sweetspot for støy) så ble vram temp på ca 100 grader

 

Ser ut som at jeg bytter ut Tuf-kortet permanent.
Minuset med Strix er at det er større enn Tuf. Jeg har et lite kabinett (Coolermaster Q300L). Jeg er også noe usikker på om PSU-en min takler Strix i lengden. Har bare 650W. 
Fikk ikke til å undervolte Strix så mye (1981mhz @ 900mV) i gamer-profilen jeg lagde i Afterburner. Da krasja spillene om jeg gikk lavere.

 

Mine specs:
 

 

Du kan laste ned nyere versjon av afterburner(beta-versjon) som kan overclocke minnet opp til 2000 mhz. Mest sannsynlig lite å hente og ikke verdt det. Har samme kort som deg og fikk vel rundt 106-107 mh/s med +1800 mem clock. Så har heller reverta tilbake til +1500 som gir 104-105 mh/s.

Lenke til kommentar
FatherPotato skrev (30 minutter siden):

Du kan laste ned nyere versjon av afterburner(beta-versjon) som kan overclocke minnet opp til 2000 mhz. Mest sannsynlig lite å hente og ikke verdt det. Har samme kort som deg og fikk vel rundt 106-107 mh/s med +1800 mem clock. Så har heller reverta tilbake til +1500 som gir 104-105 mh/s.

Prøv å kjør kortet på 700-750mv og lav frekvens. Hos meg funker det best med 725mv (av og til stiller den seg til 731mv), men jeg har 3060tiKlokkefrekvens hjelper ikke på mining, men frekvens på minnet hjelper mye.

Lenke til kommentar

jeg har ett 3070 Suprim og 3070 XC3.

Suprim har uten tvil bedre kjøler . Men med samme hashrate ligger XC3 på 106w mens suprim ligger på 117w. XC3 er 3-4 grader varmere.

Så ser man på Finn priser, kjøper man Suprim. men Suprim koster jo 11-11,5k i butikk men XC3 har blitt solgt for ca 8,5k. Og synes jeg nok ikke suprim er verdt de ekstra 3k. Det forutsetter jo at man har mulighet til å finne ett XC3 til den prisen da.

Endret av Cardinal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...